Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sjalot

sjalot

10-07-2011 om 10:42

Literaire thriller, tips?

Ik dacht, laat ik me ook eens wagen aan een literaire thriller van Nederlandse bodem. Maar tussen alle Saskia Noorts, Esther Verhoefs, Simone van der Vlugts enz zie ik door de bomen het bos niet meer. Waar te beginnen? Wie heeft een goede tip voor mij?
Niet om eisen te stellen maar ik heb wel het volgende bedacht...
- Ik ben denk ik meer een liefhebber van detectives dan thrillers. Dwz ik vind het leuk als er een puzzel opgelost moet worden (wie heeft 't gedaan) maar niet als ik in grote spanning moet zitten of de hoofdpersoon of een ander sympatiek personage iets aangedaan gaat worden.
- Verhalen over verdwenen of gedode kinderen vermijd ik liever.
Ben benieuwd naar de reacties!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

10-07-2011 om 10:43

Euh

Corine Hartman?

Marion pauw

heeft ook veel humor.

bibi63

bibi63

10-07-2011 om 14:26

Dan zou ik kiezen voor

de Zweedse schrijfsters Mari Jungstedt en Camille Lackberg. Super gave detective thrillers.
Gr. Bibi

Loes den hollander

Heeft een aantal spannede verhalen met puzzels die moeten worden opgelost.

sjalot

sjalot

11-07-2011 om 11:20

Leuk

Bedankt voor de reacties!
Genoteerd: Corine Hartman, Marion Pauw, Loes den Hollander (dan bewaar ik de Zweedse auteurs even voor later).
Heeft iemand een favoriet boek van deze schrijfsters? Of zijn ze allemaal leuk, als je eenmaal een auteur hebt die je ligt?

Rieke

Rieke

12-07-2011 om 09:31

Mijn favo detectives

alles van Ruth Rendell, Elisabeth George, Patricia Cornwell ( Kay Scarpetta thrillers), John Sanford (Lucas Davenport thrillers).
Echt geweldige schrijvers, stuk voor stuk.

Moontje

Moontje

15-07-2011 om 22:30

Vergelding

Jilliane Hoffman, Vergelding. Echt een aanrader!

Läckberg

De boeken van Läckberg kun je wel het best op volgorde lezen. De levens van de hoofdpersonen lopen nl. door. Elk boek is verder wel een afgerond verhaal. Ik geloof dat 'Zusje' het eerste boek was.
Dat geldt trouwens ook voor de hoofdpersonen van Elizabeth George, en die van Jonathan Kellerman en Faye Kellerman (ook allebei erg goed, man en vrouw, schrijven los van elkaar detectives. De zoon doet inmiddels ook mee, die vind ik persoonlijk minder goed.)

Jolies

Jolies

20-07-2011 om 22:39

ijsprinses

Camilla Läckberg is inderdaad goed. Het eerste boek in de serie is IJsprinses.

bibi63

bibi63

21-07-2011 om 14:51

En dan weet ik er nog wel een paar die heerlijk weglezen

Rene Appel
Tineke Beisheuvel
"Huppelupup" Sajet
Lieneke Dijkzeul
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.