Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lekke jas impregneren

Ik heb een outdoorjack (van goretex-achtig spul) en een "ademend" regenpack, en beide lekken. Nu heb ik het zaakje gewassen met speciaal wasmiddel, en opnieuw geimpregneerd met van dat speciaal daarvoor bestemde vloeibare Nikwax-spul. Ik had niet genoeg om het geheel conform de gebruiksaanwijzing te doen, maar heb de gok toch maar genomen (G. Hiemstra voorspelde regen namelijk). Helaas: de boel lekt nog steeds. Kan ik nu de boel opnieuw impregneren, ditmaal met de juiste hoeveelheid, of moet ik het weer eerst wassen? (die techwash is nogal prijzig, dus ik sta niet te springen)En hoelang kan je eigenlijk doorgaan met dat impregneren? Jaren en jaren, of is zo'n jas op een gegeven moment gewoon op?

Iemand ervaring?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

10-11-2009 om 12:49

Temet

Voor mijn Goretex wandelschoenen kreeg ik een spuitbus erbij. Behalve schoenen is dat ook voor kleding. Misschien het proberen waard als jouw jas maar op een paar plekken lekt. Als je jas overal niet waterdicht is zou ik het helemaal opnieuw doen.

wendelien

wendelien

10-11-2009 om 15:14

Opnieuw wassen hoeft niet

Je kunt gewoon opnieuw impregneren met voldoende impregneermiddel. Het ligt er natuurlijk wel aan waar de zaak nog lekt. Zijn de naden bijv. goed afgewerkt en zit dat nog goed sinds de wasbeurt? Goed laten drogen is ook belangrijk (soms wordt de wasdroger geadviseerd).

Naden lek?

Bij zo'n outdoorjack worden de naden getaped omdat die anders gaan lekken. Als je de jas ooit met gewoon wasmiddel hebt gewassen dan komt de tape los en daar gaat het dan lekken. Dat is dan volgens mijn niet meer te herstellen. Daarom altijd wassen met een speciaal reinigingmiddel! Ik heb bij de lokale buitensportwinkel dit spul gekocht:

http://www.avventura.be/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=10&products_id=534

Meer dan een halve liter voor 12 euro en je gebruikt maar een dopje per wasbeurt. Dan valt het met de kosten best mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.