Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maan.

maan.

27-02-2010 om 18:31

Lunchpakket en vleeswaren?

Volgend schooljaar gaat dochter naar het voortgezet onderwijs. Dat betekent in haar geval dus een broodtrommeltje mee in plaats van boterhammen thuis.

Tja.. begon ze pasgeleden ineens over beleg op meeneembrood.. ze is nogal gek op vleeswaren (en aangezien ze bijna geen vlees eet, graag!) maar hoe ga ik dat doen met meeneembrood? Na een halve dag buiten de koelkast zijn de meeste vleeswaren toch niet echt heel lekker meer lijkt mij?

(En hoe doen jullie dat met hoeveelheden? De ene keer eet ze anderhalve boterham de andere keer eet ze er wel vier. Dat weet je toch niet van te voren?)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

27-02-2010 om 19:00

'hoe ga ik dat doen'

hm - hoe gaat zíj dat doen! Je gaat voor je VO-kind toch geen broodtrommeltje meer klaarmaken? Laat haar dat zelf doen en ook zelf bepalen hoeveel ze meeneemt.
's Avonds klaarmaken en in de koelkast zetten.
Ik lees ook wel eens dat mensen van tevoren pakketjes voor in de diepvries maken - je hebt dan in elk geval een ideale starttemperatuur.

De houdbaarheid van vleeswaren - vooral in de zomer- vind ik lastig, maar heb geen kind horen mopperen dat het beleg niet lekker meer was. En zo ja, dan maakt ze de volgende dag een andere keus. Niet alle vleeswaren zijn even bederfelijk. En bij warm weer zou je een 'diepvriesverpakking' ter isolatie kunnen gebruiken.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-02-2010 om 19:40

Geen punt

Joh, dat regelt zich vanzelf. Beter gezegd: dat regelt je dochter vanzelf. Kinderen worden snel 'wijs' in het VO, tenminste dat is mijn ervaring. Laat haar dus t.z.t. zelf maar nadenken hoe ze dat gaat regelen.
By the way: salami kan prima buiten de koeling.

Verduurzaamd

Goed houdbaar zijn vleeswaren die gepekeld of gerookt en liefst dus meer dan gekookt zijn. Vb de al genoemde salami, gerookte ham, cervelaat.
Gekookt zoals grillworst of ham is al wat minder lang houdbaar.
Filet american loopt na een paar uur kamertemp van je brood af. Osseworst idem.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-02-2010 om 01:54

Kan wel hoor

Waarom zou Maan het niet voor haar dochter klaarmaken? Hier maakt man al ons brood klaar en dat waarderen we heel erg.
Vleeswaren kun je best een schooldag lang eten. Ik zou geen filet americain gebruiken of fricandeau of iets dergelijks, maar ham, worst, leverworst, enz. is na een halve dag gewoon lekker. Ik eet het dagelijks en ik zit hier nog steeds

Kaaskopje

Kaaskopje

28-02-2010 om 01:56

Oh ja, hoeveel?

Toen mijn dochter op het VO begon had ze nog niet zo'n grote trek. Ze had toen genoeg aan twee boterhammen.

Linda99

Linda99

28-02-2010 om 10:39

Prima te doen

Hier gaat al jaren gewoon vlees op brood mee naar school. En ook mee naar kantoor in mijn geval. Zou echt niet weten waarom niet...

Zelf smeren

Hier smeren de mannen al jaren zelf hun brood. Geen haar op mijn hoofd dat ik dat voor ze ga doen, maar dat is een heel andere discussie. Ik dek 's morgens de tafel en haal dan het brood uit de vriezer, wij smeren zelf ons nog (half) bevroren brood. Verder gaat er altijd nog iets mee van een Sultana o.i.d. dat kan jouw dochter natuurlijk ook doen. Als ze nog trek heeft eet ze op, anders kan de koek weer gewoon mee naar huis. Groet Suus

Yta Chalne

Yta Chalne

28-02-2010 om 12:09

Smeren

Sinds een paar maanden smeer ik 's ochtends brood voor iedereen (ontbijt en mee). Ook voor logé's Vleeswaren als snijworst ofzo, kaas, chocoladepasta, krentenbollen, fruit, yoghurt, ik maak er meestal een heel feest van. Vooral de afwisseling vinden ze leuk (behalve man en jongste, die zijn afwisselings-avers dus die krijgen altijd hetzelfde). Hoogzomer vind ik vleeswaren minder smakelijk, maar wanneer is het nou hoogzomer? Vrijwel nooit, en al helemaal niet tijdens schoolweken.
Overigens, hier krijgen de middelbare scholieren afhankelijk van hun rooster toch wel zeker vier broodjes mee, en nog iets koek-achtigs erbij.

Rembrand

Rembrand

28-02-2010 om 13:23

Diepvries.

Omdat ik mijn brood zelf bak hou ik altijd over ( wij eten hier tussen de middag met drie personen ). Wat ik over hou maak ik klaar voor de twee mannen die overblijven en ik stop het in de vriezer. Ik maak altijd pakketjes met twee boterhammen en een paar met één boterham. Ze pakken zelf wat ze denken nodig te hebben.
M.

Jesse_1

Jesse_1

28-02-2010 om 15:51

Geen probleem, maar ook vriezer

Voor mezelf maak ik pakketjes met kaas/vleeswaren klaar voor in de vriezer (om 's ochtends meer tijd over te houden), maar ook als ik dat niet doe blijven de vleeswaren prima te eten hoor.
Jesse

Inge M

Inge M

01-03-2010 om 20:26

Lunch bag

Bij de Blokker hebben ze voor 1 euro leuke koeltasjes in de vorm van die kartonnen zakken met de tekst Lunch bag. Als drinken en eten hier koud in gaat, blijft het lang goed (flesje of pakje drinken dus ook 's avonds al in de koelkast zetten, dan houdt het elkaar koel)
Als het warm weer is, gaat er ook nog een klein koelelement bij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.