Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Liora

Liora

13-01-2011 om 21:44

Leidsebuurt haarlem

Hoe is de Leidsebuurt in Haarlem? Wie kent deze buurt? Is het prettig wonen? Veilig? Beetje leven in de brouwerij of eerder rustig?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hibiscus

Hibiscus

13-01-2011 om 23:01

Hmmm

Hoi Liora,

Het is een echte volksbuurt, ik fietste er vaak doorheen. Ik zou er zelf niet willen wonen, kijk liever in de buurt net ten zuiden daarvan. Ik weet dat er iemand op dit forum je veel meer kan vertellen, ze komt zich vast melden

Hibiscus

daar ben ik al. Ik heb daar 6 jaar gewoond. Je hebt hele leuke stukken en hele slechte. En de ene straat kan totaal verschillen van de andere straat.

Ik ben er van overtuigd dat de mensen die wij kende om de hoek daar voor altijd tevreden zullen blijven wonen. Om de hoek de leukste school van Haarlem (ik heb inmiddels die school zwaar geromantiseerd), die straat had een stoep met een paar boompjes en de huizen hadden een tuin.

Onze straat is afgelopen jaren voor de helft van de mensen verwisseld. Wij zijn weg gegaan toen er voor onze deur een garage open ging met illegale olie, hennep en vuurwerk werd leeg gehaald en ik met mijn dochter mijn eigen deur van de politie niet uitmocht, dat was de druppel. Dit nadat sávonds duidelijk te zien was hoe die man zijn handel van het ene busje in de andere stoptte, er waren in onze straat ook verschillende handlangers van hem, als hij dan even in de bak zat dan werd er wel gereden in 1 van zijn mercedessen. vroeger had hij ook een porsche, speedboot etc en die liet hij dan jaarlijke uit een andere garage rijden en dan liep de buurt uit om te kijken, criminaliteit loont ofzo, hele rare vertoning.

Afgelopen jaar is er een grote steekpartij tussen buren geweest en nu staan ook de andere huizen dus te koop.

Verder woon je tussen een grote groep volkse types, waar ik het verder prima mee kon vinden, op een enkele vreselijke moeder met losse handjes na. Verder waren er ook opvallend lieve mensen, echt super lieve volkse mensjes die alle kinderen bij naam kende, snoep gaven etc.

Ja een echte volksbuurt met criminelen, volkse types, maasr ook een grote groep mensen die gestudeerd hebben, veel jonge gezinnen ook.

Ja ik ben er dus dubbel in. Het heeft mij ook wel heel veel positiefs gebracht en ik mis nog steeds het centrum, ik woonde er op loopafstand van af en deed mijn boodschapjes in het centrum. Ik mis de regelmaat waarmee ik een vriendin zie, ik mis de speeltuin in de oude binnenstad, allemaal leuk als je in de leidsebuurt woont.

Maar toch, ben ik blij dat ik er weg ben. Hier kunnen de kinderen op straat spelen, zijn er geen volkse moeders met losse handjes "wesley je bent toch geen mietje !!" en zijn er geen garages met gevaarlijke stoffen. Maar saai is het hier wel ;-'

Oh en inderdaad

je ziet wel dat mensen die meer gaan verdienen ook snel weg zijn. Gewoon omdat het niet de meest kindvriendelijke buurt is, zwerfvuil etc.

De huizen in de leuke straten met tuintje zijn denk ik rond de 275.00 momenteel. Je kan ook kijken in de Indische buurt, die is volgens mij net een stuk beter.

Je hebt hier in haarlem gewoon veel mindere wijken.

Trouwens

een beneden woning met tuin is ook nog een optie. Wat is je budget ongeveer ?

Vic

Vic

14-01-2011 om 10:23

Amsterdam

Ik hoop niet dat ik nu iets heel ergs zeg, maar ik heb het idee dat de Leidsebuurt qua 'reuring' en diversiteit vergelijkbaar is met sommige Amsterdamse buurten. Of zit ik er dan helemaal naast?
Als je kijkt in het Kleverpark, Sinnevelt of het eerste stukje van Delftwijk (bij Rijnstraat, Waalstraat), staan daar ook nog wel betaalbare woningen. Dat zijn wel rustige buurten, en best ver van het centrum, dus wellicht helemaal niet wat je zoekt.

Ook gewoond

Heb tot 9 jaar geleden vlakbij de Vomar in de Stephensonstraat gewoond, iets zuidelijker dan de Leidse buurt. Eens met Manda: hele leuke en ook minder leuke delen. Superaardige oude mensen, maar ook een gezin waar het allemaal niet liep (zoontje sloeg moeder, liep te schelden op straat naar buitenlandse kinderen enz).
Ik zou denk ik niet gauw teruggaan. Maar wel leuk om dichtbij het centrum te wonen.

liora

liora

14-01-2011 om 17:00

Aha

Nee klinkt niet echt als mijn buurt! Denk dat ik maar eens Haarlem niet gaan verkennen!

Niet dat ik echt serieus wil verhuizen, maar af en toe krijg ik een oprisping!

Oprisping

nogmaals nogmaals, jij wil A'dan niet uit. Kijk nou eens naar waar je nu woont en vergelijk dat qua kosten per maand eens met een koopwoning...

Trouwens is een vaste campingplaats niets voor jou, ik heb kennissen die dat hebben, een half jaar en dan wanneer ze willen en tijd hebben zitten ze daar, hoeven ze niet meer op zomervakantie (lang in de auto en slepen met spullen is iets waar ze niet van houden) en zijn de kinderen bijna elk weekend lekker in de natuur tussen de andere vaste gasten. Schijnt erg leuk te zijn.

liora

liora

14-01-2011 om 19:33

Ja!

Dat zou zeker iets voor mij zijn! Had al besloten van de zomer eens te kijken of ik dat ook echt leuk vind!

Ja liora

is echt volgens mij helemaal wat voor jou. Kunnen de jongens lekker rondrennen zonder al te veel toezicht constant en heb een vaste plek dus geen gesleep en gedoe en misschien kan je het wel delen, dan zet je samen met iemand anders daar een 2e hands caravan neer en dan spreek je af dat jij de even weken en hij/zij de andere weken mag, ofzo.

Die kennissen hebben een camping uitgezocht ergens in Noord Holland, met een speeltuintje, zomers een zwembad. Kostte wel wat maar dan gingen ze verder ook niet meer op andere uitjes en dure vakanties hebben ze dus afgeschaft. En ze nodigen er ook bezoek uit, die vinden dat ook erg leuk. Zoiets zeiden ze, het was igg de ideale oplossing voor gebrek aan speelruimte voor de deur en ze hebben geen echte tuin.

Margriet*

Margriet*

14-01-2011 om 20:41

Vic

Volgens mij kan je het qua gemengdheid van nieuw Haarlemmers die meer geschoold zijn en de oude garde wel vergelijken met Amsterdams wijken. Hier in Amsterdam is bijna geen wijk meer waar die mix niet is. Zelfs in Nieuw West waar ik woon zijn sommige stukken heel erg gemeleerd. Wij krijgen binnenkort de eerst familie van Marokkaanse afkomst in ons erg witte straat. Vinden we heel leuk meer gemengd. Enneh Amsterdammers zijn veel opener. Haarlemmers zijn stugge muggen. En ik kan het weten want ik ben geboren in Haarlem

Ik voel me er wel thuis

Ik woon niet in de Leidsebuurt zelf, maar aan de rand daarvan, richting Zijlweg. M'n kinderen zitten er op school (jaja, dat 'romantische schooltje' met de bomen), ik ken er veel mensen en ik doe m'n boodschappen in de buurtsuper. Ik voel me er wel thuis. Juist dat gemêleerde vind ik prettig. 't Is best volks ja. Maar verder ook veel één-oudergezinnen, lesbo-stellen, ouwelui die er zijn geboren en getogen, tweeverdienende starters... veel straatfeesten 's zomers (ben altijd blij dat ik daar dan niet woon). Al die mensen knappen hun huisjes naar eigen smaak op, waardoor sommige delen erg rommelig overkomen. Dat verschilt inderdaad per straat. In sommige straten zit je hutje-mutje, je kunt de smalle stoepen niet belopen vanwege de hoeveelheid fietsen onder 't raam (geen achterom), er is nauwelijks groen in de straten, weinig parkeerruimte... Mede daardoor is het één van de betaalbare buurten in Haarlem. Maar de ligging is wat mij betreft onbetaalbaar... zó in het centrum van Haarlem, zó via het Houtmanpad richting Elswout en Kraantje Lek... en op 5 minuten fietsafstand van station Haarlem (Amsterdam 16 minuten, als de NS op tijd is).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.