Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Luxaflex smaller maken

Kun je de "luxaflex" van de Xenos (xenoflex) ook makkelijk en netjes smaller maken. Hun standaard maat is nl 170 en ik heb een raam van 168 cm breed.
Is het ook makkelijk om te doen, kan ik het .
Ik vind in mijn geval nl Xenoflex mooier dan bamboe rolgordijnen
Muizemeis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kun je de strookjes knippen of snijden?

Dan kan het. Mits je genoeg geduld en een vaste hand hebt.

Succes!

muizemeis

muizemeis

28-03-2011 om 19:30 Topicstarter

Mmmm

Heb niet heel veel geduld en al helemaal geen vaste hand, mischien nog een andere tip???
Muizemeis

Iemand vinden die dat wel heeft?

Ik heb ooit een hema-luxaflex smaller gemaakt, dus van elk strookje een reepje afgeknipt. Ging prima. Maar ik weet niet welke dikte jouw raambekleding heeft - of dat te knippen is of niet.

amk

amk

28-03-2011 om 20:39

Bouwmarkt

en daar een luxaflex schaar halen. Heb je geen vaste hand voor nodig want het heeft een afstandhouder.
Let wel op de maat van de lamel: 16 of 25 mm.

Je moet alleen de bovenkant wel netjes recht afzagen en kijken of je beide kanten evenveel kunt inkorten.

muizemeis

muizemeis

28-03-2011 om 23:06 Topicstarter

Mmmmm

Eens kijken of ik mijn ex kan charteren of hij het wil gaan doen. Op zich is de flex van de Xenos heel goedkoop, nl 17.95 voor 170cm breed, en daar kan toch geen winkel tegenop. En ik vind het ook extra handig omdat mijn huiskamer en slaapkamer op het zuiden heb. Maar goed ik ga er nog over nadenken.
Muizemeis

Puck

Puck

29-03-2011 om 08:26

Inderdaad, de bouwmarkt

Bij de bouwmarkt heb je luxaflesscharen die je soms ook nog in kunt stellen op het juiste aantal cm dat eraf moet. Werkt als een tierelier.

amk

amk

29-03-2011 om 12:36

Gut

mijn vader heeft 4 van die dingen in 1 ochtend gedaan, en we hebben ook nog rustig koffiegeleut. zo heftig kan dat zagen niet geweest zijn.

Hartstikke makkelijk met speciale schaar

fluitje van een cent met zo'n luxaflexknippertje, die verkopen ze bij de Xenos er wel bij.

Je stelt dat ding in met een afstandshoudertje, zo krijg je alle lamellen op dezelfde breedte (of lengte, het is maar hoe je het bekijkt )

Coco

Coco

29-03-2011 om 15:33

Knippen makkelijk

Het knippen is makkelijk, als je zo'n speciaal knippertje gebruikt. Het zagen is een rotwerkje, maar het is mij (twee linkerhanden) ook gelukt. Het is moeilijk om een mooi recht uiteinde te krijgen, maar je hebt als het goed is zo'n dopje daarvoor en als je dat erop zet zie je het niet als het een beetje scheef is.
Het is niet zó'n vreselijk werk dat het niet opweegt tegen het geld dat je uitspaart met het op maat laten maken.

muizemeis

muizemeis

29-03-2011 om 19:53 Topicstarter

Bedankt voor de reacties

Ik ga voor de Xenoflex van de Xenos, durf het nu wel aan
Muizemeis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.