Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Asa Torell

Asa Torell

24-08-2009 om 10:30

Lekkere sandwichrecepten gezocht

Ik lees veel te veel amerikaanse detectives, waarin steeds heerlijke zorgvuldig belegde sandwiches voor de lunch voorbijkomen. Nu begin ik mijn eigen broodjes wat saai te vinden... wie weet er nog een leuke belegcombi? Liefst niet al te moeilijk want ik ben wel wat lui .
Hier de favoriet van het moment: kaas met mierikswortel (uit een potje) en verder ken ik ook de combi's kaas met komkommer, pindakaas met komkommer, kaas met mosterd, (geite)kaas met jam of honing. Ik breid mijn assortiment graag uit!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mmmm...

Broodje Martino (of nou ja, mijn versie daarvan).

Hard bolletje besmeren met beetje mayo aan de ene kant, ketchup aan de andere. Filet Americain erop, en bestrooien met gehakte ui en augurkjes. Jammie!

Met dit warme weer doe ik ook graag mozzarella/basilicum/tomaat tussen een stevig broodje.

Verder leuk ik de simpelste kaas/vleeswaren broodjes graag op met een paar plukjes rucola (uit de tuin, is een aanrader). Dun besmeren met mayonaise ipv boter is soms ook lekker. Of met mosterd (iets gezonder)

hmm. Ik krijg honger!!

Ingrid

Mamvantwee

Mamvantwee

24-08-2009 om 11:23

Hüttekäse

Gooi ik nog wel eens op een broodje, lekker met ham of andere vleeswaren, aangevuld met rucola.

En ook erg lekker: plakjes gerookte kip, rucola (of andere sla), lichte dressing (bijv. mango-gember of sinaasappel-peper - staan bij de AH in het schap), en eventueel pijnboompitjes.

Voor een vettere variant avocado erbij.

eet ze!

angel3

angel3

24-08-2009 om 11:38

Appelstroop

Oude'' (in elk geval beetje smaakvolle pittige) kaas met appelstroop!!! mjummie!
Of oude kaas met vijgencompote/jam.

Rembrand

Rembrand

24-08-2009 om 12:11

Bagel.

besmeren met boursin of andere kruidenkaas ( met mierikswortelkruidenkaas is ook heel lekker ). Dan beleggen met gerookte zalm. ( jammie ).
M.

Marie L

Marie L

24-08-2009 om 13:27

Broodje met

tapenade van zongedroogde tomaten, parmaham en basilicumblaadjes. 't Is dat ik net geluncht heb...

Minerva

Minerva

24-08-2009 om 14:49

Asa even een vraag

Waar koop je die kaas met mierikswortel??? Ik heb dat vroeger wel gegeten maar ik kan die kaas nergels meer krijgen. Of is het alleen maar mierikswortel wat je over de kaas smeert??

Groeten Minerva

Minerva

Minerva

24-08-2009 om 15:06

Oh ja en recepten

Brood met mosterd besmeren, plak ham, palk kaas, omeletje, peper en zout en dan nog wat blaadjes rucola of andere kleine slablaadjes.

Broodje met een plak zalm en room-kruidensmeerkaas

broodje besmeren met Yofris of Frietsaus (Mayo) plak ham en handje tuinkers

broodje besmeren combi van tonijnmoot, rode ui snippers, mayo, peper, zout, kneepje ketchup en kappertjes.

geraspte oude kaas en roomboter door elkaar roeren en op brood smeren (erg fout maar lekker!!)

passendaler kaas met appelstroop

of brie met jam

of brie met gerookte ham

jawel ik ben gek op sandwiches!!!!

Minerva

Kaaskopje

Kaaskopje

24-08-2009 om 15:20

Wat ik meekrijg naar mijn werk

Ik krijg altijd heerlijke boterhammetjes mee naar mijn werk van manlief:
Ik hou van bruinbrood met pitjes dus altijd oerbrood of iets dergelijks met zonne- of pompoenpitten
in plaats van boter een kruidenkaasje
blaadje sla
kaas
ham oid
tomaat
likje slasaus

Simpel, misschien wat veel calorieën door de kruidenkaas en slasaus, maar altijd weer lekker.

sla, wat vleeswaar (bijvoorbeeld bacon en kipfilet), augurk, uienringen en zelfgemaakte mosterd-honing dressing.

Asa Torell

Asa Torell

24-08-2009 om 19:51

O wat lekker allemaal!

Ik ga meteen flink inslaan bij de volgende keer boodschappen doen! Veel onbekende combi's zoals kaas met appelstroop, en het gebruik van rucola en tuinkers als extraatje. Ben zeer benieuwd!

Asa Torell

Asa Torell

24-08-2009 om 19:52

Minerva

Inderdaad, ik smeer gewoon mierikswortel over de kaas. Maar hierboven werd volgens mij wel een mierikswortel-smeerkaas genoemd? Misschien kan diegene een inkooptip geven?

Rucola

Iemand hierboven gaf de tip rucola in de tuin te planten. Dat groeit inderdaad als kool! (eh, sla) Nadeel is wel dat binnen de kortste keren echt je hele tuin uit rucola bestaat. We hebben het net vorige week allemaal eruit getrokken omdat er niet tegenaan te eten was en de cavia er niet van houdt...

Maar goed als oppepper van een broodje kaas / pizzapuntje oid is het inderdaad heerlijk.

Ik gebruik ook veel sambal manis als extra smaakmaker op kaas, pindakaas, ham, worst etc. Het is milde, gebakken sambal met uitjes en andere kruiden. Heerlijk!

*proest* (triple, rucola)

Ik heb het in een omsteend-mini-kruidentuin-perkje staan. Werkt prima. Het is gelukkig geen bamboe die overal doorheen wortelt.

maar zeg nou zelf, het is toch een wereldtip dat je met je ogen dicht en 2 vingers in de neus in je eigen tuin iets lekkers kunt kweken waar je je bij de groenteboer scheel aan betaalt (met het risico dat je met een beetje pech na 2 dagen een half zakje slappe dure rucola hebt liggen)

Ingrid

ishtar

ishtar

25-08-2009 om 14:21

Rucola

blijft hier keurig op zijn plekje staan. Enige 'nadeel' is dat het geel bloeit. (en dat in mijn roze-wit-blauwe tuin) maar het is zo lekker dat ik hem dat wel vergeef

Olifantje,

ik heb het in de volle grond, maar het is zoals triple zei net onkruid, dus het wil vast ook in eenbak. Ik vind alleen het nadeel van bakken dat je ze vaak water moet geven. Daar gaat het bij mij vaak mis. in de volle grond hoeft dat veel minder, bij-gieteren.

Ik heb kleine plantjes gekocht, maar je kunt het vast ook zaaien. weet alleen niet of dat nu nog kan, ik doe het altijd in het voorjaar (mou ja, de planten van vorig jaar bestaan nog steeds, en zijn zelfs meer geworden)

Het ziet er niet uit als kroppen (hahaha) maar gewoon als rucolablaadjes aan een plant. Ze bloeien leuk geel (beter de bloemknoppen eruit trekken, maar als je het niet doet gaat het ook goed hoor)

Asa Torell

Asa Torell

25-08-2009 om 20:26

Geen tuin

en plantjes in bakken op het balkon zijn hier al wel vaker mislukt, inderdaad doordat we vergeten om ze water te geven. Dus die eigen kweek rucola gaat het hem niet worden voorlopig... eerst maar eens een bakje in huis halen en kijken hoe verslavend het werkt!

Rucolaplantjes

Rucola plantjes zien er een beetje uit als een kruising tussen een slakrop en paardebloemblaadjes. Wacht, er staat vast wel ergens een plaatje. Jawel:
http://italianfoodies.ie/tag/rocket/

Het bloeit met gele bloemetjes en pas op want daarna komen er een soort mini-peultjes aan de plant de op een zeker moment openspringen en dan ligt je hele tuin dus vol zaadjes. Gevolg: overal nieuwe plantjes! De rucola stond bij ons in de voortuin maar nu piepen er zelfs in de achtertuin tussen de bestrating overal nieuwe rucolablaadjes omhoog. Planten in een pot zal dus zeker wel lukken (als niet te droog).

En als het in de weg staat pluk je het er ook zo weer uit hoor. Het heeft geen dikke wortels ofzo.

Ook lekker met rucola

is hummus dik op je brood smeren, eventueel dunne plakjes komkommer en/of tomaat erbij.

Sinne

Sinne

27-08-2009 om 09:59

Wat een leuk /lekker draadje

Ik heb de tips in een word documentje opgeslagen, voor als ik eens inspiratie nodig heb!
Broodjes die ik lekker vind(wat simpele en wat bewerkelijker): Brie, peer,en eventueel wat tijm erbij(verse, anders gewoon weglaten)
rosbief en kruidenboter(lekkerst op een warm broodje)
kaas gerookte kip, en een coctailsausje(die lekkere van BK)
kipfilet met sweet chili saus
gebraden gehakt met mosterd
cervelaat met augurk
Tja wat kan ik zeggen, ik ben een liefhebber

reina

reina

28-08-2009 om 09:06

Deze

Ik maakte begin van de zomer voor een familie-bijeenkomst stapels sandwiches, o.a. deze:

Gerookte zalm sandwich: volkorenbrood bieslookboter plakjes, gerookte zalm, mascarpone-dille, zalm, volkorenbrood

Komkommer sandwich: boterham, roomkaas-kervel-mengsel, komkommer, tomaat, boterham

Komkommersandwiches met dilleboter: witbrood, dilleboter, komkommer, witbrood

Avocadosandwich: brood, Dunne plakjes avocado, salami, peper, brood

Eisandwich : witbrood ( met mayonaise), sla, eimengsel, sla, brood(met mayonaise)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.