Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Peetje

Peetje

14-06-2010 om 21:46

Lipton theekist

Al een jaar ben ik op zoek naar een Lipton theekist met 12 vakjes voor 144 theezakjes, zo'n horeca theekist. Wie weet waar ik deze als particulier kan kopen?

Dank!

Peetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Helen

Helen

14-06-2010 om 22:31

Marktplaats?

Deze herken ik uit de horeca. Wel maar 8 vakjes:
http://link.marktplaats.nl/355022932

Peetje

Peetje

15-06-2010 om 07:06

Al geprobeerd

Unilever heb ik al gemaild maar de theedozen zijn niet per stuk verkrijgbaar, ook die vragen had ik al beantwoord en dan volgt er geen mogelijkheid daarna om een bestelling te plaatsen. Heb heel internet al afgespeurd...
De achtvakjes theekist ken ik niet, maar ik betwijfel of deze ergens te krijgen is.

dank jullie wel!

Peetje

Peetje

15-06-2010 om 07:09

Nieuw dan...

ik bedoel een nieuwe. De Pickwick theedoos heb ik al maar die Lipton is gewoon zo mooi, met die vakjes in de deksel voor voorbeeldtheetjes....ja ik ben een (thee)muts

Puck

Puck

15-06-2010 om 09:01

Peetje toch

Als je een echte theemuts bent waarom drink je dan zakjes thee? Bij een echte theemuts past alleen losse thee, niet die zakjes met afvalgruis en chemische smaakjes. (en dat zal Yta Chalne, onze koffie- en thee-expert beamen)

Suzanne

Suzanne

15-06-2010 om 09:19

Ken je iemand..

.. met een Sligro- of Makropas? Lijkt me dat het daar wel te koop is.

Ik zou.....

een buurtkroeg uitzoeken waar ze die dingen hebben. Daar 2 weken lang om de dag een kopje thee gaan drinken, en tegen de tijd dat ze je een beetje kennen met mijn aleer-allerliefste glimlach vragen of je eens zo'n praaaachtige kist van ze zou mogen overnemen. Of dat ze er bij hun volgende bestelling eentje extra voor je kopen. Wedden dat dat lukt?

Ingrid

Yta Chalne

Yta Chalne

15-06-2010 om 11:06

Ik las al hoofdschuddend mee

Iemand die theedozen voor builtjes wil hebben is geen theemuts maar een theedozenmuts. Dan hebben we het dus over verzamelen. Dat kán niet over de smaak van de thee gaan *strenge blik*. Ik ga lekker verder met mijn kopje Yunnan FOP. Ook uit een kist, maar dan een van twintig kilo

Puck

Puck

15-06-2010 om 11:17

Yta (wordt wel o.t.)

Waar koop jij je thee en hebben die ook gewoon normale porties van 100 g ofzo. 20 kg... mijn hemel. Ik koop mijn thee altijd bij de Theefabriek in Houwerzijl en ben er nu net weer doorheen dus houd me aanbevolen voor andere topadressen. Die Yunnan FOP ken ik niet maar als ik google dan krijg ik acuut zin in een kopje, klinkt goed.

Yta Chalne

Yta Chalne

15-06-2010 om 12:09

Haha

Die twintig kilo kisten, daarin komt de thee vanuit China naar Nederland, dat is geen consumentenhoeveelheid Ik koop 90% van mijn thee bij Simon Lévelt. De resterende tien procent komt vooral van Teegschwendner (Dtsl.) Grote ketens, wat de voorkeur heeft qua versheid/omloopsnelheid van de thee. Allebei hebben ze 100gr. verpakkingen Yunnan (de zwarte) is by far mijn meest gedronken thee, veel smaak en weinig looizuur/theïne.

Ook makro

Ik zou eens een telefoontje wagen aan de Makro. Vlgs mij heb ik ze daar wel eens gezien.

Puck

Puck

15-06-2010 om 12:52

Oke yta

Ik kreeg al visioenen van Yta die een een donker hoekje 20 kg Yunnan had staan en tegen de klippen op moest drinken om het binnen een acceptabele tijd op te krijgen. Ik ga eens zoeken naar een winkel waar ze Simon Lévelt verkopen of waar ik het online kan bestellen. THX

Jessica O

Jessica O

15-06-2010 om 12:53

Sligro

heeft ze wel, tenminste, daar heb ik ze wel eens gezien!!

(moet wel zeggen dat ik de lipton thee wel lekkerder vindt dan de pickwick haha)

Jessica

Jessica O

Jessica O

15-06-2010 om 12:54

Puck

die weet ik ook, je kunt online bestellen!!! Ideaal.

Jessica

Yta

Dank voor de tip, dat wordt dan mijn volgende losse thee. Als mijn huidige pakje in Londen gekochte Twinings Assam op is. Die vind ik trouwens niet zo'n enorm succes. Het gekke aan die thee is trouwens dat het eruit ziet als hele kleine korreltjes, en niet als blaadjes, zoals andere losse thee. Weet jij hoe dat kan? (en dan bedoel ik niet die bolletjes zoals Gunpowder thee, maar echt kleine korreltjes)

Groeten,

Temet

Puck

Puck

15-06-2010 om 15:58

Jessica

En waar kan je dat online bestellen. Ik kan natuurlijk prima googelen, maar als jij al een goed adres weet dan houd ik me ernstig aanbevolen.

Jessica O

Jessica O

15-06-2010 om 20:09

Puck

nou, heel makkelijk, www.simonlevelt.nl
dan kan je kiezen voor de koffie webwinkel en voor de thee webwinkel.

Jessica (die ook net weer met een bestelling bezig is)

Puck

Puck

15-06-2010 om 20:45

Dat is wel erg makkelijk

Dank Jessica, ik ga eens neuzen terwijl ik van mijn kopje "strand" geniet: zwarte thee, kamille en sinaasappelschilletjes.

Yta Chalne

Yta Chalne

15-06-2010 om 20:54

Temet (en puck)

Assam thee (zeker indien gekocht in India of Engeland) moet zo sterk en zwart mogelijk worden, zodat het na het mengen met melk (suiker, specerijen, yakboter) nog een theesmaak- en kleur heeft. Om dat te bereiken worden sommige assam theeën bewerkt volgens de CTC methode (crushing, tearing, curling). Als het dan droogt hou je mooie korreltjes thee over (itt de gunpowder, waar het hele blad gerold wordt tot bolletjes).
Ideaal voor chai, minder geweldig om als gewone zwarte thee te drinken.
Puck, op meer dan dertig plekken in NL. zitten winkels van Lévelt, het is het leukst om even te gaan ruiken!

Puck

Puck

15-06-2010 om 22:07

Yta

ik ga ook liefst een uurtje rondsnuffelen in een theewinkel. Maar de dichtsbijzijnde zit 40 km hier vandaan. Maar aangezien de website (wordt ik wel heel hebberig van als ik al die lekkere omschrijvingen lees) ook heeeeeel traaaaaag is ga ik misschien toch binnenkort eens langs.

Yta

"Assam thee (zeker indien gekocht in India of Engeland) moet zo sterk en zwart mogelijk worden, zodat het na het mengen met melk (suiker, specerijen, yakboter) nog een theesmaak- en kleur heeft"
Ja, natuurlijk, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb - dat spul is natuurlijk bedoeld om een Engelse 'cuppa' van te maken. Sloot melk, twee klontjes. Blergh

Nou ja, aangezien ik gierig, pardon, milieubewust ben en het dus niet wil weggooien maak ik het maar op, maar dan maar zuiniger doseren en vooral niet te lang laten trekken.
De Twinings Lady Grey was genietbaarder moet ik zeggen.

Maar goed, hierna Yunnan FOP.

Groeten,

Temet

Lipton

Ik ben al niet dol op theezakjes, maar die van Lipton zijn helemaal fout, die zijn van een soort nylon of plastic, die kunnen niet eens in de biobak!
En nu maakt Pickwick zich ook al schuldig aan 'piramidezakjes'...brrrrrrrr

Ik ben me nu door mijn voorraad aan het heendrinken, het past niet allemaal in mijn nieuwe keuken. Heb nog een zak heerlijke afternoon earl grey van Whittard.
En uit Indonesie komt ook heel smakelijke thee, met licht jasmijnaroma.

amk

amk

17-06-2010 om 08:49

Dirksmama (ot)

en die plastic zakjes willen ze ook nog eco-certificeren, want ze zijn milieuvriendelijker als de papieren zakjes in de hele keten.

Puck

Puck

17-06-2010 om 09:48

Is dat echt zo amk?

In dat geval kan ik dus op vakantie (dan gebruik ik wel Lipton in zakjes) rustig zonder schuldgevoel die nylon builtjes gebruiken. De afgelopen zomer voelde ik me toch enigzins beschaamd dat ik die dingen gebruikte.
En Dirksmama, ik ben dol op thee met jasmijnaroma, klinkt goed. Kun je geen handeltje naar Nederland beginnen, ik wordt klant

amk

amk

17-06-2010 om 10:47

stond of afgelopen zaterdag of die ervoor in de volkskrant. Ik viel bijna van mijn stoel.

Ik kan het artikel alleen niet terug vinden.

Puck

Puck

17-06-2010 om 12:39

Dank amk

Daardoor gaat mijn Liptonthee van de zomer vast lekkerder smaken als ik hem zonder schuldgevoel kan drinken. Vind het overigens wel een raar idee dat nylon zakjes over de gehele keten minder milieubelastend zouden zijn dan die papieren vodjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.