Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kriebelmama

kriebelmama

16-04-2009 om 13:19

Lotion of shampoo tegen luizen?

Help, we hebben luizen! En twee kinderen die helemaaaaaal niet van haren wassen en uitkammen houden. Een half-lang haar en eentje lang.

Wie heeft er een tip? Welk (chemische) anti-luizen kan ik het beste gebruiken? Lotion of shampoo? Wat is voor kinderen de beste behandelmethode?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kammen, kammen, kammen

Véél kammen, hoe erg dat ook is. Ik zou alles uit de kast trekken qua afleiding als het echt niet gaat, want kammen is noodzakelijk. Kammen was hier, in combinatie met XTLuis (geen pesticide) afdoende.
Kijk anders hier ook even:
http://www.ouders.nl/mgez2002-luizen.htm

kriebelmamma

kriebelmamma

16-04-2009 om 15:11

De vraag was: shampoo of lotion

Ik kam zo goed als het gaat, maar blijkbaar is dat niet afdoende. Nu zoek ik de beste methode om er ook nog iets chemisch op te smeren. Heb er zelf (nog) geen ervaring mee.

Kammen, kammen, kammen

Je komt toch echt niet onder het kammen met de luizenkam uit. Zonder kammen hebben chemische spulletjes namelijk weinig zin.

Als kammen te lastig gaat: haar korter knippen. Groeit wel weer aan.

En mijn antwoord was

XTLuis. Of moet het per se chemisch zijn?

bertje1

bertje1

16-04-2009 om 19:41

Kammen kammen kammen

mee eens. kammen. dagelijks. goed tegen de hoofdhuid. verder niets doen. (niet wassen, geen spullen wassen etc).

karin

karin

16-04-2009 om 19:56

Bij ons hielp de shampoo niet en lotion perfekt!

bij ons hielp de shampoo niet,dus hebben we gekamt en lotion gebruikt en we waren er gelukkig snel vanaf!
sterkte,want het is verschrikkelijk...........

Fonneke

Fonneke

16-04-2009 om 20:29

Hier ook lotion

Hier hetzelfde als bij Karin. Shampoo hielp niet, met de lotion waren we snel van de luizen af. Kammen moet natuurlijk ook, maar met alleen kammen krijg ik ze echt niet weg. De volgende keer koop ik direct de lotion.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.