Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinilind

Sinilind

04-07-2010 om 21:02

Leuke tip voor dagje uit in noord-holland: kano varen!

Hoi
We zijn vandaag gaan kanoën varen tussen Uitgeest en Krommenie, en het was zo ontzettend leuk en rustig dat ik dacht de tip hier voor jullie te moeten posten! We hebben bij Uitgeest kano's gehuurd en hebben 4 uur lang gevaren op slootjes en meren (in de meren kon je zwemmen). Heerlijk, en terwijl we verwacht hadden dat het druk zou zijn omdat het weer zo mooi was, was het enorm rustig! Onderweg even gepicknicked, nog een ijsje gegeten bij een restaurantje. Echt een aanrader. Ik wil geen directe reclame maken hier maar als jullie op Google kanoverhuur Uitgeest als zoektermen intypen komen jullie gelijk op het bedrijfje! Het was een super leuke dag!
SIni

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fraz

Fraz

04-07-2010 om 22:17

Stond in ieder geval al op de vakantielijst

Dus ik hoop niet dat het nu te druk gaat worden Maar het inderdaad een leuk gebied en vaak niet te druk. Meeste gaan met dit weer toch eerder richting strand of zwembad.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-07-2010 om 22:19

Klinkt goed

Een dagje uit hoeft niet ver van huis te zijn, dat wordt weer eens duidelijk door jullie leuke ervaring Zo wil ik komende weken met de fiets bij Amsterdam Noord een fietstocht doen. Holysloot e.d.. Ik heb begrepen dat het daar erg leuk moet zijn.

Ja leuk

maar dan moet ik mandarijntje ergens onderbrengen, die is zo gek op water dat ze laatst ondersteboven in de regenbak viel, gelukkig zat ik er naast en kon ik het kind in dezelfde beweging weer omhoog duwen.

maar de oudste vindt dit vast geweldig, ja ik zal eens kijken voor de zomervakantie !

Kaaskopje

Kaaskopje

05-07-2010 om 11:52

Pelle

Je zus woont daar vast niet verkeerd
De route die jij beschrijft lijkt mij erg leuk, in die richting had ik het ook gedacht, dus bedankt.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-07-2010 om 14:15

Nog even pelle

Wij gaan uiteraard eerst met de trein, weet jij welk station het best befietsbaar is als je naar Marken wilt?

Kaaskopje

Ik heet geen Pelle, maar ik zou denken: fiets vanaf Amsterdam CS. Zit je al bij de OV-fiets? (www.ov-fiets.nl). Kost bijna niks en ze fietsen prima, hebben alleen geen versnellingen, maar daar heb je in Waterland toch niet zo'n behoefte aan. Vanaf CS met de pont naar Noord en dan fietsen naar Marken.

Of was dat niet wat je bedoelde?

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2010 om 01:11

Temet

Ik heb mij afgelopen weekend net aangemeld voor ov-fiets. Het lijkt me een ideaal systeem. Wat me wel eng lijkt is dat die fietsen natuurlijk ook op kunnen zijn. Ik heb al een kortingskaart, dus ik hoef alleen maar het abonnementsgeld te betalen. Al met al is het een stuk goedkoper dan een gewone fiets huren, of onze eigen fiets meenemen.
Wat jij uitlegt is inderdaad wat ik bedoel. Ik wist niet zeker of Amsterdam CS de beste keus is bij ons vandaan

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2010 om 01:31

Pelle

Voor de 27,50 die ze bij Yellowbikes vragen kunnen we gratis zelf een route fietsen, onderweg uitblazen op een terrasje én een roeiboot huren Ik fiets liever alleen met Roefel rond dan in een groep. Maar evengoed bedankt voor de tip, want daar vanuit heb ik nog wat verder gezocht en meerdere fietstochten gevonden. Leuk!

Kaaskopje

Ik zou de gok gewoon nemen. Heb je nou pech op CS, wat me niet waarschijnlijk lijkt, dan kan je een tweede poging wagen op station Muiderpoort. De kans dat ze daar op zijn lijkt me gering. Vanaf Muiderpoort fiets je zo richting Schellingwouderbrug, en vandaar zit je zo in Waterland.

Ik heb jaren vlakbij Muiderpoort gewoond en heb dat rondje een keer gedaan: straat uit (en uit, en uit - Insulindeweg af en dan kom je er vanzelf ) Schellingwouderbrug over, naar Marken, Monnickendam en Broek en via Noord met de pont naar CS en vanaf daar met de fiets weer naar Oost.

Het probleem met station Muiderpoort is dat daar niet zoveel treinen stoppen, terwijl je vanuit Alkmaar heel makkelijk rechtstreeks naar CS kan (bij jou station Alkmaar Noord toch? Dan is het de trein naar Arnhem/Nijmegen, 2x pu vziw)

Ook op Amstel (langs diezelfde lijn) hebben ze vziw OV-fietsen, maar vanaf Amstel is het weer iets verder fietsen voor je het IJ over bent, hoewel het nog altijd goed te doen is - zo groot is onze hoofdstad niet.

Veel plezier!

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2010 om 13:10

Dank je wel temet

Je moet het als provinciaaltje maar allemaal weten)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.