Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

La deluge

La deluge

09-04-2016 om 21:03

Lichtgevende stickers die wél licht geven?

Dag allen,

Weet één van jullie een adres/merk/winkel waar lichtgevende stickers worden verkocht die wel licht geven, zonder dat ik er eerst een half uur met mn telefoonlamp op moet schijnen? En dat een kwartier later weer moet herhalen omdat de stickers dan alweer uitgewerkt zijn? Dat doe ik niet, tot grote onvrede van zoonlieven. Iets wat als aardigheidje bedoeld was, maar neerkomt op een dagelijks terugkerende ergernis helaas.

Hoor graag tips, bedankt!

Angela67

Angela67

09-04-2016 om 22:14

verf

ik heb ooit een potje lichtgevende verf gekocht en daarmee kwamen we erachter dat meerdere lagen ook een beter resultaat gaven in de duur van de lichtgevendheid. Maar hoe je erachter komt of een sticker goed is, dat weet ik niet. Inderdaad, ervaringen vragen zoals je nu doet, en misschien een professioneel bedrijf zoeken en vragen wat zij gebruiken? Als dat vele malen duurder is maar ook vele malen beter dan weet je misschien waar je je geld aan wilt uitgeven.
gr Angela

Caesar

Caesar

10-04-2016 om 12:14

Lichtgevend

Ik weet niet of er nog kwaliteitsverschil in die lichtgevende spulletjes zit, waarschijnlijk wel. Maar feit is dat al deze lichtgevende producten werken op basis van fosforescerende materialen. Bij fosforescentie is het nu eenmaal zo dat de materialen regelmatig met licht moeten worden beschenen voordat ze licht (vertraagd) kunnen uitstralen. Vroeger werden wijzers van wekkers en horloges ook vaak voorzien van een lichtgevend materiaal. Dat deed het heel lang en hoefde niet opgeladen te worden met licht. Dat werkte op basis van het radioactieve radium. Daar bleken toch wat gezondheidsrisico's aan te zitten....

lieverdje

lieverdje

12-04-2016 om 10:56

inderdaad

Dat soort dingen geven eventjes een redelijke hoeveelheid licht en daarna moet je ze weer 'opladen' door ze te beschijnen met een lamp/zonlicht. Dingen die langer licht geven zijn niet voor thuisgebruik i.v.m. de gezondheid. Een half uur beschijnen lijkt me overdreven; misschien moet je dat niet met je telefoon doen maar met een gewone felle (zak)lamp. Dan zou 2-5 minuutjes verlichten wel voldoende moeten zijn.

Waar heb je de stickers voor eigenlijk, en waarom is het een dagelijks terugkerende ergernis? Het gaat om een aardigheidje, zeg je. Ben je misleid door de verpakking, heb je heel dure stickers gekocht of heb je er onrealistische verwachtingen van?

Hier hebben de kinderen (ook?) lichtgevende sterretjes in de kamer, maar we hebben nooit problemen omdat die dingen het maar eventjes doen. Zo is het nu eenmaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.