Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lego in wasmachine

Wie heeft er ervaring met het wassen van lego-duplo in de wasmachine? De duplo in ons huishouden is na pakweg 3 jaar dermate smerig dat zelf ik als sloddervos vind dat het wel eens een schoonmaakbeurt kan gebruiken. Ik heb wel eens gehoord dat je het in een dichtgeknoopte sloop in de wasmachine kunt doen.
Maar op hoeveel graden? En doe je er dan gewoon waspoeder bij zoals bij een gewone was? Graag ervaringstips voordat ik iets stoms doe.

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

17-04-2009 om 10:09

Prima te doen

In sloop of waszak op 40 graden wassen.

Julia64

Julia64

17-04-2009 om 13:50

Ja, maar...

...let er in vredesnaam goed op dat het sloop GOED dicht zit!!! Bij mij ging dat een keer fout, de losse blokjes in de trommel waren gaan zwerven en in alle hoeken en gaten van de wasmachine beland. Iedere keer dacht ik dat ik nu dan toch alles wel verwijderd had, tot de wasmachine voor de zoveelste keer dienst weigerde en ik tóch weer ergens een piepkleinblokje uit moest wrikken...
Sindsdien heb ik het niet meer aangedurfd, maar succes!!

groet
Julia

ChrisH

ChrisH

17-04-2009 om 16:13 Topicstarter

Sloopknoop

Ha, een wasmachine vol legoblokjes is inderdaad wel een schrikbeeld. Ik zal een driedubbele padvindersknoop in die sloop leggen. Het gaat om duplo, dus dat is iets groter dan de lego, maar toch...

Ik ga het er maar eens op wagen. Als jullie niks meer horen, is het goed gegaan.

Chris

Waszakje

Je kunt het ook in een waszakje doen, je weet wel, zo'n zakje met een rits waar iedere zichzelf respecterende huisvrouw haar bh's en kousen in wast.
Ik heb duplo trouwens wel es in de vaatwasser gedaan, ging óók prima.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-04-2009 om 16:59

Ik heb

vorig jaar al het oude lego van mijn man op 40 graden gewassen. Werd mooi schoon, maar niet alle onderdelen waren tegen de temperatuur bestand. Een hoop dingetjes waren krom. Dus wassen kan wel, maar dan niet warmer dan 30 graden is mijn ervaring.

Dendy

Sopje

Ik laat het weken in een emmer sop, met een drupje ontsmettingsmiddel erbij. Dan laten drogen op een theedoek. Ik durf dat niet in de wasmachine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.