Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

30-05-2010 om 22:44

Lenzen en brillen bij de drogist

Ik zag van de week lenzen staan bij de drogist, sterktes van -6 tot +3, een stuk goedkoper dan bij de opticien. Waarom zou dat in de min tot 6 gaan, en bij plus maar tot 3? Naast de lenzen hingen leesbrillen, ook tot plus 3, voor een paar euro. Het +5 brilletje van mijn dochter is ongeveer honderd keer zo duur. Hoe kan dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

31-05-2010 om 08:22

Simpel vic

Die brilletjes bij de drogist, Hema, etc. zijn gewoon standaard. Links en rechts dezelfde sterkte, geen cilinder, zeer beperkte keuze uit (lelijke) monturen en gewoon kant en klaar kwaliteitsloos aangeleverd uit een lage lonen land. Eigenlijk is het geen bril maar een vergrootglas in iets gegoten zodat je het op je neus kan zetten. De bril van je dochter is op maat gemaakt, met allerlei cilinders erin, geslepen in de vorm van haar zelf uitgezochte montuur, met krasbestendige en ontspiegelde lagen en met de kennis en arbeid van de opticien meegerekend. Lijkt me vrij simpel toch...

Oogafstand is standaard

...bij die brilletjes. In aanvulling op Puck is het dus een vergrootglas voor de standaardmens met standaardogen én een standaardgemiddelde schedel kwa oogophanging (hmmm... waarom voel ik me opeens in de garage staan?)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.