Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Cindy

Cindy

20-05-2009 om 08:08

Leuk uitstapje met iemand uit z-afrika in z-holland

Binnenkort krijg ik een nicht (23 jaar) te logeren uit Zuid Afrika. Ik heb haar nog nooit gezien en kijk er heel erg naar uit. Wij wonen in Zuid Holland. Wat vindt iemand uit Zuid Afrika nou leuk in Zuid Holland om te zien. Het leek mezelf wel leuk om naar Delft te gaan. Maar is er iemand die nog wat tips heeft? Zelf heb drie kinderen onder de 6 dus het moet ook iets zijn wat met kinderen te doen is. Dus niet te ver weg etc.

Hoe zorg ik er verder voor dat ze een leuke tijd met ons heeft. Ik ben het niet gewend om iemand te logeren te hebben. Ook tips over hoe maak je het gezellig voor gasten zijn welkom. Hopelijk is het mooi weer . Wat als ze na een uur al gek wordt van de kinderen. Ze zijn aardig druk namelijk. Ook kan ik niet zo goed koken...
Ik geloof dat ik me teveel zorgen maak.
Graag tips

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

20-05-2009 om 08:52

Kinderdijk!

Wij wonen er vlak bij ( kwartiertje rijden ), en wij nemen onze buitenlandse gasten er altijd mee naar toe.
M.

Blijdorp

Delft is inderdaad ook leuk. Je kunt de route van een hofjeswandeling krijgen bij de VVV. Panorama Mesdag is ook leuk in Den Haag. Er schijnt er ook een Escher museum te zijn met allerlei kroonluchters in de vorm van dieren. Vast ook leuk voor de kinderen.

Madurodam

Is vrij klassiek, maar: Madurodam! Kun je heel Nederland laten zien in 1 ochtend / dag. vinden je kinderen vast ook leuk. En goed te bereiken met OV.

Caroro

wendelien

wendelien

20-05-2009 om 12:25

Wat tips

Misschien kan ze fietsen, misschien niet, maar dan kunnen jullie haar dat leren. Als je vervolgens zorgt dat ze kan beschikken over een eigen fiets met een goede kaart en een mobieltje, kan ze zo nodig de boel af en toe ontvluchten en bovendien haar eigen plan trekken. Met de trein op stap is verder natuurlijk ook heel leuk (ook voor de kinderen!). Kijk samen met haar eens in dat uitstapjesboekje van de NS en bij een VVV.
Wat eten betreft, bijv. een keer tapas, een bbq enz enz. (En wie weet kookt zij wel graag).

Hier

Ook ik heb iemand uit Zuid-Afrika op bezoek gehad. Wat zij leuk vond, was het gewone leven van NL. Dus gewoon over straat lopen, ook als het donker is (was ze niet gewend), een wandeling door het bos (totaal andere natuur), Amsterdam (ronvaart, rijksmuseum en dan vooral de poppenhuizen en de Nachtwacht), een stadswandeling door Maastricht en het 3landenpunt bij Vaals).
Iemand noemde hier Kinderdijk, lijkt me ook een goed idee!
Zij heeft heel veel bitterballen gegeten (vond ze erg lekker) en wafels en stroopwafels en ook een puntzak friet, niet met mayo maar met kaassaus (moet er zelf niet aan denken). Verder hebben we oa hachee en nasi gegeten.
Hier werd Kinderdijk genoemd, is ook een goed idee, denk ik.

Fast ferry

Natuurlijk Kinderdijk!
Leukste manier om er te komen: fast ferry vanuit Rotterdam of Dordrecht (allebei ook een bezoek waard), in Ridderkerk op het driehoeksveer naar Kinderdijk overstappen. Op het hele traject kan een fiets mee, dus kun je er ook een leuke tocht aan vastplakken.

Verder:
Den Haag, Scheveningen
Gouda
Alblasserwaard
Efteling
Dagje Antwerpen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.