Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiekkast

Kiekkast

23-08-2009 om 14:28

Lcd tv waar op letten

Ok
Klein meevallertje dus man is in de gloria we kopen een lcd tv. Maar waar moet je dan op letten.. En wat zijn jullie ervaringen met bepaalde tv's?
Ik lees bv over resolutie, bepaalde diagonalen (ok is de maat voering) Enz enz

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Best lastig

Een nieuwe lcd-tv kiezen is best een lastige klus, er is heel veel keus. Als je eenmaal je budget hebt vastgesteld, zijn er behalve de beelddiagonaal een hoop dingen waar je op kunt letten, bijvoorbeeld frequentie (100 hz of 50 hz), contrast etc. Er zijn legio sites waar je de merken onderling kunt vergelijken op hun specificaties.

Wij hebben kort geleden ook eindelijk de oude beeldbuis ingeruild voor een lcd-tv. Uiteindelijk gekozen voor een Philips 32 inch (is 81 cm), omdat we dat groot zat vonden. Overigens hadden we eerst een vergelijkbare Sony Bravia besteld, maar toen die eenmaal thuis stond vonden we hem erg tegenvallen. Donker beeld en veel roze mensen, ondanks gepruts met de instellingen. Philips heeft wat ons betreft de meest natuurgetrouwe weergave van de menselijke huid en het helderste beeld.

Je eigen smaak is uiteindelijk bepalend. Ga eens kijken in de winkel wat je bevalt en wat niet. En houd er daarbij rekening mee dat in de winkel alles maximaal is ingesteld. In de huiskamer kun je veel van de beeldverbeteraars uitschakelen. Als je via internet bestelt heb je het voordeel van de zichttermijn van 7 dagen. In die tijd kun je in je thuissituatie bekijken hoe de tv bevalt en eventueel zonder opgaaf van reden weer retour sturen als hij echt heel erg tegenvalt.

Succes met zoeken.

Chris

angel3

angel3

23-08-2009 om 18:30

Wel sony

wij hebben wel de sony bravia zojuist in huis en dat roze e.d is mij totaal niet opgevallen. Maw wij zijn erg tevreden. Laat je niet misleiden door het aantal herz (gaat over zeg maar de trilling) want bij een bepaald aantal herz neemt het menselijk oog het verschil toch niet waar dus je betaalt dan voor iets wat je toch niet ziet.

Verder zou ik altijd via internet bestellen. Op de Sony Bravia scheelde dit zomaar 200 euro !!!!! in vergelijking met de BCC. Dus goed rondsurfen en snuffelen.

suk6 met kiezen

sonyfan

sonyfan

23-08-2009 om 22:38

Ook sony

Wij hebben een Sony Bravia en zijn daar heel tevreden mee. Maar onderling zijn er best wel wat verschillen tussen de types.

Zo hebben wij een uitvoering waarop je een memorystick erin kunt steken. Daarop kun je dan foto's zetten en die kun je dan via die stick op je tv bekijken. Heel handig, en leuk!

Maar ook dat je via de indexgids die erop zit (er zit dus een tv gids op) kunt instellen dat de tv je waarschuwt wanneer je een programma gemarkeerd hebt dat je graag wilt zien.

Wij zijn er erg tevreden over en kijken via Digitenne.

Succes met uitkiezen, dat is niet makkelijk. Laat je vooral niet overrompelen door het vele aanbod en dan juist die foute verkoper die je graag een tv wil aansmeren

Panasonic

http://www.witgoedgigant.nl/prodinfoframe.pl?Data=UG4FnnzLZWkQemM7H3Ua0fLKdcC8Wqwb31%2BbLYLRycng1%2BWLbQ

De voorganger van deze, de TX32LX 70 kwam als een van de besten uit de consumententest.

Wij hebben deze gekocht, erg goed beeld (82cm), ook vanaf de zijkant gezien. 100 HZ en toentertijd meestal rond de 1000 euro, wij betaalden, via internet 715 euro en nu staat ie voor 518 *en nog 15 euro verz. kosten..

Wij zijn erg tevreden over deze tv

Wij staan op het punt de sony bravia kdl40w5500

te kopen. Ben dus blij dat andere Sony kijkers geen last hebben van roze mensen
Deze komt uitstekend uit allerlei testen. Wij hebben mn gelet op oa feit dat veel LCD-tv's 'maar' 30.000:1 hadden terwijl deze maar liefst 100.000:1 heeft.
Idd ook foto's kijken en nog veel meer leuks. Aanvankelijk keken we naar 94 cm. maar net verhuisd naar huis met grote(re) huiskamer, dus we gaan toch voor 102 cm.

Op zich vind ik die pianolak niet zo fraai (jaja, damesargument noemt mijn man dat die helemaal into de technische details is...) maar ach. Een TV die uitstaat is per definitie een lelijk ding vind ik ...

Enne... angel3; het zal toch weer niet zo zijn dat we alweer hetzelfde product hebben, toch? Haha!

Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.