Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

madlief

madlief

21-06-2010 om 23:08

Lekkere soep?

Voor een etentje met ca 25 vrouwelijke collega's, heb ik de opdracht gekregen soep te maken. En help, ik maak nooit soep, zelfs nooit uit een blik....
Wie heeft er een, vooral lekker, maar ook makkelijk recept voor soep. Waar je dus ook simpel grote pan vol van kunt maken... Niet TE zwaar, denk ik, want er zijn nog 20 gerechtjes die opgegeten moeten worden....
Tips?
Alvast bedankt.
Madlief

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

21-06-2010 om 23:39

Maar het kan veel makkelijker

Bovenstaand recept klinkt fantastisch, ik ga het vast een keer proberen. Maar als je inderdaad tomatensoep wilt maken en je bent een pure beginner, dan kan het ook een stuk makkelijker hoor:
- snij een klein uitje en/of (ziet er frisser uit) een aantal bosuitjes. Snij ze wel piepklein, echt snippertjes, dat staat professioneel.
- fruit deze in een scheut olijfolie, ze mogen niet bruin worden.
- open een pakje Tomato Frito (ik neem altijd Heinz) en gooi dit erbij.
- vul het pakje nog een een keertje met water, of, als je het lekker vindt, rode wijn (of een mix) en voeg dit er ook nog bij.
- Laat even pruttelen.
- Dien op met verse basilicumblaadjes en een kwakje losgeroerde creme fraiche.

Dit is genoeg voor 4 personen, dus vermenigvuldig alles met 6. (Je hebt dus flink wat basilicum nodig).

En geen tierlantijnen verder, "less is more" weet je wel, daar maak je inderuk mee. Echt, iedereen denkt dat je een ochtend in de keuken hebt gestaan.

Dit recept heb ik ooit in de oertijd een keer opgedaan hier op Ouders Online, volgens mij bestaat er werkelijk een Ouders Online Kookboek waar iedereen zijn/haar succesrecept aan kon bijdragen.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

21-06-2010 om 23:40

PS Bij nader inzien: ga niet volledig rode wijn erbij gooien hoor, voor een neutraal gezelschap. Maar een flinke scheut moet kunnen, geeft een lekkere smaak, en de alcohol verdampt er wel uit voordat je aan opdienen toe bent. Kies wel echt een lekkere fles, niet een goedkope.

Ik geloof niet dat die rode wijn in het oorspronkelijke Ouders Online recept stond trouwens

Margje

Morgana Fata

Morgana Fata

22-06-2010 om 11:09

Blik

Het zal wel heel fout zijn, maar je kan natuurlijk ook gewoon wat blikken of zakken soep kopen, in een grote pan doen en meenemen. Wel zo makkelijk

Gazpacho

maar ik weet niet hoe het weer nu is in NL. Gazpacho (vele recepten te vinden) van te voren klaar maken, goed koud laten worden in koelkast. Serveren in drinkglazen (uitstekende vitamine shot!) of luxer in bord met toebehoren zoals croutons, stukjes paprika, stukjes ui, stukjes komkommer

Volledig anoniem!

Volledig anoniem!

22-06-2010 om 12:18

Lui idee

Hier een soeprecept voor aartsluie mensen. En dan bedoel ik ook aartslui! Heb ik een keer in grote haast aan de kinderen voorgezet, en die vonden 'm geweldig.
Koop van die grote zakken Unox-tomatensoep met balletjes en stukken groente erin (zie tekst op verpakking). Pureer deze soep. Gooi er een lading kant-en-klare balletjes in (AH). Laten garen, klaar!
(volledig anoniem gepost, dit recept gaat regelrecht in tegen al mijn culinaire gevoelens).

Komkommersoep

heerlijk. Mijn recept zoek je zo op in het archief.

Of als het nog lichter moet, gewoon lekkere (al dan niet zelfgetrokken) bouillon met wat schattige julienne groentereepjes. Altijd goed.

Ingrid

Maxime.M

Maxime.M

22-06-2010 om 14:33

Makkelijke tomaten soep

Hoi,

Ik koop altijd zo'n soepkluifje. Vul een grote pan met water, die kluif erin en dan zou je het 2 uur moeten laten trekken. Omdat ik vaak haast heb (te laat begin aan de soep) doe ik zelf meestal meteen 2 zakken boerensoepgroente erin, wat vermicelli, een groter blikje tomatenpuree en 2 pakjes maggi smaakmaker tomatensoep (klein doosje ongeveer 10x6x3 cm) (er zitten 2 pakjes in zo'n doosje)
Al met al ben je hier ongeveer in 5 minuten mee klaar. Dan laat ik gewoon alles 2 uur koken/pruttelen. (let wel, ik wacht dus niet tot het water kookt, begin meteen met alles in de pan doen en breng het daarna aan de kook en zet de soep dan zacht, of als ik nog weg moet zet ik het uit.) Na een uur of 2 is het dan klaar en haal ik die kluif eruit. (ik doe nooit vlees of ballen in de soep)

Maxime

Nog makkelijker

Warm een pak tomatensap op.
Kan eventueel gevuld worden met:
balletjes
reepjes omelet
schijfjes prei
soepgroente
stukjes kip
reepjes ham
Maar dat hoeft niet. Warm tomatensap smaakt toch al als soep.

Minet

Minet

25-06-2010 om 20:49

Nog lekkerder

Neem ipv tomatensap eens Tomatientje, een tomaten/groentensap. Er zit meer smaak aan en smaakt warm echt heel er lekker.

reina

reina

25-06-2010 om 21:55

Wat gevulder

Als je tomatensoep maakt van tomatengroentensap (zoals Tomatiente, wat ik idd ook regelmatig gebruik) doe er dan ook een blik gepelde tomaten door, vult beter en maakt het net wat lekkerder, vind ik. Erg lekker is er een handje rozijnen door doen en de boel het koken te pureren. Ook bleekselderij smaakt erg lekker in tomatensoep.

madlief

madlief

10-07-2010 om 00:22

De soep.... was heerlijk

Bedankt voor alle hulp....
Wat is het geworden? Ik had eerst, toen het in de aanbieding was bij C1000 sappen bospaddenstoelensoep gekocht. Maar toen kwam degene die ook soepie moest maken, met mededeling dat zij ontzettend lekker en makkelijk recept had voor......paddenstoelensoep. Echt een eigen recept. En daarvoor is de gelegenheid, dat je van elkaar lekkere dingen proeft e.d. Dus...de zakken liggen nog in de kast (gelukkig...want vandaag geproefd...niks aan...blamage bespaard...).
Toen heb ik dus zelf tomatensoep gemaakt. Pond tomaten in stukken in pan, beetje pruttelen. Pot basis voor tomatensoep erbij plus water. Uitje met knoflook bakken...dat erbij. Bouillonblokje erbij. En toen,,,het was een beetje slapjes...flinke kneep hotketchup.
En het was echt lekker. Echt complimenten gekregen!
Helaas was ik de lenteuitjes die ik fanatiek in ringetjes had gesneden vergeten mee nemen.... Maar dat mocht de smaak en pret niet drukken.
Groetjes
Madlief

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.