Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Josien Thyssen

Josien Thyssen

31-10-2009 om 19:15

Leverancier keuken stelt eisen

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje voor mijn schoonfamilie: Zij hebben vorige week een nieuwe keuken besteld en hun handtekening gezet.
Gisteren werden zij door de leverancier gebeld en vandaag is schriftelijk bevestigd dat mijn schoonfamilie stopcontacten aan moet leggen en dat moeten persé inbouwstopcontacten zijn. Die moeten op een hoogte zitten van 2,25m. De afvoer moet op 40 cm. zitten en haaks uit de muur komen. De afvoer voor de afzuigkap moet op 1,90 meter zitten (zit nu op 1,80m.) Ze hadden keukenkastjes tot plafond besteld, dat worden nu kastjes op 10 cm. onder het plafond. enz, enz.
Dat er extra stopcontacten geplaatst moeten worden is logisch, maar inbouw en op 2,25m. hoogte zijn onzinnige eisen in de ogen van mijn zwager, omdat je deze ook achter de kasten kan wegwerken. Een nieuw gat maken in de buitenmuur op 1,90 meter, terwijl er een gat zit op 1,80 in zijn ogen ook.
Hij meent niet van deze aankoop af te kunnen om dat hij getekend heeft en dat er wel een en ander in de kleine lettertjes zal hebben gestaan.
Ik vraag me af of dat zo is, omdat na het zetten van de handtekening er nog gebeld is en daarna pas schriftelijk is bevestigd. Ik heb me al rot gegoogled, maar kan niets vinden over een leverancier die eisen stelt.
Iemand tips?

Alvast hartelijk dank,

Josien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marsja

marsja

31-10-2009 om 20:22

Overleg

Even overleggen met de persoon die de keuken gaat plaatsen. De 'eisen' zijn standaard, maar meestal kan je daar in overleg vanaf wijken. Wij waren heel lastig en hadden ook geen zin om leidingen in de muur te vrezen (zie op plinthoogte zaten)

Hetty,*

Hetty,*

31-10-2009 om 20:38

Goed kijken

Die eisen zijn inderdaad standaard. De stopcontacten zijn helemaal ingetekend op bepaalde punten, maar daar kun je prima iets van afwijken. Je moet wel opletten dat een stopcontact niet net achter een scheidingswandje van een keukenkastje zit. Het zit inderdaad allemaal achter de keukenkastjes, geen probleem. Afzuig moet je even kijken hoe dat ding in elkaar zit, of even overleggen met degene die het komt plaatsen.
Hier hebben we 2x zelf de leidingen (om)gelegd en electriciteit aangelegd en het komt dus echt niet zo nauwkeurig.
Groetjes Hetty,*

Puck2

Puck2

31-10-2009 om 20:40

Idd overleggen

Dat soort eisen zijn idd wel aardig standaard en in overleg kun je misschien wel wijzigingen aanbrengen maar sommige apparatuur heeft nu eenmaal op bepaalde hoogte de aansluitingen zitten. De keukenkastjes tot het plafond en dan nu 10 cm lagere vind ik een groter probleem, dat is in mijn ogen niet afhankelijk van de montage en kan niet zomaar geeist worden lijkt mij. Straks komen ze nog aan dat je een ander front krijgt of zo. Overigens wilden wij ook kastjes voor het plafond, maar dan zouden de verhoudingen een beetje zoek zijn. In overleg met de keukenleverancier hebben wij de kastjes toen ook 10 cm lager laten plaatsen en de bovenste ruimte is keurig afgewerkt met een plint.

reina

reina

01-11-2009 om 10:37

Praten

Wij wilden destijds bepaalde zaken die volgens de 'grote keukenboeren' echt niet konden (zoals de vaatwasser hoger inbouwen), had ook te maken met de aansluitingen. Het bleek echter heel goed mogelijk, alleen het was meer werk voor hen (wij kozen daarom voor een klein bedrijf, die het geenprobleem vond). Dus ga in gesprek en hou vast aan jouw wensen (en ga elders informeren of wat jij wilt echt niet kan)

Josien Thyssen

Josien Thyssen

02-11-2009 om 08:47

Dank!

Hallo allemaal,

Dank voor jullie reacties! Heb ze doorgespeeld naar mijn zwager. Hij is gisteren wat gerust gestelder naar de leverancier gegaan voor een gesprek (koopzondag). Heb nog niet gehoord hoe het afgelopen is, maar wil jullie bij deze nogmaals bedanken.

Groetjes,

Josien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.