Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leuke strijkvrije (kinder)kleren?

Is er een merk dat leuke strijkvrije kleding heeft? heb namelijk een bloedhekel aan strijken (nou ja, ik besteed mijn tijd lie'ver aan iets anders, maar voor werk moet ik er toch gestreken" uitzien)
viridantia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

13-12-2009 om 22:56

Strijken?

Hallo
Eerst een paar vraagjes. Hoe doe je je was? Op hoeveel toeren centrifugeert je machine?
Want, als je de trommel niet te vol doet en de was laat draaien met een kreukherstellend programma scheelt dat al strijken.
Als de trommel te vol zit, gaat alles extra kreuken namelijk. En door een een fijn, kreukherstellend programma te gebruiken, blijft je was natter en hangen de kreukels er beter uit.
En natuurlijk als de machine klaar is de boel ophangen.
Een andere optie is je "werkkleren" naar de stomerij te brengen.
succes

Shirka

Shirka

15-12-2009 om 17:05

Gouden tip

Hier op OOL gelezen: Stop je kleding 10 minuutjes in de droger. Dan meteen uitslaan en ophangen. Als het droog is, kun je het van de lijn halen en opvouwen en hoef je niks te strijken. Ik vind het ideaal!

Doe ik ook

Ik strijk helemaal niks behalve linnen broeken en volg ook de OOL-tip van de droger. Ik doe het op het wolprogramma, 6 minuten, en dan hang ik het netjes op. Kan zo de kast in!

CLB

CLB

15-12-2009 om 22:20

Hoe werkt dat dan?

zo nat uit de wasmachine en dan maar 6 minuten in de droger en dan ophangen? ik weet dat als je je kleding in de droger helemaal droogt, en ze direct opvouwt, er dan ook geen kreukels in je kledingstukken zit. maar dat van een paar minuten in de droger lijkt mij wat omslagtig.

Shirka

Shirka

16-12-2009 om 12:48

Clb

Het lijkt misschien omslachtig, maar ik vind strijken veel meer werk. En de reden dat ik mijn kleding niet helemaal in de droger droog is dat ik vind dat het dan harder slijt en soms krimpt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik alleen katoenen kleding in de droger doe en daarna ophang. En als ik weet dat iets niet kreukt hoeft het ook niet eerst in de droger.

viridantia

viridantia

18-12-2009 om 22:11 Topicstarter

Bedankt voor de tips

nu eens uitproberen.
Viridantia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.