Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mirreke

mirreke

28-06-2010 om 12:31

Leestips voor puberdame

De titel zegt het al: ik ben op zoek naar leuke boeken voor mijn dochter. Ze houdt erg van de boeken van Susanne Wittpennig (Maaike en Domenico, in het Nederlands), en ze vindt ook de boeken van Francine Oomen (Hoe overleef ik...) leuk. Ze houdt van griezel, maar het moet weer niet te zweverig zijn. Het boek Coraline vond ze bv. erg goed.
Ik heb haar laatst de geweldige serie Mortal Instruments van Cassandra Clare (3 boeken, o.a. City of Glass) gegeven, maar ze weigert moeite te doen om ze in het Engels te lezen. Misschien komt dat nog, ze leest wel Duits. Ze houdt van boeken die spelen in de hedendaagse jeugdcultuur, maar het mag dus ook spannend/griezelig zijn. Ze is dertien, maar is echt geen kind meer. Te kinderlijke boeken leest ze niet, het interesseert haar dan niet meer. Het mogen dikke pillen zijn, want ze leest wel graag.
De boeken van Cassandra Clare zijn overigens echt een aanrader! Ik weet dat ze worden vertaald, door the House of Books, dus als er interesse is, nog even wachten, maar ik heb ze zelf gelezen in het Engels.
Ik zou haar graag eens verrassen met wat boeken die ze nog niet kent en wel heel leuk zal vinden als ze ze leest. Ik hoop op tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

28-06-2010 om 13:18

Twilight saga?

Mijn dochter van 14 is dol op de Twilight boeken. Dus
Twilight, een levensgevaarlijke liefde (Engelstalige titel: Twilight)
Nieuwe Maan (Engelstalige titel: New Moon)
Eclips (Engelstalige titel: "Eclipse")
Morgenrood (Engelstalige titel: "Breaking Dawn")

Op internet of bol.com kan je een beetje googlen waar het over gaat, in ieder geval gaat het over tieners, vampieren (aardige vampieren) weerwolven en de liefde.
Mijn dochter is er dol op en heeft ze al meerdere keren gelezen in het nederlands en engels en er zijn ook films van.

Maxime

mirreke

mirreke

28-06-2010 om 15:57

Dank maar... kent ze al, en een vraag

Bedankt voor de tip. Twilight vindt ze idd ook goed. Ze kent ze dus al, maar het is wel het soort genre waar ze van houdt. Vandaar dat ik ook met die serie, the Mortal Instruments kwam aanzetten. Erg leuk, ook iets voor jouw dochter als ze van Twilight houdt. Ik vind het ook nog eens goed geschreven namelijk, al weet je nooit hoe de vertaling uitvalt. Dochter heeft ook iets gelezen over (ben even de naam kwijt) een jongen en een meisje die een soort heksen waren, een dubbelleven leiden, thuis kind en in hun andere leven redden ze de wereld. Ik kan me nog herinneren over een verhaal waarin ze een walvis/orca/dolfijn kunnen worden en dan op de bodem van de diepzee de confrontatie met het kwaad (echt de duivel of iets wat daarvoor kan doorgaan) aangaan. Dat is ook een reeks, als iemand me daarmee op weg kan helpen graag, want dan kan ik de laatste regelen voor haar. Het klinkt zo erg wollig, maar in het boek wordt er een goed verhaal omheen geschreven.
Nogmaals dank! Maxime

evy

evy

28-06-2010 om 16:28

Even oude dochter

Hieronder de tips van mijn dochter;
Grijze jager serie
Benedict genootschap we wachten op de derde
Stravaganza
Groet Evy

Kent ze

de boeken van Philip Pullman, His dark materials?

mirreke

mirreke

29-06-2010 om 15:17

Nee!

Ik ga gelijk even kijken wat het is. Leuk, een tip die ik zelf niet ken!

Nou mirreke.

Doe die dan maar. Klaar. Fabelachtig mooi, en helemaal goed qua genre. Er is in het NL een mooie relatief goedkoope uitgave met alle 3 delen in 1 band. Engels vast ook wel. En zelf ook lezen!! Zeer de moeite waard...

Sigrid70

Sigrid70

29-06-2010 om 22:50

Dolfijnenkind

Kent ze de serie van Patrick Lagrou die begint met "Het dolfijnenkind"? Mijn dochter (10 jr, gaat naar groep 8 en nogal 'voor' met lezen) vindt ze prachtig. Zeker niet kinderachtig (heb zelf een stuk van het eerste boek op een luistercd gehoord en vond het mooi en spannend). Er zijn inmiddels 9 boeken.....

mirreke

mirreke

01-07-2010 om 13:35

Philipp pullman, northern lights

deel 1 ook wel bekend als The golden compass. Dat wist ik niet, maar dat ken ik natuurlijk wel.
Ok, ik heb de trilogie besteld, in het Engels, dan is hij maar 15 euro. Dame zal er toch eens aan moeten. Ik denk dat ik de Nederlandse bij de bibliotheek haal, en dan niet zeg dat het in het Amerikaans The golden compass heet. Want de film vindt ze niet zo leuk, te traag geloof ik.
Dolfijnenkind denk ik niet dat ze leuk vindt. Ze kent het wel, een vriendinnetje van haar las het.
Nog meer tips blijven welkom!

Mirreke,

De film is ook absoluut waardeloos. Doet totaal geen recht aan het boek. Dus laat dat jou en haar niet tegenhouden om van het boek te genieten!

Ingrid

mirreke

mirreke

02-07-2010 om 13:44

Nou, mij zal het absoluut niet tegenhouden

Dochter is af en toe wel wat gevoelig voor eerste indrukken. Wel een idee trouwens, dan kunnen we naar aanleiding hiervan weer eens leuk over een van mijn stokpaardjes praten, namelijk waarom ik nooit naar een film ga die gemaakt is naar aanleiding van een boek dat ik gelezen heb of nog wil lezen. Behalve dan The Lord of the Rings, maar dat is beide indrukwekkend en staat vind ik althans, los van elkaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.