Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tirza G.

Tirza G.

04-08-2009 om 23:02

Lekkere olijfolie

Ik hou van olijfolie. Maar: ik heb niet zoveel keus, er zitten hier alleen maar standaardsupermarkten (AH, Golff, Aldi, Lidl). Vorig jaar heb ik vanuit Italie een prachtige, fruitige, lichte olijfolie meegenomen, uit Istrie, hét olijfoliegebied. Mèn, je zou de fles aan je mond zetten. Zuurdesembrood, grof gemalen zout en dopen maar, jammie. Maar jaaaaaaa.......die is op. En ik ben zó klaar met Bert-olie en Carbon-olie en alle aanverwante supermarktmerken.
Vorige week een boek van Sylvia Witteman aangeschaft en die kan zo genietend schrijven over fruitige olieen dat ik er helemaal weemoedig van word. Is er niet ergens wat online te bestellen ofzo, of iemand een leuke tip?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

04-08-2009 om 23:36

Hojiblanca

Heerlijk, wij kopen 'm bij onze luxe biologische slager. Werd ooit in ik meen de Volkskeuken ook zeer aangeprezen.
Kost iets van 13 euro per fles (slik).

Ellen Wouters

Ellen Wouters

04-08-2009 om 23:39

Deze bedoel ik

http://www.valderrama.nl/index.html hier staan ook verkooppunten

Marie L

Marie L

05-08-2009 om 10:45

Niet istrie maar umbrie

is het olijfolie gebied van Italie, m.n. het gebied rond Trevi. Nou ja, dat vinden de inwoners van Umbrie.

Wij nemen altijd wat mee uit Italie, Toscane dit keer, en zo af en toe kopen we in Nederland bij speciaalzaken wat olie. Helaas wel een enorm prijsverschil met Italie.

Wie weet in Zuid-Holland speciaalzaken?

Ik denk..

...ook dat Tirza Umbrie bedoelt. Hier komen inderdaad de beste olijfolie van Italie vandaan. Wij zijn ook net terug met een voorraadje olijfolie en wijn Maar.... heb je in de buurt niet een Oil en Vinegar achtige winkel? Hier in Groningen had je een dergelijke zaak, die is nu weg maar er is een soortgelijke winkel voor in de plaats gekomen. Alle middel - tot grote steden in Nederland hebben dat soort zaken wel. Meestal heb je er diverse soorten olijfolie en je mag proeven!

Marith

Anonix

Anonix

05-08-2009 om 11:58

Speciaalzaken

In Delft-centrum zit een olijfoliezaakje (www.ernesto.nl) en vlak in de buurt zit Il Tartufo (www.iltartufo.nl), wat ook zeer de moeite waard is. Dus als je eens in de buurt bent...

Tirza G.

Tirza G.

05-08-2009 om 12:52

Ach

Jullie hebben gelijk, het was Umbrie. En oooooo wat zijn ze daar trots op hun olietjes (en terecht). Ik ga even neuzen in jullie links. Hier in de regio kan ik op 50 km afstand niks verzinnen in elk geval

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

05-08-2009 om 13:00

Oooooooo

Wat inspirerend allemaal! Bij eentje vond ik zelfs een verkooppunt in mijn woonplaats, maar ik weet toevallig dat dat winkeltje er niet meer zit
Oil&Vinegar blijkt zowaar te zitten in de stad waar dochter gaat studeren. Kijk, dan kom ik er nog eens in de buurt. Die online-sites zijn ook práchtig. Bestelt iemand daar wel eens wat?

Tirza

Tirza

Misschien bedoel je Leiden wel? Daar zit Oil & Vinegar, maar ook Pomino een heerlijk klein stukje Italie in ZuidHolland: http://www.pomino.nl/
Online olijfolie bestellen heb ik nog nooit gedaan.
Ciao,
Jonne

Suzanne

Suzanne

06-08-2009 om 10:52

Xenos!

Xenos heeft veel verschillende soorten olijfolie te koop. De hojiblanca ook, die kost iets van 4 euro voor een halve liter.

Tirza G.

Tirza G.

06-08-2009 om 15:01

Aha!

Kijk, dat is nou nog eens een handige tip. Een Xenos zít hier zowaar, niet te geloven he?

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.