Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leonie

Leonie

03-05-2009 om 17:02

Lidgeld hockey

Dochter wil graag op hockey, maar de club die hier in de buurt zit, vraagt naar onze mening nogal een hoog jaarlijks lidgeld. Wat zijn zo de gangbare prijzen?

Bedankt,

Leonie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet goedkoop

Dochter is een E'tje en betaalt 115 euro lidmaatschap voor het veld en 30 euro voor de zaal. Na de vakantie wordt ze een D'tje en dan gaat het lidmaatschap aanzienlijk omhoog naar 150 euro en dan nog 30 voor de zaal. Dan komt er nog bij kleding, stick en bitje.

Leonie

Leonie

03-05-2009 om 19:27

Hier is het...

toch aanzienlijk meer:

lidgeld voor dochter is 285 euro per jaar. één van de ouders moet dan ook nog bezoekend lid worden, wat ook nog eens 115 euro per jaar kost. Hier zit voor de rest dus niks bij, kleding, stick, bit, schoenen, enz.. moeten daar dan nog eens bijgeteld worden. Voor verplaatsingen wordt van de ouders verwacht dat er een beurtrol wordt ingelast.
Daarnaast is er ook nog een éénmalige toetredingsbijdrage (per gezin) van 375 euro. Kort gezegd komt het erop neer dat we voor dit jaar dus zo maar eventjes 815 euro zouden moeten neertellen...

Leonie

Leonie

03-05-2009 om 19:40

Bintje

Ik zou al blij zijn met het lidgeld dat jij vermeldt... In vergelijking is dat een koopje

Marloes2

Marloes2

03-05-2009 om 19:41

Goh, spelen ze op goud i.p.v. kunstgras. Je maakt mij/ons erg nieuwsgierig! Welke club is dat?

Jakiro

Jakiro

03-05-2009 om 19:52

Prijzen hier

Senioren A - lid € 224,00
B - lid (trainingslid/trimlid) € 96,00
Junioren - A – B – C - D € 158,00
Junioren - E € 153,00
Junioren - F € 66,00
Junioren (trainingslid) € 66,00
Gezinslidmaatschap € 650,00
Donateur (minimaal) € 50,00
Hockeycourant (per adres) € 27,00
Entreegeld € 25,00

En dan is het op een spiksplinternieuwe accomodatie in een "elite-dorp"

Jakiro

Zoo hee

Dat zijn prijzen, Leonie. Ik word ook nieuwsgierig: waar is dat en is het dak van het clubhuis met goud bedekt? Hier kost een inschrijving eenmalig 30 euro en als bezoekende ouder kun je eventueel ondersteunend lid zijn voor 15 euro, familie is 550 euro.
Ik vergelijk het met de voetbal van zoon: die betaalt 69 euro per jaar met clubkleding erbij inbegrepen, dat is dan helemaal een koopje.

Hier

betalen de E-tjes ( 8-9-10) 115 euro per jaar. Om de beurt rijden en voor de zaal ( als je daar aan mee doet) 30 euro . Shirtjes worden gesponsord, stick, kousen, rokje, bitje ( 2 euro) en scheenbeschermers moet je kopen. Ik vind het geen dure sport, met die kleding doe je behoorlijk lang. Nu al voor het derde seizoen hetzelfde.

Wat raar

Moet je als ouder betalen als je naar je kind wil kijken ofzo? Wat wordt bedoeld met een lidmaatschap voor een bezoekend ouder???
Hier kost het voor ouders niets, wel hopen ze dat alle ouders gewoon beide komen kijken. Maar ik kan mij niets voorstellen bij een contributie voor een bezoekend ouder.

Leonie

Leonie

03-05-2009 om 20:17

"bezoekend lid"

Wij snapten deze term ook niet zo goed, in ieder geval dient dit lidgeld betaald te worden voor (minstens) één van de ouders, als deze geen spelend lid zijn. Als één van de ouders seniorlid is, hoeft dit dus niet betaald te worden, maar ja dan betaal je sowieso al lidgeld als ouder...
Wij wonen in België en hockeyclubs zijn hier dun gezaaid, daarnaast hebben wij de 'pech' dat de club die hier in de buurt zit als 'elite' club onder de hockeyclubs wordt gezien. Helaas is er geen ander alternatief, het is deze club of niks. De volgende dichtsbijzijnde club is hier 30km vandaan, dus dat is organisatorisch niet te regelen..;

Leonie

Leonie

03-05-2009 om 20:22

Accomodatie

is overigens wel helemaal top, velden zijn perfect onderhouden, clubhuis is gloednieuw, kleedkamers & douches zijn ook nieuw, maar dan nog vind ik het idioot veel geld..;

Leonie

Leonie

03-05-2009 om 20:28

Pelle

Lidgeld voor voetbalclubs, judo enz.. liggen in de lijn van wat ik hier voor bedragen hoor: 50 - 100 euro lidgeld per jaar. De andere club is wel wat goedkoper, daar vragen ze geen toetredingsbijdrage, maar dat is helaas geen alternatief: trainingen zijn daar van 18u - 20u en dat lukt echt niet om haar op dat tijdstip daar te krijgen. Er is ook geen rechtstreekse busverbinding dus ze kan er ook niet zelfstandig heen (ze is overigens ook nog maar 11).
Ze is nu een jaar oefenlid geweest, dat was al aardig duur (185 euro), zeker omdat het maar een keer trainen per week was. Bij de inschrijving hebben ze ons niet ingelicht over de hoogte van het lidgeld voor een spelend lid, en al helemaal niet over de toetredingsbijdrage. Als we dat geweten hadden, hadden we wel 87 keer nagedacht vooraleer haar te laten starten.

Linda99

Linda99

03-05-2009 om 23:38

Poehee

Ook onze club is vele malen "goedkoper." Voor dochterlief die puppy is en alleen wat oefenwedstrijden speelt zijn we 150 euro per jaar kwijt. Eenmalig inschrijfgeld is 50 euro. Volgend jaar is de contributie 195 euro.
Materialen komen er nog bij.

Caro

Caro

03-05-2009 om 23:49

Hier judo

1 keer per week een uurtje. 66 euro per kwartaal en inschrijfgeld 50 euro. Jeeeeeeeeeeee best duur eigenlijk

Groet Caro

kaatje66

kaatje66

04-05-2009 om 10:21

Hier

Hier betalen wij voor onze dochter 148 euro. Seizoen loopt van maart t/m eind juni. En dan weer van september tot eind november.
groetjes kaatje(66)

Jade

Jade

04-05-2009 om 11:24

Leonie,

dat de accomodatie top is mag ook wel voor dat geld, wat iedereen betaalt

Allemachtig, wat een idioot hoog bedrag.

Een collega van mij haar dochter zit op hockey, die is niet zoveel kwijt. Hoeveel weet ik niet meer, dat is weleens genoemd, maar echt niet zoveel als de club bij jullie vraagt.

Hier geen elite

En hier absoluut géén elite op de hockeyclub:

A-B jeugd: € 150,-
C-D jeugd: € 135,-
E-F jeugd: € 110,-
Chico: € 50,-

Entreegeld (eenmalig) € 15,-

- Rijden om de beurt volgens schema. Heb je geen auto, dan krijg je extra bardiensten.
- Bardiensten zijn ook verplicht, maar is slechts een uur per keer (tijdens thuiswedstrijd kind).
- Shirt van de sponsor, rest van het tenue zelf aanschaffen. Schoenen kunnen al voor € 20 bij de Bristol.
- "Soort" ouders wat er hier op de club komt: van magazijnbediende tot advocaat. Van kassajuf tot basisschooljuf.

En hier

Zeker geen elite clubje. We betalen 75 euro per jaar en dat is het. Kleding dien jezelf betalen en verder moet je als ouder soms kantinedienst draaien en worden we ingedeeld in rijschema's.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.