Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

04-01-2010 om 09:30

Leuk boek gevraagd

Op dit moment heb ik op mijn boekenleesapparaat allemaal geweldige boeken staan. Zo ben ik nu bezig met het tweede deel van de millennium-trilogie. Maar er zit niets bij waar ik relaxed bij in slaap kan vallen. Het zijn allemaal spannende boeken waarbij je vooral NIET in slaap wil vallen om te weten hoe het verder gaat.
Nu zou ik kunnen kijken naar een boeketje, maar die zijn er (eigenlijk) niet in gesproken vorm.
Wie heeft een titel of een idee voor een schrijver van relaxte boeken? Het mag een liefdesverhaal zijn maar ook iets historisch of een reisverslag. Als het maar niet te spannend is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

04-01-2010 om 09:56

Maeve binchy

ik vind, in het ontspannende genre, de boeken van Maeve Binchy wel lekker weglezen.
Ierse 'levensverhalen'

Bastet

Bastet

04-01-2010 om 11:54

Ehm....

De reisverhalen van Carolijn Visser!
Bastet

Puck2

Puck2

04-01-2010 om 12:12

Offe...

Laat Vera*man een bouquetje voorlezen. Heb je je eigen luisterboek? En dan maar hopen dat het niet té inspirerend werkt anders komt er van slapen nog steeds weinig.

Gutenberg

Op gutenberg staan veel "oude" boeken, ook voorgelezen. www.gutenberg.org. Je kunt bijvoorbeeld gaan luisteren naar Anne of green gables, of Sherlock Holmes. Het is wel allemaal in het engels!
Voor chicklit-boeken is inderdaad Maeve Binchi mooi, of Jill Mansell of Katie Fforde. Maar ik weet niet of daar luisterboeken van zijn. En ik wil eigenlijk van ELK boek weten hoe het afloopt... maar misschien kun je dan korte(re) verhalen luisteren zoals Sherlock Holmes.

Vera*

Vera*

05-01-2010 om 12:07

Inspiratie

Bedankt voor de ideeen. Al mijn luisterboeken komen van aangepast-lezen.nl en ik zal eens kijken welke boeken leverbaar zijn.
Helaas vinden kinderen en ik dat man absoluut geen voorlezer is, dus dat doen we maar niet.
Als ik in slaap val is dat helemaal niet erg. Ik stel de slaapstand in op 15 minuten en de volgende kan ik per minuut en/of zin terugspringen.

Jesse_1

Jesse_1

05-01-2010 om 21:16

Chicklits

Ultieme ontspanning op boekengebied zijn chicklits. Het zijn geestige boeken met een romantische ondertoon (en dan gaan we richting bouquetreeks , ik hou er zelf wel van (mits goed geschreven natuurlijk).
Voorbeeld hiervan zijn de boeken van Sophie Kinsella (al vind ik haar laatste boek geen aanrader!) Shopaholic serie is bijvoorbeeld erg leuk, Madeleine Wickham (pseudoniem van SK), Jill Mansell.
Ik zag op de site dat er iig voldoende keus in is op dit gebied.
Jesse

Vera*

Vera*

06-01-2010 om 10:52

Ook

Jesse, ook jouw ideeen sla ik op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.