Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Roosje Katoen

Roosje Katoen

22-10-2009 om 13:44

Leerlucht uit tas verdrijven

Ik heb een mooie nieuwe leren tas gekocht, die ik eigenlijk als luiertas wil gebruiken. Maar er zit zo'n sterke leerlucht in dat alle babykleertjes er naar gaan ruiken. Nou vind ik leer en babies niet echt een lekkere combi, dus vraag me af hoe ik die lucht uit die tas krijg. Er zit nog wel een katoenen voering in, maar dat helpt dus niks. Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Roosje

Allereerst gefeliciteerd met je tas! Ik vind zelf de geur van leer erg lekker, maar ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat de babykleertjes ernaar gaan ruiken.

Het enige wat ik kan bedenken om de leerlucht te verdrijven is de buitenkant afnemen met een vochtige doek en in de tas een geur spuiten die je wel lekker vindt (babyparfum of zoiets?). Leer geeft nu eenmaal vaak een sterke geur af en hoewel die in de loop der tijd wel wat slijt, blijf je het toch altijd een beetje ruiken.

Chris

Roosje Katoen

Roosje Katoen

24-10-2009 om 17:16

Hihi babyparfum

Bestaat dat echt? Of bedoel je zwitsal ofzo? Ik ben bang dat het dan alleen maar erger wordt, zat meer te denken aan iets wat de geur neutraliseert. Misschien bestaat het helemaal niet hoor, maar aangezien het forum vrijwel altijd raad weet heb ik hier maar even een balletje opgegooid.

Misschien...

...helpt het om zo'n geur-zakje van Robijn in je tas te stoppen?

appeltjeQ

appeltjeQ

25-10-2009 om 16:50

Geurtje

Voortbordurend op de tip van Savi: een stukje zeep (gewoon met de wikkel er nog om) in de tas doen? Dat legde mijn oma vroeger ook in de linnenkast tussen alle spulletjes, dan krijg je er een lekker zacht luchtje aan.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

25-10-2009 om 18:18

Geurzakje of zeep

Dat kan ik idd wel eens proberen... maar wat is een geurzakje dan? Koop ik dat gewoon in de supermarkt?

appeltjeQ

appeltjeQ

25-10-2009 om 19:08

Geurzakje

Liggen die geurzakjes van Robijn niet bij het wasmiddel/wasverzachterschap? Bij tuincentra verkopen ze ook geurzakjes, bij de kaarsen. Wel even goed snuffen, sommige geuren zijn echt oorverdovend

Babyparfums

Jaaaa, die bestaan echt hoor. Ik zou mijn baby zelf nooit een parfum opspuiten, (ik vind zijn eigen geur het allerlekkerst) maar je kunt het bijvoorbeeld gebruiken voor kleertjes of linnengoed. Zwitsal schijnt bijvoorbeeld een eau de toilette te hebben, en verder is er ondermeer Petits et Mamans van Bulgari

Maar je hebt gelijk, een geur op een geur stapelen om een van beide te maskeren geeft soms een averechts effect. Misschien werkt Febreze textielverfrisser?

Chris

Angie

Angie

26-10-2009 om 16:38

Ziplockbag

Kleertjes in een ziplockbag bewaren. Zo'n diepvreiszak met zo'n dichtknijpsluiting, ik weet het Nederlandse woord ervoor even niet meer.

Angie

☼Désirée☼

☼Désirée☼

28-10-2009 om 10:53

Lavendel...............

Ik heb een aantal jaar geleden zelf lavendel geplukt in griekenland, daar piepklein buideltje van gemaakt en in mn tas gehangen.die ruikt NOG steeds naar lavendel.!
Dit jaar op marktje in frankrijk lavendel gekocht en zakjes gemaakt door minibabysokjes ermee te vullen.alle kinderen hebben er nu 1 in hun (school) tas en vinden het heerlijk
Ideetje?
suc6!
groetjes Désirée

Roosje Katoen

Roosje Katoen

28-10-2009 om 16:59

Goeie ideeën

Inmiddels zitten er twee geurbuiltjes in mijn tas en staan de ziplockzakjes op het boodschappenlijstje

Lavendel is ook een goed idee, en ruikt erg lekker dus misschien dat ik daar ook nog wat mee kan als dit niet voldoende is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.