Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ledlamp met adaptor op lichtnet zetten?

ik heb bij ikea een lamp gekocht (kerstverlichting) met ledlampjes erin en daar zit een snoer bij met een adaptor met stecker.

Nu wil ik die lamp gewoon aan het lichtnet zetten (draadjes uit het plafond).

Ik neem aan dat ik niet zomaar de draadjes van lamp aan de draadjes van het plafond (met zo'n wit plastic tussenstukje) kan zetten toch ?

iemand enig idee of dit plan gedoemd is te mislukken of een oplossing weet ?

Een adaptor aan het plafond is geen gezicht. Ik vind het namelijk wel een leuke lamp om langer te laten hangen vandaar de moeite die ik wel erin wil stoppen.

Ik heb de adaptor overigens eral af gesneden door het snoer doormidden te knippen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hahaha manda

Nee, allicht kan dan niet zonder adapter. Die verlaagt de spanning, vaak met een factor 10 of zelfs 20. Dus als je het zonder meer verbindt dan jaag je die lampjes naar de maan.

Ik moest vooral lachen om
a. je zwaar esthetische inslag. Allicht is een adapter geen gezicht aan het plafond en
b. je daadkracht. Allicht had je die adapter al eraf gesloopt.

Proest... je kent IKEA toch al langer dan vandaag, die zetten er toch geen adapter op als dat niet echt nodig is?

Sorry hoor. Ben slaapdronken, moet dringend naar bed.
Maar die adapter moet er echt tussen. Zit niets anders op.

Hihihi

Misschien verstandiger om de volgende keer voor je sloopt hier te posten??? zónde van de lamp.
groeten albana

Manda Rijn

Manda Rijn

18-12-2009 om 09:32 Topicstarter

Hmmm

nou dan zit er niets anders op dan de boel weer aan elkaar te maken, laat ik het snoer wel via het plafond naar een haakje achter het gordijn ofzo, adapter er weer aan. Goed project mislukt, haal ik hem weer weg na oud en nieuw.

heb gisteren nog gebeld met schoonpa die vond het ook een zot idee, ja het kan wel maar dan moet je de doos in het plafond compleet aanpassen en adapter in te bouwen haha. Laat maar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.