Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MLN

MLN

31-01-2009 om 17:41

Little brittain

Vriendin was deze week bij haar bank om te kijken of het mogelijk was om de roodstand op haar lopende rekening wat te versoepelen. Ze zit met haar gezinnetje even moeilijk en wilde graag wat 'lucht' hebben tot vakantiegeld en belastingteruggave binnen is. Alle gegevens werden ingevoerd in de computer, er werd een rekenmodule op los gelaten en het antwoord was: nee! Er werd niet gekeken naar het feit dat vriendin al 30 jaar al haar producten afneemt bij deze bank. Hypotheek, verzekeringen, betaal- en spaarrekeningen lopen allemaal bij deze bank, maar zij wordt dus niet beloond voor het feit dat ze een trouwe klant is. Het vertrouwen wat zij als klant in deze bank heeft wordt dus niet naar haar geretourneerd. Typisch gevalletje van : computer says no.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lies

lies

31-01-2009 om 18:07

Hmmm

ik weet niet wat je hier precies mee wil zeggen, maar het verhaal is wel heel herkenbaar.

2 jaar geleden was ik net weer een paar maanden aan de slag na 2 jaar thuisblijfmoeder te zijn geweest. Universitaire opleiding, goede ervaring voordat ik stopte, en goede baan.

we gingen naar de bank waar wij al -tig jaar al onze bankzaken en hypotheken hadden, voor een hypotheek voor het nieuwe huis. konden we makkelijk betalen met onze 2 salarissen maar... we kregen geen lening. standaard wordt bij de ABN dat wat je mag lenen berekend obv wat je afgelopen jaar hebt verdiend. en dat was op dat moment bij mij 0 doordat ik thuis was. ondanks mijn goede salaris op dat moment!

tsja.

we zijn nu helemaal overgestapt op de rabo. sommige logge instellingen kun je niet veranderen. wel kun je er maatregelen tegen nemen en over gaan naar een meer flexibele instelling, ben erg tevreden over de meer persoonlijke manier van werken bij de rabobank.

Groetjes
Lies

MLN

MLN

01-02-2009 om 16:42

Eigenlijk niks mee zeggen

Ik wil niet echt een punt maken ofzo met dit verhaal. Het komt meer voort vanuit mijn verbazing. Toen ik het verhaal hoorde van mijn vriendin schoot meteen die sketch van Little Brittain door mijn hoofd (computer says no) en ik had echt zoiets van: jeetje, dit bestaat dus ECHT...!!!
En wil je nog eens lachen: dit was dus bij de Rabobank...

Roodstand versoepelen?

Roodstand versoepelen als je tekort komt vind ik zelf meestal niet een goed idee.Het is vaak alleen maar uitstel en de rente die je betaald is érg duur.
Zijn er geen foefjes meer om te bezuinigen of bij iemand anders een bedrag (rentevrij) te lenen?

Damajo

MLN

MLN

01-02-2009 om 20:07

Damajo

Ze heeft idd een andere weg gevonden, gelukkig maar. Een hele lieve zus die haar en haar gezinnetje op weg gaat helpen. Ik moest alleen even kwijt dat ik het zo 'onmenselijk' vind, die reactie van haar bank. Hoezo trouwe klanten worden beloond??!! En dat de absurditeit van een comedy-programma dus echt een uitvergroting is van het echte leven.

Begrijpelijk

Een bank heeft er niets aan dat klanten failliet raken. Meer rood willen staan als je krap zit is nooit een goed idee.
Bescherming van de bank voor 2 partijen dus.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

02-02-2009 om 17:30

Onmenselijk

Tsja, ik vind er eerlijk gezegd niks onmenselijks aan. En met trouwe klanten belonen heeft het ook niks te maken.
Het is een beoordeling van risico's, op basis van je financiele gezondheid. Daar zijn banken behoudender in geworden, maar dat is niet zo slecht.
Ter vergelijking: als de dokter je afraadt om te gaan skiën vanwege je slechte rug, zeg je ook niet "maar ik ben al 30 jaar patiënt bij u, wat onmenselijk en klantonvriendelijk".

Groet, Ellen

MLN

MLN

04-02-2009 om 15:46

Naief

Ik denk dat ik waarschijnlijk te naief ben mbt dit soort zaken. De vergelijking van Ellen heeft ervoor gezorgd dat ik het idd vanuit een ander perspectief bekijk. Natuurlijk begrijp ik dat het bij een bank om een zakelijke transactie gaat, ik vond het alleen heel jammer dat het hele menselijke aspect niet werd meegenomen. Maar wel begrijpelijk dus.
Trouwens, diegene wie zich er het minst druk om heeft gemaakt....juist, mijn vriendin.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.