Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

01-02-2009 om 09:16

Luizenvoorbereiding?

Oudste is bijna 4 en is vorige week voor het eerst op school geweest. Nu zag ik daar overal luizencapes hangen aan de kapstok. Moet ik nu gauw naar de apotheek rennen om er ook een te kopen? Ik krijg nl. al jeuk bij het idee.
Ik lees ook weer hier op deze site dat in die capes jassen vochtig blijven en dat dat ook weer niet goed is..
Ik vraag het volgende week wel aan de juf maar stel hier ook even de vraag: hoe kunnen wij ons het beste weren tegen een evt. luizenplaag?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Http://www.luizenzakken.com/

http://www.luizenzakken.com/ daar kun je fijne luizenzakken kopen. Makkelijk door kleuter zelf te gebruiken, je kan er ook je handschoenen, fietshelm en sjaal in kwijt en ze zijn ook heel betaalbaar.
Wij hadden eerst via school de blauwe luizencape gekocht, met een lusje dat door het lusje van de jas gepulkt moest worden - dat lukte onze kleuter echt niet. Toen wij deze hadden gekocht kreeg ik vele vragen van moeders en vaders van klasgenootjes waar ik deze vandaan kwam.
Van vochtige jassen hebben wij tot nu toe geen last gehad. Het materiaal moet ademend zijn, maar echte ervaring dus nog niet gehad.
O ja, wij hadden meteen exemplaren voor de NSO en dochter die over een paar maanden ook naar school gaat meebesteld.

En het schijnt heel goed te helpen, die luizencapes / -zakken ter voorkoming van luizen. Wij hebben ze in bijna 2 jaar school nog nooit gezien (even heel gauw afkloppen), terwijl er wel luis heeft geheerst.

Caroro

Sjillie

Sjillie

01-02-2009 om 17:31

Hier

heeft de school luizenzakken ingekocht en wij kunnen ze (nog goedkoper) van school kopen.

Helaas hebben niet alle kinderen zo'n zak en is er bij de BSO die in hetzelfde pand zit geen disipline dat de kids de jassen ook daadwerkelijk in de zakken doen.

Gr Sjillie

Nivea

Nivea

02-02-2009 om 01:13

Hier met capes toch luizen!

Hier met capes toch heel vaak luizen! Ze hangen er eigenlijk het hele jaar. Pas als ze een paar weken luisvrij is, gaan de capes weg.

Rafelkap

Rafelkap

02-02-2009 om 11:07

Cape of zak? extra jas?

Lopen de luizen bij een cape niet over? Is daarom een zak niet beter?
En hebben jullie 2 jassen voor je kind ivm vaker wassen (als er luis is) of is dit niet nodig?

Emmawee

Emmawee

02-02-2009 om 14:26

Cape en controles

Volgens mij is dat de manier om de boel luizenvrij te houden. Bij een cape lopen de luizen niet over. Capes wassen heeft alleen zin als ze vies zijn. Luizen zullen er niet in zitten, ze kunnen zich er nl. niet aan vasthouden.
Capes zonder controles hebben volgens mij weinig zin. Door regelmatig te controleren worden de eerste luizen snel ontdekt. Hier op school af en toe een 'niet luizenvrije klas', maar al lange tijd geen luizenplaag geweest.
Groeten, Maw.

Tink

Tink

04-02-2009 om 11:51

Capes en controles

Eens met voorgaande sprekers. In zo'n cape komt geen luis, maar garantie heb je nooit natuurlijk. Er zijn altijd nog de verkleedkleren (dat geen juf die opruimt tijdens een luizenplaag vind ik nog steeds idioot), de gymlessen (kleren tegen elkaar aan in kleedkamer), de zwemles, etc.
Overigens ben ik bijna de enige op school met een cape. Er was ooit na een stel luizenplagen sprake van dat school ze ging kopen maar dat kwam er nooit van. Dus toen heb ik zelf maar bugbags besteld voor mijn kinderen. (De echte dus van www.bugbag.nl.) Enige nadeel is dat ik mijn kinderen erop moet blíjven wijzen dat ze hun jas erin hangen. Aangezien ze de enigen zijn, willen ze dat nog wel eens 'vergeten'...
Die blauwe capes met lusje van de jas erdoorheen ken ik ook, dat zijn ondingen en bovendien kan via dat lusje nog steeds van alles misgaan.
Als er weer een melding komt van school, controleer ik ook dagelijks de koppies even. Je kunt er maar beter snel bij zijn!

Rafelkap

Rafelkap

04-02-2009 om 18:44

Cape

Morgen koop ik een cape bij de juf. Kost wel 10 euro, maargoed. Hopelijk is er bij die 2 x wennen geen luis in zijn jas gekropen brrr. En ik ga binnenkort beginnen met kammen, heb zo'n assy luizenkam (besteld, daar schijn je ook op droog haar mee te kunnen kammen, lijkt me daarom minder belastend (zoon heeft hekel aan haren wassen)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.