Getest! De meest hippe en kidsproof slaapbank, die ligt als een boxspring (en met kortingscode!)
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

03-02-2009 om 16:05

Locatie en ruimte of klusvrij huis?

Ik ben op zoek naar een ander huis en vind het lastig beslissen. In mijn woonplaats staan niet zoveel huizen te koop in mijn prijsklasse. De wensen die ik heb (leuke buurt, loopafstand school, 3 slaapkamers, klusvrij) lijken niet overeen te komen met mijn budget. Waarvoor moet ik dan kiezen? Een ruimer huis in een leuke straat waar ik wel nog een paar jaar tegen een afzichtelijke keuken en schrootjes aan moet kijken, of een in stijl verbouwd klusvrij huis in een boomloze straat tegenover een industrieterrein (vaart ertussen)? Ik heb al vaker gelezen 'locatie, locatie, locatie', maar van schrootjes en levensgevaarlijk spachtelputzstucwerk word je ook niet vrolijk natuurlijk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

03-02-2009 om 16:25

Locatie

Vic:
"Ik heb al vaker gelezen \'locatie, locatie, locatie\', maar van schrootjes en levensgevaarlijk spachtelputzstucwerk word je ook niet vrolijk natuurlijk."
Schrootjes kun je weghalen, maar je kunt je huis niet verplaatsen.

Manus

Manus

03-02-2009 om 19:27

Badkamer

Joh, ik heb jarenlang met een donkerbruine badkamer, een enggroen toilet en een massief eiken keuken geleefd. Bij een huis op een leuke locatie krijg je de interieuroogkleppen cadeau. Voordeel: alles wat afzichtelijk is, kun je later (nadat je gespaard hebt) naar je eigen wensen en smaak aan laten passen...

Manus

Paar jaar

joh ik heb hier een lelijke keuken met aan een draadje een spaarlamp, styling a la diarree. Je wil echt niet weten hoe onze keuken er nu uit ziet, erger kan jij je denk ik niet voorstellen.

Maar nu hebben we bijna het geld rond en bijna een aannemer gevonden die alles voor de prijs kan doen die binnen het budget valt.

Enige concessie - en dat was een harde klap voor mij- is dat we dan voor een ikea keuken moeten gaan en niet voor die mooie gedroomde maatwerkkeuken... boehoe ! Maar dan heb ik wel 8 meter nieuwe keuken in het huis en ben ik af van de algehele diarree sfeer die er nu heerst.

Concessies doen, ga niet wonen tegenover een industrieterrein !

Keuken en badkamer

wij hadden een keuken en badkamer in dit huis, drama was het... Lelijk, niet compleet, oud.
Maar ik werd verliefd op het huis, op de buurt. En die keuken en badkamer hebben we voor lief genomen.
Inmiddels zit er een nieuwe keuken in, de badkamer is voor over een paar jaar. Kan nou eenmaal niet alles tegelijk. Maar het huis, de buurt, de gezelligheid, die is er nog steeds.
Dus inderdaad: locatie!

Tinus_p

Tinus_p

03-02-2009 om 21:55

Maar...

Het is uiteindelijk je eigen keuze: Als je een bloedhekel hebt aan klussen, zou ik voor het klusvrije huis gaan. Alleen blijven huizen niet klusvrij.

kaatje43

kaatje43

04-02-2009 om 09:52

Inrichting kun je veranderen, locatie niet.

Toen ons huis te koop stond, zijn we eerst in de buurt en rondom ons huis meerdere keren gaan kijken. Eigenlijk hadden we toen al het besluit genomen om het te kopen, ongeacht hoe het er binnen uitzag. Bij de eerste keer binnen kijken hebben we ook meteen een bod gedaan. Zo verliefd waren we erop. En eigenlijk nog steeds (inmiddels 12 jr geleden). In de loop der jaren is het huis onherkenbaar veranderd maar de omgeving is nog steeds even mooi.

Schrootjes en spachtelputz

reken gewoon even uit wat het kost om die schrootjes en spachtelputz strak te krijgen. Wat kost het, stucen circa E 20 per m2 incl. Klusmannetjes rekenen circa E 35 per uur. Schrootjes trek je er zelf zo van af trouwens.

En als je ongeveer weet wat je kwijt zal zijn aan werkzaamheden voor de verhuizing dan weet je tot hoeveel je moet zakken met de prijs.

Echt, als het alleen aan wat schrootjes en spachtelputz ligt dan zou ik er voor gaan.

Vic

Vic

04-02-2009 om 12:26

Overtuigd

Ik ben wel overtuigd, denk ik. Vanmiddag ga ik weer een huis bekijken. Ook daar schrootjes, zag ik op Funda. En een redelijk nieuwe, maar oh zo lelijke badkamer compleet met romeinse zuilen (in mini-formaat). Wel met een tuin op het zuiden en ongeveer 100 meter bij de school vandaan. Enige twijfel blijft nog wel. Ik kan wel schrootjes slopen en plafonds witten, maar voor echte klussen moet ik mannetjes inschakelen.

Leuk

ach zo'n kitcherige zuiltjes badkamer, haha, andere accessoires, andere lamp, kraan vervangen, knopjes vervangen en het is al beter.

Zo heb ik onze vorige badkamer in het oude huis opgepimpt, we hadden een 'af' huis gekocht wat niet onze smaak was qua afwerking en hier en daar toch low budget wat kunnen veranderen. In de keuken idem, alle greepjes van de keuken vervangen en over de lelijke tegels strakke witte laten plaatsen door zo'n klusmannetje.

We hadden 2 hele erge gouden kranen in de badkamer. Ik heb toen bij de gamma in zo'n grabbelbak een grohe kraan eruit geplukt. Eerst van te voren wat gegoogled hoe het moest en waar je op moest letten, hoofdkraan dicht, water eruit laten lopen, kraan eraf draaien, nieuwe kraan erop draaien. Heeft E 30 gekost. De andere kraan is later nog een keer vervangen voor ook zoiets.

Dus kijk morgen even of al het lelijks makkelijk te vervangen is. Haakjes in de gang, wc en badkamer accessoires etc. Dan kijk hoeveel vierkante meter schrootjes er weg getrokken en gestuct moeten worden.

Tinus maakte dat punt al

al koop je nu een perfect af huis in jouw smaak afgewerkt, vroeg of laat moet je onderhoud plegen. Dan doet de cv het opeens niet meer, lekt een kraan, een raam die beslaat.

Je zal nooit een onderhoudsvrij/klusvrij huis hebben.

Niks slopen!

ik sluit me bij de mening van voorgangers aan. en je gaat niks slopen, ben je gek! je maakt foto's van de schrootjes en de zuilen-badkamer en zet ze ergens in een fotoalbum en wij zullen je wel even helpen de boel low-budget op te pimpen. wat je noemt valt toch allemaal wel mee....?
en ik weet nog wel een leuk verhaal over een verouderde krakkemikkige badkamer die manlief ook eerst zo wilde houden (niet i.v.m. financïen, maar i.v.m. klusmoeheid), maar nadat ie was uitgegleden én onder een ijskoude douche had gestaan was ie razendsnel low-budget vervangen.
groeten albana

Vic

Vic

05-02-2009 om 15:34

Heel veel spachtelputz

Het was een erg leuk huis, of zou dat kunnen worden. Werkelijk alle wanden in het huis waren bewerkt met schrootjes of heuvelachtig stucwerk. Ik kan daar wel doorheen kijken, maar zou daar toch als eerste een stucadoor doorheen sturen. Verder zat er maar liefst 1 originele deur in het huis. De rest was een samenraapsel van gladde deuren en zogenaamd authentieke boerendeuren met van die gebogen raampjes. De badkamer viel eigenlijk wel mee, op het eerste gezicht. Jammer was wel dat zowel daar als in het toilet zo'n mechanisme zat dat het geluid van een vliegtuigmotor produceert op het moment dat je het licht aan doet.
Ik ben er inmiddels wel uit dat ik desondanks voor locatie kies. Eerst maar eens mijn eigen huis verkopen. Lijkt mij in deze tijd het meest verstandig.

Loskoppelen

Dat ventilatiesysteem is waarschijnlijk in no-time onklaar te maken!

Marlies

Anneke Boerma

Anneke Boerma

09-02-2009 om 21:20

Vliegtuigmotor

Zo'n afzuigapparaat zat er bij ons ook in, erg irritant. Heeft m'n man na een paar weken herrie heel simpel uitgeschakeld

Tinus_p

Tinus_p

10-02-2009 om 09:57

Dom

Anneke:
"Zo'n afzuigapparaat zat er bij ons ook in, erg irritant. Heeft m'n man na een paar weken herrie heel simpel uitgeschakeld "
Dat systeem zit er meestal niet voor niets....

Dom ja

Je kunt het beter vervangen (en dat systeem ook (laten) onderhouden).

Anneke Boerma

Anneke Boerma

10-02-2009 om 15:57

Nonsens

Wat een onzin, het zat gewoon in de wc en het hielp heus niet tegen de stank, hoor. Allemaal overbodige electra, vind ik.

Tinus_p

Tinus_p

10-02-2009 om 16:11

Stank

Anneke:
"Wat een onzin, het zat gewoon in de wc en het hielp heus niet tegen de stank, hoor."
Daar is die ventilatie dan ook niet (alleen) voor.

huisje

huisje

10-02-2009 om 16:20

Er zit ook een voordeel aan maar je moet geduld hebben

Volgens mij is er geen huis die álles heeft of je moet er mega voor betalen. Ik zou ook kiezen voor de plek van het huis en dan maar geduldig aanzien wat er nog veranderd gaat worden in de toekomst. Wij wonen alweer 14 jaar in ons huis en we hebben het nu echt klaar. Groot voordeel is wel dat je, als het huis nog niet op en top in orde is, het in je eigen smaak kunt veranderen! En als iets wel nieuw is maar je vindt het niet mooi, dan is het eigenlijk ook zonde om eruit te slopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.