Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leerzaam moment gemist met de maan

Kinderen wakker gehouden voor de maansverduistering. Zit ie achter de wolken! Nou ja, ze vielen met de teleurstelling toch in no time in slaap. Maar WAT jammer!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
meike

meike

15-06-2011 om 23:04

Ook een leerzaam moment

Ik ben de maan aan het zoeken in de lucht maar kan hem niet vinden. Ik zeg tegen oudste (bijna 14): "He, dochter, ik kan de maan niet vinden. Er zou een maansverduistering zijn en die wil ik graag zien". Antwoord van haar: "Logisch, mam, dat je de maan niet kan vinden, het is immers een maansverduistering!" Aaaah, puberlogica ...

Bennikki

Bennikki

15-06-2011 om 23:08

Jammer ja!

Eerst op het dakterras gestaan, toen op de geluidswal, niks te zien.. Ik had ook geen idee welke kant we op moesten kijken. Zijn er forummers die wel wat hebben gezien?

Primavera

Primavera

16-06-2011 om 05:25

Ja, gezien!

Gezien. Een hele mooie donkerrode maan. We hadden gisteravond buiten het afsluitsfeest van het schooljaar van de klas van de jongste, waardoor al mijn kinderen (en de hele klas plus brusjes) het ook gezien hebben. Perfecte timing tussen de pizza en het toetje in.
Ik woon alleen heel wat zuidelijker dan de meeste forummers, dus onze ervaring zegt niet zoveel over de zichtbaarheid van de eclissi in Nederland.
Groeten Primavera

Vergeten te kijken, maar als ik jullie berichten zo lees was er helaas toch niets te zien...

Fiorucci

Fiorucci

16-06-2011 om 07:05

Helaas

Het was te bewolkt helaas!

Pluk53

Pluk53

16-06-2011 om 10:04

Pelle

we kijken allemaal naar dezelfde maan, en die is voor iedereen gelijk "totaal" . Ik denk wel dat deze wat hoger boven de horizon staat als je zuidelijker woont. In het zuiden van Europa gaat de zon in de zomer ook eerder onder.

Prachtig

Hier in Noord-west Nederland was het echt heel mooi te zien, geen enkel wolkje gesignaleerd!
Ik heb ook nog even gedacht om zoon wakker te maken, zo mooi was het, maar toch maar niet gedaan

Lionne

Kaaskopje

Kaaskopje

16-06-2011 om 13:40

Laatste stuk gezien

Tegen 11 uur hebben we de maan gezien, maar toen was het al voor het grootste deel voorbij.
Dochter herinnerde zich nog dat we een zonsverduistering gezien hadden. Dat was ook een bijzondere ervaring.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.