Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Luisterboeken: tips gevraagd (cobi?)

Ik wil luisterboeken gaan eh...beluisteren ja. Geen idéé waar ik es zal beginnen. Wie leest prettig voor? Welke boeken zijn aan te raden? Ik lees graag Nederlandse literatuur (Rrrrrrrósenboom, daar is-tie weer), sf/fantasy á la Terry Pratchett. Maar ja. dat lees ik dus zelf al. Ik zoek iets wat me onderhoudt tijdens lange duurlopen, mag best spannend zijn. Ja, laat ik es wat thrillers gaan beluisteren, is dat wat? Die Millennium-trilogie, is die goed voorgelezen?
O nee, heb ff gegoogled, die is voorgelezen door Ron Brandsteder, daar heb ik echt geen zin in. Zit ik de rest vd loop met "Engelen bestaan niet" in mijn hoofd..
Cobi, jij luistert vaak naar boeken toch? Heb jij misschien tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anneque

Anneque

28-02-2011 om 13:23 Topicstarter

Vergeten

Misschien moet ik ff bijzetten wat ik in elk geval niet leuk vind. Ik kan niet tegen bloederige details, dus het mag wel spannend, maar dan alleen in de vorm van suspense. Ik houd absoluut niet van Saskia Noort, Nicci French etc., niet van chicklit en NIET, ik herhaal NIET van Lulu Wang

Nog meer

gratis luisterboeken:
www.librivox.org
www.gutenberg.org
voor de iPhone de "audiobooks" applicatie, die haalt ook de boeken van librivox. Dit zijn oudere boeken waar geen auteursrechten meer op zitten. Meestal in het ngels maar ook ruim 100 nederlandse titels.
Ik vind zelf de Bommel-hoorspelen erg leuk, http://www.nps.nl/nps/html/bommel/verhalen.html maar ik kan me ook voorstellen dat je dat helemaal niks vindt.

wendelien

wendelien

28-02-2011 om 14:53

Jeroen willems

kan veel, waaronder prachtig voorlezen. Zo heeft hij Het psalmenoproer van Maarten 't Hart opgenomen, want Maarten vond dat zijn eigen stem daar niet geschikt voor is.
Wat vind je anders van De aanslag van Mulisch door Edwin de Vries? Vond ik heel goed gedaan.
Wij luisteren weleens tijdens lange autoritten. De Harry Potters zijn destijds ook praktisch allemaal op die manier de revue gepasseerd.
Er zijn trouwens ook heel leuke hoorcolleges op cd.

kaatje1972

kaatje1972

28-02-2011 om 17:30

Ben ook fan

Ik ben helemaal fan van luisterboeken! Zo heerlijk om te luisteren terwijl ik huishoudelijke klusjes doe

Inmiddels heb ik er al een heleboel. Mocht je interesse hebben kun je me mailen op karaoke-girl hotmail com dan stuur ik je een lijstje van wat ik allemaal heb? Ik heb ook een heleboel e-books mocht je interesse hebben ....

Rafelkap

Rafelkap

28-02-2011 om 19:40

Hoorspelen

wat een goed idee!! Ik ben meteen gaan googelen. Een hoorspel is misschien ook een leuk idee (Belcampo, de Anton Wachterromans???)
http://www.luisterboekonline.nl/product.php?category=30&genre=61&naam=hoorspel - Ik ben meteen gaan googelen, op deze site is van alles te vinden.

Anneque

Anneque

28-02-2011 om 21:58 Topicstarter

"nou mensen - kijk maar eens wie ik hier blij mee kan maken"

LOL Cobi, geweldige tip, die man van Marktplaats
Jij hebt dus zo'n set en het is de moeite waard?
Allemaal zeer bedankt, ik kan even vooruit. Heb zojuist al een paar Agatha Christies uit de bieb gehaald.
Kaatje, ik mail je even, ben idd wel benieuwd naar je lijstje.
O, Cobi, ik heb een idioot geheugen voor de meest nutteloze en triviale details. Kon je 't dáár nou maar es ver mee schoppen, maar nee, je hebt er bijna nooit wat aan.

Jesse_1

Jesse_1

01-03-2011 om 10:35

Door de jaren heen...

Op deze site:
http://jaapvanlelieveld.xs4all.nl/hoorthema.htm
staat een complete verzameling verhalen, hoorspelen etc. Ook van héél lang geleden, dus als je heel moderne dingen zoekt moet je er niet wezen.
Ik haal er voor de vakantie vaak verhalen af voor in de auto voor de kinderen. Een aantal verhalen heb ik vroeger in precies dezelfde versie ook gehoord
Jesse

Anneque

Anneque

01-03-2011 om 11:44 Topicstarter

Wow jesse

Fantastisch, wat een link! Cobi, daar zit voor jou vast ook nog wel wat tussen, voor zover je nog niet bent voorzien door je man-van-MP.
Nou maar hopen dat het me een beetje bevalt, die hoorspelen tijdens het lopen. Maar ja. Radio 1 gaat ook een keer vervelen, wat wordt daar veel herhaald zeg.

Annet

Annet

01-03-2011 om 14:09

Junior betacanon

Ik heb voor de kinderen een serie gekocht van de junior betacanon. Wij luisteren die af in de auto. Ik vind 'm zelf ook leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.