Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

13-12-2009 om 14:39

Leuke bezienswaardigheid

Hoi allen,

Ik wil met mijn grote zoon iets leuks doen in de kerstvakantie. Hij is 6,5. Wij wonen in Amsterdam. Wie weet iets leuks, niet te duur, en liefst een uurtje rijden (ongeveer) vanaf Amsterdam?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lïora

Hoi Liora,

Zelf heb ik al geboekt voor de ouders-en-kinderen rondleiding in het Rijksmuseum bij de Avercamptentoonstelling. Klein en betaalbaar, kinderen gratis.. lijkt me erg leuk.

Als je een uurtje wilt rijden zou ik denken aan de musea in Leiden zoals Naturalis of Oudheden.
Teylers Museum in Haarlem is ook altijd leuk. Bovendien te combineren met strand (net als Leiden).

Strand in de winter met een jongetje van 6,5 in regenpak en laarzen met droge kleren in de auto is geweldig! Ze komen vaak helemaal los, gaan de dialoog met de branding aan... en in een uurtje zijn ze uitgewaaid.

Verder andere kant op Muiderslot, ben je daar al geweest? Vestingmuseum in Naarden. Ook leuk met kanonnen.

Ik weet niet of je binnen of buiten wilt. Veluwe is misschien iets meer dan een uur rijden, maar op een rustige vakantiedag moet het wel lukken om in een uurtje op het Kootwijkerzand te staan. Kröller Müller beeldentuin ook leuk voor die leeftijd.

Almere, daar kan Tihama misschien bij helpen? Wat daar leuk is in de winter? Of Lelystad? Hmmm je zou een rondje kunnen rijden via Noordholland en dan over de dam door het Ijsselmeer... krijgt ie een idee van zijn geografische ligging..

Oeps jongste trekt me van de comp... veel plezier met kiezen!

tonny

tonny

13-12-2009 om 15:38

Rodebeuk - enigszins o.t.

Wat zeg je dat leuk: een dialoog aangaan met de branding!

Er is vast nog wel meer waarmee je in het buitenleven een dialoog kunt aangaan

Maarre Liora, vind je Utrecht iets? Muzeum van Speelklok tot Pierement? Voor het geval dat het regent?
Of leuk maar Madurodam in Den Haag?

tonny

Laurien Witteman

Laurien Witteman

13-12-2009 om 15:44

Schaatsbaan in artis

Hou Liora,

Artis heeft deze winter een schaatsbaan. Je mag je eigen schaatsen niet mee, maar de schaatsen aldaar zijn gratis, alleen borg.
Groetjes,
Laurien

liora

liora

13-12-2009 om 17:33

Verder weg

Hoi,

Ik wil echt minimaal een uur rijden, wil echt even weg, even iets anders. Iemand tips?

Liora

Bastet

Bastet

13-12-2009 om 17:54

Scheveningen

Lekker uitwaaien op Scheveningen,en combineren met een bezoekje aan SeaLife op de boulevard.Prachtige aquaria,haaieneieren bekijken van dichtbij,roggen aaien,noem maar op. www.sealife.nl
Groetjes,bastet

Massi Nissa

Massi Nissa

13-12-2009 om 18:57

Omniversum en strand

Hier altijd een supercombi: een natuurfilm in Omniversum (den Haag) en dan doorrijden naar Scheveningen om uit te waaien aan het strand. Daar ook iets van vis of patat eten. Onderweg naar huis sliepen we meestal .
Groetjes
Massi

Marlou H.

Marlou H.

13-12-2009 om 19:46

Openluchtmuseum

Openluchtmuseum in Arnhem! Is helemaal in wintersferen. je kan gratis schaatsen lenen om op de ijsbaan te schaatsen, op banden een kunstsneeuwhelling af. Overal vuurkorven. Kinderen kunnen zelf broodjes bakken aan een stok boven het vuur. Een topper in de winter.

Marlou

liora

liora

14-12-2009 om 09:53

Sealife

Het wordt Sealife, bedankt voor alle tips!

Enne ik kan helemaal niet schaatsen...

Bastet

Bastet

14-12-2009 om 10:00

Liora

Veel plezier!
groetjes,bastet

Droge kleren mee?

en een fototoestel.

Ik heb een hele tijd mijn zoon van toen net 7 in gesprek met de zee als achtergrondje gehad.

Zo leuk!

Omniversum

Wees alert bij het Omniversum.

Sommige jonge kinderen kunnen er niet goed tegen en worden er misselijk van.

Het is prachtig, maar het is wel zo leuk als iedereen zich ook prachtig voelt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.