Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Agnet

Agnet

27-12-2009 om 18:42

Luiermaten

Wie kan mij vertellen waarom je bij de luiers maat 4 en maat 4+ is? Waarom is 4+ niet gewoon 5?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gokje

Omdat de meeste kinderen uit de luiers zijn rond 4 jaar en waarschijnlijk omdat de billen van een 5-6 jarigen ongeveer even groot zijn?

Jakiro

Jakiro

27-12-2009 om 19:05

Omdat 4+ er tussen gekomen is

Na maat 4 komt maat 5 (qua gewicht), maar ik vind inderdaad de overgang nogal groot. Mijn zoontje kan qua gewicht maat 5 aan, maar die zakt van z'n kontje en met maat 4 lekte hij nog wel eens door.
4+ Is precies goed.
Overigens alleen 's nachts nog een luier, maar juist dan is een goede pasvorm belangrijk.
Jakiro

Agnet

Agnet

27-12-2009 om 19:34

Dus jakiro

Eerst was er alleen 1, 2, 3, 4 en 5 als ik het goed begrijp en later hebben ze daar 4+ tussen gepropt. Dat verklaart het.

Ha, en 5+ en 6 dan?!

De cijfers verwijzen trouwens niet naar leeftijden!

Jakiro

Jakiro

27-12-2009 om 22:39

Tenminste

Dat is wat ik inderdaad denk. Ik kan er geen andere verklaring voor vinden.
Jakiro

Agnet

Agnet

27-12-2009 om 23:17

Is er ook een 5+?

Dat wist ik niet eens. Mijn jongste heeft nu maat 4 (weegt zo'n 9,5 kilo) maar ik vind ze zo kort, zo laag op het buikje zeg maar. Dan zou ik dus de 4+ moeten proberen.

5+ bestaat ook

Ik gebruik altijd pampers (althans mijn jongste zoon dan!) en daarvan bestaat ook een maat 5+. Die zitten hem nu het beste, maar ze zijn helaas niet overal verkrijgbaar.

Trouwens deze week bij de etos: 3 pakken pampers voor 20 euro!

Cindy

Cindy

29-12-2009 om 07:53

Lillie

De luiermaat is niet gelijk aan de leeftijd
Ik denk wel dat er bij oudere peuters en net kleuters er wel veel groeiverschillen erbij een gemiddelde peuter van 3 jaar zou volgens de bmi schaal tussen de 14 en de 18 kg moeten wegen met een lengte tussen de 100 en 105 cm. En dan hebben we ook peuters en kleuters met overgewicht.
Dus:
4 7 - 18 Kg
4+ 9 - 20 Kg
5 11 - 25 Kg
5+ 13 - 27 Kg
6 16 - 30 Kg

Die laatste maat is echt voor 3 tot 6 jarigen, die laat zindelijk zijn of 's nachts nog een luier nodig hebben.

Ik denk dat elke moeder zo'n beetje experimenteerd om de ideale luier voor haar kind te vinden. Zelf had ik op een moment 3 verschillende luiers voor 2 kinderen.

Succes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.