Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lekker eten zonder kinderen

Vanavond zijn de kinderen uit logeren. We hebben zelf geen plannen om uit te gaan. Nu wil ik dus lekker gaan koken, iets wat je met kinderen normaal niet maakt. Maar wat? Verder dan bijvoorbeeld spareribs kom ik nu even niet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmmm....

Asperges?

Mosselen?

Enorme biefstukken?

Dit zijn maar een paar inkoppertjes, maar ik kan zo nog wel 20 dingen bedenken....

Maar qua seizoen...asperges! (en dan wel even naar de groenteboer, of naar een aspergekweker als je in de goede regio woont)

Eet smakelijk!

Ingrid

Heerlijk

wij hadden dit begin vorige week en hebben gegeten

- mooie malse biefstuk met champignons en een heerlijke peperroomsaus, stokbrood en salade

- bouillonfondue

eet smakelijk!

Gruffalo

Lamsvlees

lamsrack, onder de grill met wat olijfolie en knoflook, rucola salade met wat uit en komkommer, tomaat. Mooi Frans brood erbij. Lekker toetje, creme brulee oid.

Mmmmm

Ik zou gaan voor asperges en lam idd. Hoewel onze kinderen veel lusten, vinden ze dat niet echt jofel. Verder ehm, bouillabaise met stokbrood, rood vlees zoals biefstuk met gegrillde groenten. 't Is niet bepaald wildseizoen maar anders zou ik zeggen wild met spruitjes/rode kool. Als je voor oosters gaat, dan flink pittig: rendang, pepesan, sambal gareng boontjes.

En natuurlijk toetjes met flink alcohol erin verwerkt. Eet ze!

Iets heel pittigs

In zo'n geval zou ik naar de Toko gaan en allerlei ingredienten inslaan voor een heerlijke hete Thaise curry. Of iets anders uitheems en heel pittig.

Mamvantwee

Mamvantwee

07-05-2010 om 10:55

Lekker

Tapas, al dan niet zelf gemaakt of gewoon van de super/slager.

Of (runder- of zalm- of kalfs-) carpaccio, met dressing, pijnboompitjes, kappertjes, sla en kaas. Met een glas wijn, heerlijk.

Of een maaltijdsalade, ik maak regelmatig een ceasarsalade voor ons tweetjes.

Lekker met een dvd'tje, even niet het goede voorbeeld geven en met een bord voor de buis...

(wij zitten nu ook een paar dagen samen, kinderen zijn bij opa en oma, wat een vakantiegevoel opeens!).

geniet van jullie avond!

groet, Mamvantwee

Helen

Helen

07-05-2010 om 10:58

Of...

... kaasplankje met noten, druiven en een lekkere wijn.. kaarsjes aan...zucht...

... gegrilde steak met geroosterde groenten uit de oven en een lekkere salade... (en ook weer die wijn)..

..kaasfondue met lekker brood en groene salade...

...mosselen... (en dan morgen de allerlekkerste vissoep...!!)

...vistrio met verse pasta......

Haha, ik val door de mand als bourgondisch type als ik zo terugkijk...
Heb een hele fijne avond in ieder geval!!!

Picasso

Picasso

07-05-2010 om 11:09 Topicstarter

Haha!

Wat zijn jullie snel! En wat een lekkere ideeën. Asperges gaat het alleen niet worden, vinden we zelf niet lekker

Maar er zitten genoeg ideetjes tussen! Vooral iets met een lekkere biefstuk of tapas.....Ga even overleggen zo

angela

angela

07-05-2010 om 11:10

Grappig

sommige dingen die hier genoemd worden vinden onze kinderen ook wel lekker, al eten we het dan niet heel vaak. Maar zoiets als hertenbiefstuk, struisvogelbiefstuk etc van dat hele zachte dat vinden ze echt smullen. Evenals tapas en allerlei kazen.
Anyway wij eten vaak iets pittigs als een curry inderdaad als de kinderen er niet zijn....
Geniet!

Picasso

Picasso

07-05-2010 om 11:52 Topicstarter

Angela

Mijn oudste lust ook alles wel, maar de jongste niet. Dus echt avontuurlijk eten we doorgaans niet

Mamvantwee

Mamvantwee

07-05-2010 om 11:57

Tijd voor elkaar

Mijn kinderen eten ook alles mee, maar het gaat dan om het eten (en niet knoeien/vechten/zeuren). Samen met zijn tweetjes is zelfs een bord stamppot toch heel anders.

Yep

Zo hebben wij echt jáááren lang elke vrijdagavond de kinderen vroeg op bed gegooid en met z'n tweeën gekookt en gegeten. Echt een aanrader als je kleine kinderen hebt. Even tijd voor elkaar, lekker en rustig eten, wijntje erbij, evt. film.
Inmiddels (en zeker nu in de vakantie) roepen we wel eens tegen de kinderen: "Hup, naar bed nu, papa en mama zijn moe."

Mamvantwee

Mamvantwee

07-05-2010 om 12:49

Ja, dat doen wij ook silone

Onze kinderen zijn nog klein, wij hebben een vaste woensdagavond-date met zijn tweetjes. Om 7 uur ligt het grut op bed en begint onze avond.

wij eten ook regelmatig samen op vrijdagavond als de kinderen in bed liggen. Dan eten we iets later (19.30-20.00 ongeveer) maar dat is het zeker waard.

helaas begint het einde in zicht te komen. oudste (8) wil toch zeker niet meer voor 8 uur naar bed
ik snap het wel maar vind het ook wel jammer!

Engelandvaarder

Engelandvaarder

07-05-2010 om 15:28

Later eten?

Wij doen het niet zo heel vaak want we hebben meestal geen zin om twee keer te koken, maar als we apart eten nemen we vaak een klein hapje terwijl de kinderen eten, en gaan wij rond 9 uur aan tafel.
Wij kiezen ook meestal voor iets pittigs, want mosselen, tapas en lamsvlees vinden onze kinderen ook erg lekker.

Polly Shearman

Polly Shearman

07-05-2010 om 19:26

Lastiger

Nu mijn zoons wat ouder worden vind ik het veel lastiger om "alleen" te eten.
voorheen gingen de heren tussen 7 en 8 naar bed, en konden wij daarna uitgebreid dinneren met elkaar of met vrienden bijvoorbeeld.
Maar nu de mannen ouder worden vind ik het niet meer zo makkelijk gaan.
Natuurlijk kunnen we wel met ze afspreken dat ze na half 8 niet meer naar beneden komen, en zich zelf boven vermaken maar dat is toch anders...
Hoe doen jullie dat? als je kinderen ouder worden?

Picasso

Picasso

07-05-2010 om 19:48 Topicstarter

Polly

Hier doen we ze ook heel af en toe tegelijk naar bed, de 4 en 8 jarige (uiterlijk 19.30 dan). En daarna dus samen eten. Maar oudste gaat dan lekker in bed lezen of heeeel soms mag ze even op de DS.

Vanavond trouwens lekker laat samen spareribs gegeten! Net pas op eigenlijk En vooraf Turks brood met smeerseltjes. En dankzij jullie heb ik nu genoeg inspiratie voor de volgende keer!

Bastet

Bastet

08-05-2010 om 09:27

Polly

Oudere kinderen hebben ook voordelen hoor,mijn zoon van 17 heeft gisteravond heerlijk gekookt!
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.