Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leuk kinderuitje gezocht in de buurt van een station in nl...

Ik heb zo'n Hema-treindagkaartje om in de vakantie met mijn 2 kinderen te gaan gebruiken. Nu zoek ik een leuke activiteit op loopafstand van een station. Wij wonen in Haarlem, dus 'n beetje zonde om naar Nemo-Amsterdam te gaan bijvoorbeeld... juist omdat we een hele dag mogen reizen voor dezelfde prijs, is ver weg inclusief overstappen wel een avontuur op zich. Maar een leuk doel is natuurlijk ook belangrijk... dus wie weet iets leuks? Mijn kinderen zijn 11 en 8 (jongens).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

17-07-2011 om 20:03

Tilburg

Het natuurmuseum zit tegenover het station. Verder begint volgend weekend de kermis, maar als je dat serieus wil doen is het niet meer "voor een leuke bedrag".

Nunspeet of zwolle

bij station Nunspeet is een infocentrum van Staatsbosbeheer, eeen hoge uitkijktoren en een speeltuin (en een pannenkoekenrestaurant genaamd Joris), als je nog een paar stationnetjes verder gaat is daar station Zwolle en daar is het tien minuten lopen naar het Ecodrome (door mij ook wel genoemd het Ecodrama, maar de kinderen hier van de leeftijd 11 en 8 vinden het hartstikke leuk).

De stoptrein Utrecht-Zwolle is trouwens vaak een dubbeldekker, ook altijd erg geliefd bij mijn jongens.

Veel plezier bij het maken van een keuze.

groetjes van Purk

Annet

Annet

17-07-2011 om 20:52

Komende week is nijmegen de moeite waard

Daar is de vierdaagse met tegelijk ook de zomerfeesten. Overdag en 's avonds is op heel veel plaatsen in de stad wat te doen. Op vrijdag is de intocht, een heel speciale dag. Dan zie je in de middag/avond ook de strompelende wandelaars in de stad lopen. De andere dagen zie je vooral de zomerfeestgangers.
http://www.vierdaagsefeesten.nl/Bezoekers/Evenementen/Programma-Vierdaagsefeesten-Nijmegen.aspx

Kaaskopje

Kaaskopje

18-07-2011 om 00:51

Leanne

Wil je niet met de bus, metro of tram na de trein? Dan verruim je je mogelijkheden flink. Je zoons zijn oud genoeg om wat moeite te kunnen doen voor een uitje. Wat ik best leuk vond om te doen was een dagje Rotterdam met uiteraard een klim in de Euromast. Daarnaast een rondvaart in de haven of pannenkoeken eten tijdens een vaartocht met de Pannenkoekenboot: http://www.pannenkoekenboot.nl/Home.aspx

Eindhovense

Eindhovense

18-07-2011 om 08:12

En voor kleiner?

Ik heb ook zo'n kaartje. Het leek me voor de oudste wel leuk. Die is bijna 5. De jongste kan het aan om een uurtje in de trein te zitten, maar langer denk ik niet. Dus als iemand iets leuks weet binnen een uur van Eindhoven... Anders doen we allemaal korte ritjes met steeds een ander type trein en tussendoor treinen kijken.

Utrecht

In Utrecht in de buurt van het station heb je museum Speelklok. Ik ben er pas met 5-jarige geweest maar mijn 9-jarige zou het ook mooi/leuk hebben gevonden. Wel de rondleiding doen daar, erg geschikt voor kinderen.

Spoorwegmuseum?

Je hebt in Utrecht toch ook het spoorwegmuseum? Lijkt me bij uitstek geschikt voor kleine (en grote) treinenfans.

Groeten,

Temet

sahara

sahara

18-07-2011 om 13:55

Hier komen nog wat tips

Watermuseum in Arnhem - museum en daarna nog even naar de stad

Museum voor Beeld en Geluid - Station Hilversum Noord

Spoorwegmuseum in Utrecht. Wel eraan denken dat je op het station in Utrecht een apart kaartje moet kopen voor het stukje CS - Maliebaan (dat is 1,50 per kaartje)

Naar beekbergen. Vanaf Beekbergen vervolgens de stoomtrein naar Dieren, vanaf Dieren de boot naar Zutphen en vanaf Zuthpen weer naar Beekbergen. Hier moet je wel voor de stoomtrein en boot een kaartje voor kopen maar het is echt heel leuk. Zoek maar eens op Beekbergen - Stoomtrein.

Naturalis - station Leiden

mijk

mijk

18-07-2011 om 17:26

Spelerij!

In dieren! Echt superleuk http://www.spelerij.nl

Leanne

Leanne

18-07-2011 om 20:59 Topicstarter

Leuke ideeën!

Bedankt!... Ik denk dat het het natuurmuseum in Tilburg wordt, in combinatie met het museum voor Grafische vormgeving in Breda.

Beeld & Geluid en het Spoorwegmuseum onthoud ik ook... want die kan ik ook een keer met een gewoon 40%-kortingretourtje doen vanuit Haarlem.

Toevallig, we gaan ook nog een weekje in een huisje en hadden daarvoor al de Spelerij (idd ontzettend leuk!) en Ecodrome op het programma staan...

Leanne - tip

als ik zo de keuzes zie, jullie hebben toch wel een museumjaarkaart? Alleen Spelerij en Beeld&Geluid moet je dan nog entree voor betalen, rest niet.

groetjes van Purk

Nee hoor purk

Beeld en geluid is sinds 1 juli ook gratis met een museumkaart.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Goed nieuws zeg sahara

dat is goed nieuws. Nu gaan we volgende week daar maar eens een bezoekje aan brengen. De kortingsbonnetjes die ik had voor B&G geef ik maar weg.
Bedankt voor de tip!

groetjes van Purk

Faith

Faith

19-07-2011 om 16:58

Tip!

ALs je echt ver wilt en wilt overstappen is Emmen natuurlijk een goede optie. DE dierentuin is mooi.
Zelf vond ik/kids Spelerij Uitvinderij geweldig! gr Faith

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.