Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

In the mood

In the mood

19-11-2010 om 14:57

Leuke kerstfilms gezocht

Ik ben voor de kerstvakantie op zoek naar een paar leuke kerstflims voor zowel mijn kinderen als mijzelf. Bijvoorbeeld. a cristmas Carol. Of die heerlijke feelgoodfilms maar dan met kerst. Wie weet een paar leuke titels. Mag ook zeker Rom coms in kerstsfeer.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

19-11-2010 om 16:46

Favoriet

The Grinch!

Massi Nissa

Massi Nissa

19-11-2010 om 17:25

Ja!

The Grinch vinden zelfs de tieners bij mij op school nog ontzettend leuk!
Groetjes
Massi

Fiorucci

Fiorucci

19-11-2010 om 18:36

Wij kijken elk jaar Nightmare before Christmas.

Ultieme romantische smartlap

The Notebook! Nu 9,95 bij Blokker (voegde zij prozaïsch toe).

Chris

Tirza G.

Tirza G.

19-11-2010 om 20:04

Wij kijken elk jaar

Lampoons Christmas Holiday ofzoiets. Een vreselijk flauwe film met Chevy Chase in de hoofdrol. Vooral het stukje waar alle lampjes het doen en het stukje waar de kat wordt geëlektrocuteerd doet ons ieder jaar weer sniklachen. Hij wordt ieder jaar in de kerstperiode wel ergens op zo'n felgekleurde zender uitgezonden.

Tirza

Julia64

Julia64

19-11-2010 om 21:11

Op gevaar af...

... dat je 'm al kent: Love Actually. Ook zo'n film die elk jaar wel een keer rond de kerst voorbij komt op TV. Blijft leuk!

As long as it is british...

Ik ben dol op Britse films en mijn favo Kerstfilm van onze overwaterse buren is The Holiday.
Dorry

Tops: alleen die cottage al

Ik vind bij The Holiday alleen die Cottage van Kate Winslet al zo geweldig! Ik zou er direct willen gaan wonen. O, die halve verwaaide amerikaanse acteur en dat de halve film zich in Amerika afspeelt, wordt ruimschoots goedgemaakt door die cottage.....
Klef?? Nee, zalig!!!

Dorry

Sisi natuurlijk!

Met kerst kijk je sisi, zo hóórt dat!
Zijn 3 delen van overigens, meestal is alleen de 1ste op t.v. die andere 2 zou je kunnen kijken.
groeten albana

fladder

fladder

20-11-2010 om 12:28

The sound of music

En dan allemaal meezingen (helaas heb ik nog niemand gevonden die dat wil: een singalong met TSOM ). Ik heb de dvd, dus wie weet, binnenkort, singalong?

En natuurlijk A Nightmare Before Christmas!!!

neteret mut

neteret mut

20-11-2010 om 18:13

Kijk eens op

wikipedia, gevonden met zoekterm chrismas movies. Een hele lange lijst met titels en 1-regel beschrijving. Via google kun je dan ook andere sites aanklikken met lijsten titels. Ik zal later nog wel eens opzoeken wat wij zoal bekeken hebben vorig jaar ( ieg iets met insneeuwen/ betalingsachterstand/ alleenstaande moeder en een ander over een jongentje dat schoenen voor zijn zieke moeder wilde). Deck the halls is ook zo,n amusante over-the-top film.

In the mood

In the mood

20-11-2010 om 18:36

Wauw

Wat een hoop tips al! Een aantal ken ik (The holiday is zooooo favoriet) en ook veel nog niet. Ik dacht trouwens bij de titel A nigthmare Before Christmas dat het om een heuse horrorfilm gaat maar even gegoogled en dat is het niet haha.

Ik heb al een aantal opgeschreven. Idd. van die "over the top" films, die bedoel ik. Neteret mut, ik ben benieuwd naar jou titels van afgelopen jaar.

Nog meer tips zijn welkom!

In the mood

In the mood

20-11-2010 om 18:38

The grinch

Deze film heb ik nog nooit gezien omdat hij mij totaal niet trekt, gevoelsmatig want ik kan het nergens op baseren maar ga 'm nu toch een keertje kijken. Ben benieuwd of ik net zo enthousiast ben.

Nog niet genoemd

Hij is hier nog niet genoemd terwijl ik dacht dat-ie gold als de Ultieme Kerstfilm: "It's a wonderful life". Mooi, maar oud en dus zwart-wit.

Groeten,

Temet

Leuke herinnering

Wij hebben heel leuke herinneringen aan Jinle all the Way met Arnold Swarzenegger. Het was de 1e ondertitelde film waar wij met onze zoon heen gingen. Echt kerst en heel veel humor

Anonix

Anonix

20-11-2010 om 22:00

Aanrader

The Nightmare before Christmas is echt een enórme aanrader! Het is de lievelingsfilm van mijn jongste, en dat al zeker 2 jaar (hij is nu 9). Het is zo'n leuke film, leuke liedjes ook. We kunnen ze hier in huis inmiddels allemaal meezingen

fladder

fladder

20-11-2010 om 23:18

Berber!

Wanneer hebben we een date...?

fladder

fladder

20-11-2010 om 23:32

*spoiler-alert* engheid nightmare before christmas

Er zijn altijd kinderen die snel van slag zijn, en die kunnen beter niet naar Nightmare kijken, want de scene waarin "Sandy Claws" Oogie Boogie ontmoet is best wel superspannend.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tim_Burton's_The_Nightmare_Before_Christmas
Om een beetje indruk te krijgen:

Intro: This is Halloween http://tinyurl.com/6y3ode

Jack ontdekt Kerstmis: http://tinyurl.com/26z268j

Het is heel bizar en best wel een beetje griezelig, maar Tim Burton (één van mijn absolute helden) heeft het talent lief en eng met elkaar te kunnen combineren.

margje van dijk

margje van dijk

20-11-2010 om 23:33

Ooooooooh, ikke ook!

Ik zing ook altijd de SoM mee, gepast en ongepast. Het zit echt ergens onderin mijn spiergeheugen, want op de gekste tijden komt het eruit. "Somewhere in my youth or childhood, I must have done something good" is ook een favoriete

Overigens is die meezing SoM er ook echt geweest, toch? Een jaar of 5 geleden had je die o.a. in Arnhem, dat je daarheen kon (gepast gekleed natuurlijk) en met z'n allen het hele ding ging zingen, inclusief regie-aanwijzingen. Altijd als je de Moeder-Overste zag, moest je met je handen golfbewegingen maken en "bergen! bergen!" roepen.

Niet dat ik erheen geweest ben, maar ik heb het wel uit de eerste hand

Ook gingen wij een keer met een koor op reis naar voormalig Oost-Duitsland, en op de terugweg in de bus hebben we de hele film voluit schallend meegezongen, en we waren zomaar thuis.

Dusse, waar is het?

Margje

margje van dijk

margje van dijk

20-11-2010 om 23:35

Ps en on topic

Ik vind Sixth Sense een echte kerstfilm....

neteret mut

neteret mut

20-11-2010 om 23:38

Vorig jaar gezien

snowglobe
the 12 days of christmas eve
a different kind of christmas
santa's slay ( ik meen dat dit een horror xmas film is)
surviving chrismas
christmas is here again
once upon a christmas
twice upon a christmas
I'll be home for christmas
santa who?
call me Claus
all I want for christmas
single santa seks mrs Claus
christmas with the kranks ( ook over the top)
the santa clause
the santa clause 2
a town without christmas
the night they saved christmas
christmas caper
the christmas shoes( tranentrekker)

Ik weet nu niet eens meer wat wat ook weer was, dat komt wel zodra ik de eerste beelden zie. En dan zitten hier de kinderfilms niet eens tussen ( zoals polar ...en rudolf de rednose ...caspar, enz). Hoewel...veel van mijn lijstje zijn denk ik gewoon familiefilms

neteret mut

neteret mut

20-11-2010 om 23:42

Sound of music

is een film waar ik geen genoeg van krijg. En ik wil heel graag nog een keer de "originele" films zien over het gezin von Trapp. Dat zijn geen musicals en tonen bv dat ze het financieel heel moeilijk hadden ( een deel van hun huis moesten ze verhuren), dat het ook eenmaal in de VS helemaal niet makkelijk ging.

krin

krin

21-11-2010 om 00:41

It's a wonderful life

Temet noemde hem al, maar dat is wel de moeder aller kerstfilms, ja. Vorig jaar nog gezien, voor kerst, en het sneeuwde ook nog. Niet alleen zwart-wit, ook een vooroorlogs tempo, maar zo lekker.

Maylise

Maylise

21-11-2010 om 01:42

Kerstfilms

It's a Wonderful life is inderdaad een van de mooiste kerstfilms ooit.

Verder vind ik the sound of music ook heel kerstig maar waarom weet ik eigenlijk niet want kerst is nou niet echt een thema van de film. Het past er wat mij betreft alleen zo goed bij.

Net als Annie trouwens. Dat vind ik ook een kerstfilm.

Love Story vind ik ook wel bij de kerst passen hoewel ook kerst daar nauwelijks een rol speelt. Het is misschien ergens een draak van een film maar toch vind ik het elke keer weer zo ontroerend.

En Little Women. Daar komt kerst wel in voor dus wat dat betreft past het ook wel. We hebben twee versies. Een uit de jaren 40 en een uit de jaren 90. De laatste heeft mijn voorkeur.

A Christmas Carol met Patrick Stewart in de hoofdrol.

Muppet Christmas Carol

De tekenfilm The Snowman vind ik ook heel ontroerend

Miracle on 34Th street (meer voor kinderen)

Of een hele oude: The Bishop's wife (of de remake The preacher's wife)

The Nativity Story

Love Actually

Wat ik ook een hele mooie film vond en die speelt inderdaad tijdens de kerst is Joyeux Noël. Het speelt zich af tijdens WOI in de loopgraven dus echt vrolijk is deze film niet te noemen maar wel ontroerend en mooi.

Maylise

fladder

fladder

21-11-2010 om 12:05

Als berber finding neverland toevoegt...

...zet ik ogenblikkelijk Edward Scissorhands erbij! Omdat er sneeuw in voorkomt. En omdat het gewoon een prachtige film is over een heel gevoelig thema (anders zijn)...

En ook omdat Johnny Depp er zo ontzettend mooi in acteert hoewel hij amper tekst heeft...

ulrike

ulrike

21-11-2010 om 14:27

City of ember

City of Ember

Het is geen speciale kerstfilm maar wel een echte familyfilm met een mooi einde en toch een soort van gedachte erachter. Het is een beetje in een soort Anton Pieck sfeer gefilmd. De film is uit 2008.

In the mood

In the mood

21-11-2010 om 15:11

Netere mut

Dank je voor de lijst! Ga ik vanavond als de kinderen op bed liggen allemaal bij langs. De meeste titels zeggen me zo niets. Ben heel benieuwd.

In the mood

In the mood

21-11-2010 om 15:15

Leuk!

City of ember ken ik niet maar die lijkt me wel wat, net even gegoogled. Die met Arnold Z is idd. leuk. Ik denk dat dochter van 9 die ook erg leuk vind. Ik heb net home alone 1 t/m 4 gezien. Die gaan we ook kijken. Die lijkt dochter ook erg leuk.

Tja, the sound of music heb ik al zo vaak gezien en ben ik een beetje moe Annie is al heel lang geleden dus dat is voor een keertje wel weer leuk.

Genoeg input, heerlijk, ga op mijn gemakkie (vanavond) alles nog een keer bij langs. Lijstje is al behoorlijk lang!

Jujube

Jujube

21-11-2010 om 23:06

Mijn favorieten

Vele films zijn al genoemd (Little Women, Love Actually, The Nightmare before Christmas), maar mijn favoriet blijft 'Scrooged'. Wel moeten je kinderen dan niet meer heel klein zijn. En 'Bad Santa' vind ik ook een topflim! Anders kijk je die wanneer je kinderen al in bed liggen
Groet,
Jujube

mari39

mari39

22-11-2010 om 15:16

Voor de kids

scrooged maar dan van de muppets, ik blijf er om lachen en de kinderen ook. Het moet natuurlijk wel je humor zijn!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.