Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Petr@

Petr@

19-03-2009 om 14:27

Loopse teef: wanneer weer loslaten?

Onze hond is de eerste keer loops en zit nu op dag 15 van haar loopsheid en ik heb het eigenlijk wel gehad met alleen aan de riem uit te laten. Ik vind ook bijna geen druppels bloed meer.

Wanneer kan ik haar weer los gaan laten? Is dat echt pas op dag 21?

gr.
Petr@

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

19-03-2009 om 17:53

Oké

Ik wil het risico ook niet nemen en blijf haar braaf aan de lijn houden.
Ik wil haar wel laten steriliseren, maar had begrepen dat dit pas ná de eerste loopsheid kon.
Nou ja, nog zes dagen...!

Bedankt voor je reactie.

gr.
Petr@

Kaaskopje

Kaaskopje

19-03-2009 om 20:20

Tot ze niet meer interessant is

Het is erg lastig als een loopse hond of naar loops ruikende hond los loopt. Reutjes vangen dat echt mijlen ver op. Ik heb ooit meegemaakt dat onze loopse hond gewoon thuis was, maar dat een grote Newfoundlander uit de wijk naast onze straat, toch zo'n 100 meter denk ik, uit de tuin is gebroken, naar ons is gelopen en voor onze deur liep te hijgen. Ik moest het beest natuurlijk weer netjes terugbrengen, wat resulteerde in een wandeling met een tegen mijn been rijdend, niet af te schudden bakbeest. Dat stukje naar zijn huis is nog nooit zo lang geweest...
Niet om de schooljuf uit te hangen, maar ik neem aan dat je jullie hond alleen loslaat in gebieden, groenstroken die daarvoor bedoeld zijn?
ps
Het is erg lastig als een loopse hond of naar loops ruikende hond los loopt.
Het kan ook lastig zijn als de hond aan de riem loopt natuurlijk. Ik bedoel meer dat een hond aan de riem niet anders kan dan meelopen, maar dat een loslopende hond lekker aan de haal kan gaan met een 'vriendje' die het nog steeds erg interessant vindt ook al is de vruchtbare periode voorbij. Een hond met vlinders in de buik luistert niet altijd even goed. Ik vind dus dat je als baasje van een loops teefje je verantwoordelijkheid hierin moet nemen. Het is maar een paar weken, dat overleef je toch wel?

Petr@

Petr@

19-03-2009 om 23:39

Kaaskopje

Ja, ik overleef het wel, maar ik vind het zo sneu voor mijn hond. Ik heb een erg grote hond en die moet gewoon lekker z'n energie kwijt kunnen met rennen. Want
daar valt nl. niet tegen aan te wandelen aan de riem ))
Wij wonen aan de rand van een park waar meestal alleen mensen met honden komen en daar kan ze zalig los rennen. Of ik rijd met haar naar het bos in de buurt en daar mag ze ook los. Maar als ik haar mee neem naar bijv. de bakker in het dorp dan is ze natuurlijk altijd aan de lijn.
Uiteraard neem ik mijn verantwoordelijkheid, ik besef ook dat het heel vervelend is als andermans hond niet meer luistert omdat mijn hond zo lekker ruikt. Daar heb ik dus momenteel een fikse discussie over met mijn vriendin die op mijn werkdagen de hond uitlaat en haar de eerste week gewoon los liet lopen. Ik heb een paar keer gezegd dat ik het niet wil, maar zij vond dat het toch wel kon als er geen hond in de buurt was.
Over dat loops ruiken: ik wil haar volgende week laten wassen door de trimster, zou dat helpen om de lucht sneller te laten verdwijnen?

gr.
Petr@

Monique D*

Monique D*

22-03-2009 om 03:29

Loopse teef aan de riem en de loslopende dekkende reuen dan?

Petra;:
"Ik wil het risico ook niet nemen en blijf haar braaf aan de lijn houden."
Hoe voorkom je dat jouw hond die aan de lijn is toch wordt gedekt door een loslopende reu?

Petr@

Petr@

22-03-2009 om 12:53

Monique d.

Ik zou het niet weten! Het zijn natuurlijk maar drie dagen dat mijn teef zou willen, en die van mij bijt dan echt wel van zich af tijdens de overige dagen.
Maar als het net in die drie dagen is dat zij ook graag wil? Geen flauw idee of ik er dan nog tussen kan komen ))
Inmiddels zitten we op dag 18 dus we hebben het bijna gehad!

gr.
Petr@

Kaaskopje

Kaaskopje

22-03-2009 om 15:42

Uitrolriem

Mijn persoonlijke mening is dat een uitrolriem levensgevaarlijk is. Het lijkt zo handig, maar even snel ingrijpen als dat nodig is is er niet bij. Hoe kun je een hond sowieso corrigeren als hij 4 meter of meer bij je vandaan is? Zeker als de hond nog jong is en veel moet leren?

Kaaskopje

Kaaskopje

24-03-2009 om 01:40

Ja weet ik cameron

Wij hebben het tegen beter weten in uitgeprobeerd toen we een boxer hadden. Het beest wilde zo graag wat verder de berm in dan ik. Ik vond het absoluut geen succes. Het binnenhalen ging niet snel genoeg. Ik zal het nooit aanraden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.