Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

28-09-2010 om 22:28

Levertermijn meubels

Na mijn verhuizing kon ik van iemand een servies/boekenkast lenen. Die persoon wil de kast nu weer terug omdat hij er weer ruimte voor heeft, en ik heb dus een kast nodig. Aangezien mijn halve huis al vol staat met Ikea-spul wil ik graag een mooie kast kopen. Ik heb er een gezien bij een antiekzaak, maar die is eigenlijk een beetje boven budget. Wel direct beschikbaar, wat fijn is omdat ik anders weer zo lang met mijn boeken en servies in dozen zit. Wat is (ongeveer) de levertijd als je bij een meubelzaak een kast besteld? Ik heb in het verleden wel eens zes weken moeten wachten (ook wel langer), maar nu wil ik het graag een stuk sneller.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bank.

was hier 16 weken! Whaaaaahhh! Nog 8 te gaan....

Geen idee of dat altijd & overal zo is, maar pfff, het is wel LANG!

Ingrid

ayla

ayla

29-09-2010 om 07:39

Idd

3 tot 4 maanden is heel gebruikelijk. en doen moet je nog rekening houden met vakanties en feestdagen die in die periode kunnen vallen want dan kan het nog langer duren

Levertijd

de levertijd bij piet klerkcx is voor de meeste artikelen 3-4 maanden. we hebben daar al een paar keer wat besteld, zoals een bank, tafel en kast.

een massief houten kast had een levertijd van 4 maanden, maar werd helaas pas na 6 maanden geleverd. Bij levering bleek er zo'n grote witte vlek in het hout te zitten, die echt niet meer bij zou trekken, dat ik de kast meteen mee terug heb laten nemen. Ik moest daarna nogmaals 4-6 maanden op de kast wachten voor een nieuwe geleverd kon gaan worden. met heel veel moeite konden we de order annuleren...een jaar wachten op een kast ging me iets te ver.

Vic

Vic

29-09-2010 om 21:46

Weinig hoopgevend

Ik ga echt geen 4 maanden wachten. Pandia, hoe heet die zaak waar jij je kasten hebt besteld? Dan kijk ik even op hun website of ik er wat vind. Ik zoek een kast met onder dichte, en van boven glazen deurtjes. Als iemand een winkel weet waar ze betaalbare art deco kasten hebben, hoor ik het ook graag!

Vic

Vic

29-09-2010 om 21:47

Betaalbaar

Met betaalbaar bedoel ik onder de 1000 euro, dus wordt denk ik zoeken met een lampje

Margriet*

Margriet*

29-09-2010 om 22:00

Marktplaats

Kijk voor de grap eens, prachtige kasten en heel veel antiek. Wij zagen een prachtige oude grenen kast (100 euro!!!) en direct op te halen. Grotere kasten kosten niets omdat ze moeilijk kwijt te raken zijn. Uiteindelijk hebben we toch een strakkere kast gekozen van Pastoe (nieuwe 4000 euro!!) wij hadden hem voor 350. Allebei de kasten waren wel gebruikt maar heel netjes nog. De mensen van de Pastoekast hadden 1 kind en hij zag er uit als nieuw (bij ons zijn de eerste stukjes lak er al afgebeukt). Maar goed daarom wilde ik geen nieuwe kast moet je veel voorzichtiger mee doen.

Vic

Vic

01-10-2010 om 20:24

Marktplaats

Ik heb eens rondgekeken op Marktplaats. Gek genoeg staan de mooiste kasten allemaal op commerciële advertenties. Dat is niet persé erg, want ik heb nu wel wat adresjes van zaken waar ze mooie spullen hebben. Trouwens opvallend hoe particulieren hun kasten fotograferen. Totaal onduidelijk, wazig, meestal met hun rotzooi er nog in. Ik kan daar ook niet zo goed doorheen kijken. Denk niet dat ik een kast van een particulier koop. Hoe doe je dat dan met vervoer? Ik wil de kast eerst bekijken, maar moet ook een aanhanger huren om hem thuis te krijgen en je gaat mensen natuurlijk geen twee keer lastigvallen.

Margriet*

Margriet*

01-10-2010 om 22:18

Mwah

Onze kast moest in twee keer, dus twee keer van A'dam naar D'Haag heen en weer. Die mensen wilden hem graag kwijt dus die hielpen en vonden het geen probleem. Bij ons kon het in de auto, we hebben ook geen trekhaak. Geen levertijd en veel goedkoper dan in de winkel.

Op Marktplaats moet je wel goed zoeken, je moet de goede zoekterm hebben en flink doorscrollen af en toe. Geef is een link van wat voor iets je zoekt? Wordt wel nieuwsgierig.

Ik heb wel lol in Marktplaats en ik zie ook altijd heel veel leuks maar het ligt ook aan de stijl die je leuk vindt denk ik.

Bastet

Bastet

02-10-2010 om 17:53

Kan best hoor

Ik heb kasten van MP,veel mensen vinden het geen punt als je eerst komt kijken!
Ik heb laatst nog een schitterende Ikea kastwand voor de slaapkamer gekocht,helemaal puntgaaf,voor het vreselijke bedrag van 25 euro.Had 700 euro gekost,twee jaar geleden.Ik ben dol op marktplaats..
Bastet

Vic

Vic

02-10-2010 om 22:40

Margriet (plaatjes)

Ik zocht iets als dit:
http://www.antieksite.nl/a-10711682/antieke-kasten-met-glas/antieke-kasten-boekenkast-servieskast-ca-1880-no77134

Op marktplaats vond ik ook nog deze. Dat is wel heel iets anders, maar ik vind hem toch erg mooi. Helaas durf ik niet helemaal op mijn eigen smaak te vertrouwen, en ik weet ook niet of hij wel past.
http://antiek-kunst.marktplaats.nl/antiek-meubels-kasten/299932760-grote-antieke-eiken-schoolkast-dressoir.html

Lastig hoor, ik wil niet zomaar iets kopen maar het is nu wel erg leeg in mijn kamer.

Vic

Vic

10-10-2010 om 15:54

Gekocht

Ik heb een kast gekocht (die van het plaatje). Helaas moet ik er nog een maand op wachten (er moet nog wat gerestaureerd worden), maar ik ben er wel blij mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.