Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lekkere parfums?

Ik ben een echte liefhebber van lekkere geurtjes, maar dan wel een die er bijna nooit een draagt! Ik loop regelmatig even binnen bij ICI Paris of Douglas om de nieuwe aanwinsten te besnuffelen, maar vindt bijna nooit iets lekker.

Parfums die ik lekker vindt ruiken en ook heb gedragen zijn op de vingers van één hand te tellen: Allure van Chanel, Samsara van Guerlain zijn de enige parfums waarvan ik ooit een flesje heb opgemaakt. Ik heb een voorkeur voor witte-bloemengeuren, maar dan moeten ze wel een beetje pit hebben (vaak zijn die zo licht).

Wat vinden jullie lekker en waarom? En als je me een tip zou moeten geven op basis van de geurtjes die ik heb genoemd, wat zou het dan zijn? Er is gewoon zo ontzettend veel te krijgen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manus

Manus

26-02-2009 om 17:21

Chloé

Was ooit een geurtje van Lagerfeld. Verdween ineens uit de handel, maar is nu weer verkrijgbaar.

Manus

Jade

Jade

26-02-2009 om 17:46

Noa.

Ben zelf helemaal "wild" van Noa. Heb daar ook de bodylotion van.

Regelmatig is er al geroepen: "Joh wat ruik jij lekker zeg"

Jade

Jade

26-02-2009 om 17:50

Vergeten:

waarom Noa?? Geen idee, ik kan ook niet eens zeggen naar wat het ruikt.

Ik denk dat Noa jou te licht is.......maar wat ik jou dan als tip kan geven weet ik eigenlijk niet.....geen idee of je dat al eens hebt gedaan, maar laat je eens uitgebreid adviseren op basis van jou voorkeur voor witte bloemengeur.

MLN

MLN

26-02-2009 om 18:04

Noa ja!

Mijn allt-time favourite. Ook hier vaak een reactie in de trant van: wat ruik je lekker. Maar het is idd een lichte geur.
Ooit eens op Heathrow een flesje Anna Sui gekocht (paarse verpakking). Totaal geen lichte, witte bloemengeur maar ooooooooooooooooooowwwwwwwwwwwwwwwwww wat lekker!

angel3

angel3

26-02-2009 om 18:14

Jill sander

heb je weleens de geuren van jill sander geprobeerd? Ik vind de geuren die jij noemt ook lekker maar samsara nu veel te zoet. Pure intense van Jill Sander is echt top of Sensations.
Ook Intuition vind ik lekker....van? guerlain volgens mij.....

Nivea

Nivea

26-02-2009 om 20:38

Mademoiselle

Mademoiselle van Chanel.

ChrisH

ChrisH

26-02-2009 om 21:07 Topicstarter

Leuk

Ik zie al wat namen voorbij komen die ik eens kan proberen. Noa vond ik aan het flesje altijd wel lekker ruiken en zal ik in ieder geval eens op mijn huid spuiten. Ben daar altijd erg voorzichtig mee, voor je het weet word je na een paar uur misselijk van jezelf. Vind qua witte-bloemengeur de eerste van Marc Jacobs ook wel lekker, maar een beetje licht.

Van Jill Sander heb ik ooit no. 4 gekocht, maar die was het toch niet. Verder zag ik diep weggestopt in de kast ook nog vrijwel ongebruikte verpakkingen van Rive Gauche (klassieke jaren zeventig geur), Joop (zoete tabaksgeur, jaren tachtig), en So Pretty van Cartier liggen. Zonde...

Het probleem van deze geuren is dat de topnoot me tegenstaat. Vaak vind ik de 'dry down' ervan wel lekker.
Nou ja, zo blijft er wat te proberen!

Chris

Faith

Faith

26-02-2009 om 21:54

Nou.... deze proberen!

24 van Fabourg. Ik was er altijd net zo-eentje als jij, ik zou echt mijn hele leven met een parfumfles kunnen doen, tot ik deze kreeg, van mijn schoonzus notabene. niet goedkoop geloof ik, maar heerlijk. Ik draag hem nu elke dag ... en heb al wat spannende dingen beleefd, maar weet niet of dat door deze geur komt..
Nee, geintje, maar ik zou graag eens weten wat jij er van vindt.. Faith

Kaaskopje

Kaaskopje

27-02-2009 om 00:19

Dior en hugo boss

Momenteel heb ik Pure Poisson van Dior. Daarvoor had ik Intense van Hugo Boss. Beide heerlijke geurtjes.

Sancy

Sancy

27-02-2009 om 09:05

Deep red

van Hugo Boss

Amarins

Amarins

27-02-2009 om 13:26

Lekker gif

Nou, de geur van bittere amandelen tegenover de geur van een niet meer zo vers visje. Doe mij die poison dan maar . Of nee, doe maar niet, ik vind het geen lekkere geur. Ik ben nu liefhebber van Infusion d"Iris van Prada, een heel apart geurtje.

bibi63

bibi63

27-02-2009 om 14:27

Cologne!

Cologne! is een eau de toilette die naar eau de cologne ruikt, maar dan subtiel. Heerlijk!
Groetjes,
Bibi

Kaaskopje

Kaaskopje

27-02-2009 om 21:29

Vislucht

Ah nu zie ik ook dat ik een s teveel heb getypt Nou, het is verre van een vislucht!

Lancaster

Eau concentrate van Lancaster (beetje poederig, niet overdreven zoet)
One van Calvin Klein

Ooit ook eens een geurtje van Boucheron gehad, zie deze zo niet terug op het www..erg lekker geurtje

Rembrand

Rembrand

28-02-2009 om 11:35

Chris.

Samsara en Allure zijn ook parfums die mij aanstaan.
Wat ik verder erg lekker vind ( vooral voor de zomer ) is Pleasure van Estée Lauder en DKNY Woman Summer.
Ook hou ik van D&G Light Blue.
M.

ChrisH

ChrisH

28-02-2009 om 13:44 Topicstarter

Heb wat geprobeerd

Ben gisteren even binnengewipt bij ICI Paris en Douglas. Ik vroeg de dame bij ICI naar een lekkere witte-bloemengeur met het idee 'ik zal me eens goed laten adviseren', maar ze keek me aan of ze water zag branden. Nee, daar wist ze niets van. Al die parfums hadden zoveel verschillende ingrediënten, dat kon ze niet bijhouden. Dat is natuurlijk ook wel zo en er komt ook wel heel erg veel nieuws uit, maar in grote lijnen kun je parfums toch wel onderverdelen in bloemig, oriëntaals, fruitig, chypre, etc. Dat de leek op straat dat niet meteen weet ála, maar als je in een parfumerie werkt? Ik vond het een beetje vreemd.

Hoe dan ook, ik heb me Noa laten opspuiten en weet nu dat het geen geur voor mij is. Het is een goed gemaakt parfum, maar het wordt op mijn huid een geur die me tegenstaat. Op een testpapiertje heb ik ook Style van Jill Sander gespoten en dat is er een die ik nog wel eens op mijn huid wil testen.

Het viel me op dat een hoop van de geuren die jullie noemen niet bij Douglas en ICI stonden. Waarschijnlijk omdat er zoveel nieuws uitkomt, hebben ze lang niet alles op voorraad.

Rembrand, de geuren van Estée Lauder zijn inderdaad lekker, maar Pleasures is het ook niet voor mij. Mijn moeder heeft altijd Beautiful, is bij haar heerlijk, bij mij ruikt hij lang niet zo lekker. Geeft niks, ik ga ondertussen vrolijk verder met m'n zoektocht.

Chris

Vergelijkbare geuren

Op websites als www.alaparfumerie.nl kan je een favouriete geur opgeven en dan krijg je een lijstje met vergelijkbare geuren. Over Samsara van Guerlain schrijven ze dit:

Deze behoort tot de geuren van oosterse houtsoorten met uitgebalanceerde, luxe aroma's.
Andere parfums met geuren van oosterse houtsoorten en uitgebalanceerde, luxe aroma's zijn:

Mania van Giorgio Armani
Venezia van Biagiotti
Moments van Priscilla Presley
le Feu d'Issey van Issey Miyake
By Ladies van Dolce & Gabbana
Fluid van Iceberg
Rococo van Joop!

Op een of andere wijze kan ik Allure van Chanel niet selecteren...

Mijn eigen favouriten zijn momenteel: Omnia Crystalline van Bvlgari en Pure van Jil Sander.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.