Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Brianna F

Brianna F

01-06-2010 om 11:32

Led tv

N.a.v. draadje hierboven. Meneer F. wil ook een platte t.v. (het zijn altijd de mannen he, die dat willen
Nu zitten wij op 2,70 mtr. van de t.v., verder weg gaat echt niet of ik moet buiten gaan zitten, maar hij wil perse een bakbeest van 1.20.
Ik heb dat eens uitgeprobeerd bij schoonouders, maar had ontzettende moeite met het volgen van de film, ik had het idee dat links en rechts geheel aan mij voorbij gingen of alsof ik een tenniswedstrijd volgde. Links-rechts-links-rechts. Ook de ondertiteling las niet lekker, wilde ik nog wat van de film kunnen volgen.
Is er een standaard qua verhouding afstand beeld en beeldgrootte?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

uit mijn hoofd (want rbman is ervan moesten we een scherm van 100cm hebben bij een afstand van 5 meter.

Er speelde echter nog iets anders, mijn man had ook nog een verhaal over dat HDTV een minimale beeldbuisgrootte eist, anders heb je geen optimaal profijt van de verbeterde kwaliteit. Het kan dus zijn dat dit een minimummaat is en dat het wel groter kan, alleen niet kleiner. Daar zou ik nog even op googlen als ik jou was.

Uiteindelijk was het beeld helemaal niet zo natuurlijk en mooi als gehoopt - logisch natuurlijk, als alles zo enorm vergroot wordt gaan heel andere dingen opvallen, pukkels en neushaar maar ook vervormingen of rare kleuren.

Jazeker

Volgens de site televisiestart.nl is bij een LCD en ook bij een plasmatelevisie (dus ook LED?) de ideale afstand 10 keer de diagonaal van het beeldscherm in meters. Voor een tv met een beelddiagonaal van 1,20 m (46 inch) is dit 4,6 meter.

Bij jullie kijkafstand van 2,7 m zou een tv van 32 inch dus al meer dan voldoende zijn. Succes met het overtuigen van je man dat je geen maandverbanden als matrassen wilt zien op tv.

Chris

Brianna F

Brianna F

01-06-2010 om 13:57

Nee

We hebben nog zo'n ouderwetse t.v. uit het jaar stenen tijdperk, is niet kapot te krijgen.
Ik denk dat ik sowieso moeite krijg met wennen. deze t.v. is diagonaal 67 cm en die vind ik eigenlijk al erg groot. ik kijk het liefst via het beeldscherm van de p.c. groot zat.

Margriet*

Margriet*

01-06-2010 om 17:27

Ja he he

"Meneer F. wil ook een platte t.v. (het zijn altijd de mannen he, die dat willen "
Voor voetbal toch?

Wij hebben denk ik een van een meter diagonaal, wij zitten drie meter er vandaan. Van mij mocht het wel wat kleiner maar eigenlijk is het wel prettig, en goed beeld.

kaatje43

kaatje43

01-06-2010 om 21:58

De grootte went snel hoor

Inmiddels twee jaar eentje van 82 cm en eigenlijk zijn wij het erover eens dat het wel groter had gekund. Wij zitten op 4.5 meter afstand. Dus een beetje spijt. Je moet wel minimaal 100 hz hebben anders is het inderdaad heel vervelend met snel bewegende beelden. Hebben we nu dus ook last van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.