Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

O.K.

O.K.

10-11-2009 om 10:27

Maandverband..

Ik gebruik al jaren geen maandverband meer, maar ik verwacht dat mijn dochter binnenkort gaat menstrueren, dus is het wel handig om iets weer in huis te hebben. Ik stond gisteren voor het schap in de winkel, maar ik vind alles zo groot, en kon geen mini variant meer vinden.
Het lijkt mij dat ze eerst nog maar heel een mini variant nodig heeft.. ik weet het niet meer van vroeger. Ik was geneigd om Always mee te nemen, maar er was alleen maar "normaal" uitvoering en geen mini?? Zijn er moeders met ervaring in de zaal??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Libresse?

Ik gebruik zelf altijd Libresse invisible ultra normal. Dit maandverband is heel dun, niet veel dikker dan een inlegkruisje, maar absorbeert heel goed.

Overigens is het helemaal niet gezegd dat je dochter in het begin maar weinig bloed zal verliezen, dat hangt helemaal van haar menstruatiepatroon af. Als je ook tampons overweegt, wil ik nog noemen dat de tampons met inbrenghuls van OB heel prettig zijn. Ik heb zelf gewone tampons nooit kunnen verdragen (inbrengen pijnlijk) en om die reden jaren geen tampons gebruikt tot ik de inbrenghuls ontdekte.

Succes met je dochter! Hopelijk vindt ze het niet erg of genant (weet van mezelf nog dat ik erg tegen op zag).

Chris

Dochter

gebruikt altijd libresse ultra dun voor de nacht en vind iets met vleugels verschrikelijk want dat kan je zien!
Ze gebruikt trouwens overdag vanaf de eerste menstruatie tampons, eerst met huls en nu zonder.

Hilde

Hilde

10-11-2009 om 15:26

Always ultra

is dun en goed absorberend.
Dochter heeft net wél graag met vleugels (ultra plus), want toch wel hevig bloedverlies. Overdag ultra normal plus of ultra long plus. 's Nachts Ultra night.

Buurmeisje

Ik herinner me een verhaal van een buurmeisje van vroeger dat voor het eerst ongesteld was geworden. Mijn zusje vroeg: "Vind je het niet vreselijk dat je nu ongesteld bent?" Buurmeisje: "Nou valt wel mee, nu ben ik er tenminste vanaf!". Zusje: "Hoezo vanaf? Nou wordt je toch elke maand weer ongesteld". Buurmeisje: "!!?????"
(Niemand had haar nog verteld dat vrouwen ELKE maand ongesteld worden...)

neteret mut

neteret mut

10-11-2009 om 16:19

Mijn meiden

gebruiken ook wel maandverband van de liddle of de aldi. Er zat bij hun meteen goed regelmaat in en vanaf het begin was het snachts oppassen ivm doorlekken. Ga er echt niet vanuit dat ze met mini aankan in het begin. Zou juist andersom adviseren omdat ze nog handigheid met hoe te gebruiken moet aanleren en groter toch minder gevaar voor doorlekken opleverd ( ze is vast de eerste tijd wat onzeker)

O.K.

O.K.

11-11-2009 om 14:14

Nou..

Op naar de supermarkt, bedankt voor de tips, zal wel "normaal" mee nemen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.