Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

08-03-2009 om 15:22

Leren striptekenen

De enige passie van mijn dochter (12) is het tekenen van mensen en van strips. Nu heb ik zelf het gevoel dat ze niet verder komt. Ik zit al een tijdje op internet te zoeken naar iemand die haar les zou kunnen geven.

Weet een van jullie iemand? Graag in Noord-Holland?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

08-03-2009 om 15:42

Nee,maar....

Er zijn wel leuke boeken te koop over striptekenen,heeft ze die al?
Groetjes,Bastet

Lynna

Lynna

08-03-2009 om 16:16

Boeken

Boeken heeft ze al, ook een anatomieboek. Maar ze heeft bv grote moeite met handen en schouders. Ze gaat niet vooruit en dat frustreert hoor.

Bijkomend iets is dat ze geen vriendinnen heeft en ik hoop dat ze met kinderen die een gedeelde passie hebben wel iets kan opbouwen. Dus ik zou haar graag in een striptekenclubje willen hebben. Hier in het dorp kun je wel gewone tekenlessen doen, maar die heeft ze op school al....

Minet

Minet

08-03-2009 om 17:15

Opleiding tot striptekenaar

http://www.depers.nl/cultuur/289195/Kunstacademie-start-opleiding-tot-striptekenaar.html

helaas is jouw dochter nog te jong voor deze opleiding, maar wellicht kun je daar eens informeren of zij een idee hebben waar jouw dochter terecht kan.

Groetjes, Minet

Yvon Meijer

Yvon Meijer

09-03-2009 om 00:09

Leuk

Leuk, dat ze dit zo graag wil. Ik ben tekenaar en eigenlijk is de beste tip die ik haar kan geven; zoveel mogelijk tekenen. Zoals zoveel dingen die je wilt leren, oefenen oefenen.. Verder; naar waarneming werken, dat is beter dan kijken naar plaatjes. Iets wat driedimentionaal is proberen te tekenen geeft veel meer inzicht. Is er ergens een plek waar ze model kan tekenen? Kan ze anders één van de gezinsleden als model nemen? Als ze moeite met handen heeft (is ook moeilijk), probeer dan een tijd lang alleen maar handen te tekenen, vanuit alle hoeken, alle posities. Ze kan haar eigen hand tekenen, of die van anderen. En ze moet zo veel mogelijk strips lezen, of eigenlijk bestuderen; afkijken hoe anderen het doen. Wat voor stijl vindt ze leuk, hoe lossen andere striptekenaars problemen op? Groetjes, Yvon.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

09-03-2009 om 11:17

En..

Ik weet niet waar je woont maar kijk hier eens onder kinderacademie http://www.atelierswesterdok.nl/

Ilva

Ilva

09-03-2009 om 23:06

Heemstede

Een vriendin van mij haar neefje heeft volgens mij in Heemstede ooit eens een cursus gevolgt (bij casca dacht ik).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.