Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ellen H

Ellen H

03-05-2009 om 13:58

Lesbevoegdheid halen ervaringen?

Ik wil graag lesgeven en er is een vacature voor een taal op een VO bij mij in de buurt. Heb een beetje ervaring, maar niet echt professioneel. Ik heb ook geen lesbevoegdheid. Nu zijn er scholen die wel eens mensen aannemen onder voorwaarde dat ze een lesbevoegdheid halen. Wie kent dit of heeft dit meegemaakt ? Is het lastig en tijdrovend of hoe werkt dat precies?
Graag ervaringen.
Dank alvast,
Ellen H

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jvo

Jvo

03-05-2009 om 15:44

Mijn man

Mijn man is aangenomen zonder lesbevoegdheid en heeft die in het eerste jaar gehaald (MTS).

Stages kon hij tijdens zijn eigen lessen doen, dat was wel handig. Verder was het vooral theoretisch. Twee avonden in de week had hij college, waarvan hij altijd maar één keer kon gaan door een cursus die hij op de andere lesavond zelf aan het geven was.

Ik ook

Ik heb een aantal jaar op een HBO opleiding gewerkt als docent in mijn eigen vakgebied en moest daarvoor een lesbevoegdheid halen. De cursus was vooral gericht op didactiek (van je vak weet je immers al genoeg) en duurde van begin september tot februari. In die tijd moesten we een soort portfolio maken en werden we geobserveerd tijdens het lesgeven, waarna je feedback kreeg op wat je goed en fout deed. Ook moesten we kleine lesjes geven aan onze medecursisten. Ik had wel mazzel dat mijn kamergenoot op de school waar ik werkte die cursus al had gedaan en dus kon vertellen wat belangrijk was en wat niet.
Ik vond het op zich wel goed te doen, maar ik werkte niet fulltime.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

04-05-2009 om 23:07

Hbo bevoegdheid is anders

Ik heb die bevoegdheid voor HBO-docenten ook, maar ik vond het een eitje eerlijk gezegd. Ik geloof dat de bevoegdheid voor VO een stuk zwaarder is.

Ellen

Ellen

06-05-2009 om 11:47

Stoepkrijt?

Bedankt voor je reactie. Waar heb je je lesbevoegdheid gehaald? Ellen

In utrecht

Ik heb het in Utrecht gedaan aan de IVLOS, een onderdeel van de Universiteit van Utrecht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.