Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

jippa

jippa

09-11-2009 om 13:18

Led spotjes ervaring?

Voor onze zolder ben ik op zoek naar spotjes. Al googlend was ik enthousiast geworden voor energievriendelijke LED-spotjes, maar de aannemer zegt dat er veel problemen mee zijn. Iemand recente ervaringen?
Jippa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jessica de Vries

Jessica de Vries

10-11-2009 om 09:07

Vliering

wij hebben halogeespotjes op de vliering maar hebben er ledlampjes ingeklikt. Werkt prima, geeft wel wat minder licht maar wordt ook niet zo warm als halogeen. Is voor volgepakte vliering wel prettig. Veel ledlampen hier in huis, sommige zijn snel stuk maar onze bouwmarkt (Hornbach) is goed van ruilen, dus gewoon nieuwe gehaald. Als een ledlamp snel kapot gaat dus gewoon ruilen.

Overigens hebben we zelfs in onze niet zo grote woonkamer 24 inbouwspotjes gemonteerd met ledlampjes. Voor iets meer dan 24 watt de hele woonkamer prettig verlicht. De nieuwere ledlampen van bv 3 Watt geven wat meer licht, de kleuren worden ook steeds beter.

Jess

Maxime.M

Maxime.M

10-11-2009 om 12:07

Kan dat jessica?

Hoi,

Hier halogeen spotjes in de keuken omdat ze nog geen armaturen hadden voor led spotjes. Ik heb van die halogeen lampjes met twee van die ronde staafjes die je er dan in moet draaien (1 halve slag ofzo) G5 heten ze. Maar kan ik deze dus tzt zomaar omwisselen voor Led? Ik had het eens gevraagd bij de lampenwinkel maar die zeiden dat ik dan weer een ander armatuur moet kopen.

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

10-11-2009 om 12:08

Foutje, de lampjes heten g10

zie titel

Jessica de Vries

Jessica de Vries

10-11-2009 om 12:44

Ja dat kan

Gaat hier in elk geval probleemloos. De spotjes in onze woonkamer kwamen met halogeenlampjes en al van de bouwmarkt, alwaar we ook ledlampjes voor Gu10 aansluiting gekocht hebben. Het gaat wel om halogeen zonder zo'n transformator, dat is misschien het verschil. Bij ons zit er dus geen transformator in (laagspanning) maar is het rechtstreeks aangesloten op gewone 230V.
Jess

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.