Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kokkie

Kokkie

13-03-2011 om 11:41

Leeg kookboek

Vroeger heb ik er ooit eens een gehad, een kookboek waar je zelf recepten in kon schrijven. Waar het ding gebleven is na vele verhuizingen, geen idee. Nu mijn oudste dochter is gaan samenwonen wil ik heel graag zo'n boek voor haar maken met favoriete recepten van haar, handgeschreven, mooie tekeningen erbij. Jamie style zeg maar. Maar, hoe kom ik aan zo'n leeg kookboek? Ik heb hem ooit gekregen dus geen idee. Iemand? Gr, Kokkie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dummy of schrift

Het hoeft toch geen 'echt kookboek' te zijn? Je kunt gewoon een mooi schrift of een Dummy kopen en die tot kookboek maken. Is nog een stuk persoonlijker ook.

Rafelkap

Rafelkap

13-03-2011 om 12:11

Bij

Dille en kamille kan je een leeg koopboek kopen. eigenlijk is het een kleine multomap met leuke blaadjes.

Ik zie ze wel vaker

Bij de boekhandels zijn vaak prachtige "receptenboeken" te koop. Leuk idee trouwens, die ga ik onthouden!

Kokkie

Kokkie

14-03-2011 om 07:28

Bedankt

Heb even gekeken op de site van Dille en Kamille. Leuke hebbedingen hebben ze daar! Maar niet het soort boekje wat ik in mijn hoofd heb. Ik ga eens kijken of ik niet een fotoboek ervan kan maken in precies de kleuren ed die ik wil. En dan met hier en daar een foto van haar als kind ertussen, etend en onder de taart enzo
Lijkt me bij nader inzien nog leuker en persoonlijker. Leuk he Wil, voor als ze op zichzelf gaan wonen. Weer eens wat anders dan een plant.

Groet, kokkie

Jij bedankt kokkie!

ik hoef ineesn niet meer na te denken over een verjaardagkado voor mijn broer die gek is op koken
wat een geweldig idee een fotoboek met leuke plaatjes en foto's van mijn broer in de keuken! zie het al helemaal voor me..zijn eigen kookboek...
nu mijn schoonzus nog vragen of ze zijn favo recepten wil verklappen aan me

amk

amk

14-03-2011 om 09:04

Hema

bij de hema kun je zo'n kookboek maken met je eigen foto's en dan af laten drukken.
Kijk maar eens op de website.

margje van dijk

margje van dijk

14-03-2011 om 10:21

Losse bladen

Bij de Hema kun je ook losse fotobladen laten printen die je in een multomap kunt doen. Dat lijkt me ook ontzettend handig! Want uit zo'n losbladig systeem kun je dus ook heel handig één blad halen als je dat gaat koken. Hoef je niet je hele kookboek op zo'n standaard overeind te moeten zien houden. (Zien te moeten houden? Te zien moeten houden? Wat schrijf ik nou dan weer).

Losbladig systeem en dan lamineren en dan bij elkaar in een map doen lijkt me zelf echt het meest ideaal in gebruik.

Ik heb trouwens al jaren geleden elk recept dat democratisch tot een succes was benoemd op die manier gemaakt: speciaal nog eens koken, met foto's erbij van hoe het er uiteindelijk uitzag, en ook dat we het als gezin zaten te eten.

Dat is nu al grappig, omdat de kinderen al weer groter zijn gegroeid.

Maar als ze ooit 'de recepten van thuis' willen hebben, dan graaf ik dat allemaa op uit mijn computer en maak ik van dit materiaal ook zo'n losbladig kookboek.

Ooit, weet je wel, dat zalige tijdperk waarin je al die dingen nog gaat doen.

Margje

Margje (echt heel erg ot)

Naar aanleiding van dat foto-albumdraadje van pas heb ik nu voor mijn verjaardag een scanner gekregen en ben ik alle foto's vanaf juni 1997 aan het inscannen. Nou ja, de negatieven dan want de meeste foto's had ik erg creatief in vormpjes geknipt (waarom deed ik dat 14 jaar geleden?).

Dus ooit, weet je wel, dat zalige tijdperk waarin je al die dingen nog gaat doen, is aangebroken! Ik maak bijna dagelijks 1 tot 1,5 uur tijd vrij voor OOIT.

Kaartenbak

Wij hebben van vrienden ooit een forse kaartenbak gekregen met recepten en lege kaarten om zelf recepten op te schrijven cq kopietjes of uitdraaien op te plakken. Ideaal. Als ik even Cobikekse wil bakken of IngridToetje maken of Reinasoep brouwen, noem maar op, even in de kaartenbak zoeken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.