Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

07-03-2010 om 14:29

Last minute verhuizing regelen

Als alles volgens plan gaat, krijg ik over drie weken de sleutel van mijn nieuwe huis. Het is allemaal nog niet definitief, aangezien de bank nog niet weet of ze me geld wil geven en ook steeds weer om nieuwe informatie vraagt. Mijn adviseur denkt dat het allemaal wel in orde komt, maar voordat ik een definitief 'ja' heb kan ik natuurlijk nog weinig voorbereiden. Wie heeft ervaring met zo'n last minute verhuizing, en hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Inpakken kan natuurlijk al wel. Wie weet een adres (liefst online) waar ik goedkope verhuisdozen kan kopen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vic

mag ik vragen welke bank het is?
wij hadden dit ook, enkele weken voor de overdracht ging de bank steeds om nieuwe info vragen. Ook onze adviseur dacht dat het wel goed kwam. Nou niet dus, enkele dagen voor de overdracht nog niks. Uiteindelijk naar nieuwe adviseur gegaan, was drama. Door late overdracht, boete moeten betalen.
ik wil je niet bang maken, maar blijf er bovenop zitten!
last minute verhuizen is heel goed te doen. hebben wij ook gedaan. Zorg er voor dat alles ingepakt is. Een busje op het laatste moment regelen is geen probleem. Zorg dat je genoeg benodigdheden hebt zoals, gloeilampen en fittingen, een noodddoos waar je je spullen in doet die je meteen na de verhuizing nodig hebt (denk aan kleren, toiletspullen, handdoeken, wcpapier).
Maar begin vooral nu al met inpakken.
Tips voor goedkope dozen kan ik je niet aan helpen, wij hadden ze van gamma vandaan.

Vic

Vic

07-03-2010 om 15:31

Wat ging er mis?

Zijn jullie uiteindelijk bij een andere geldverstrekker uitgekomen? Hier heb ik dus weken verspild door op een offerte te wachten van Nationale Nederlanden. Telefonisch zeiden ze dat het allemaal geen probleem was, dus na het overleggen van allerlei informatie zouden ze de offerte gaan uitbrengen. Vervolgens besloten ze twee weken later dat ze dat toch niet wilden. Nu zijn we met Florius bezig. De offerte is van de week binnen gekomen, en heb ik gelijk getekend.
Waarom hebben jullie een boete moeten betalen? Ik heb de verkopende makelaar gebeld, gemaild en een brief geschreven met de mededeling dat ik de termijn van het financieringsbeding wil verlengen. Helaas nog geen reactie van hem gekregen. Stel nou dat de afgesproken opleverdatum niet wordt gehaald, dan geldt toch nog steeds het financieringsbeding? Ik wil best een kleine vergoeding aan de verkopers betalen voor later afnemen (zoals gem. lasten, gas/licht, e.d.), maar geen boete.

marie

marie

07-03-2010 om 18:42

Aldi vanaf 13 maart

Hallo
De Aldi heeft vanaf 13 maart verhuisdozen in de aanbieding.
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_10/OFF11.SHTML
Een kennis van mij heeft trouwens laatst een stapel verhuisdozen voor een prikje gekocht op Marktplaats.
succes

Verhuisdozen op marktplaats

Wij hadden onze verhuisdozen van Marktplaats. Ik had voor de goedkoopste variant gekozen, dat zou ik niet meer doen. Deze dozen hadden nl. geen handvatten, dat bleek errugh onhandig. Wat ik wél héél makkelijk vond is dat ze werden thuis bezorgd! Dan hoef je niet te slepen met dozen, want zo'n 40 à 50 dozen heb je wel nodig voor n gezin! Gr Suus

Wat ging er mis

We zijn uiteindelijk naar een andere hypotheekadviseur overgestapt en dus ook bij een andere geldverstrekker terecht gekomen.
Wat ging er mis? Van alles. Onze makelaar had een fout gemaakt door een te lage taxatiewaarde van ons huis door te geven (het huis wat we al hadden), de hypotheekverstrekker had dat niet gezien en had zelf ook nog allerlei fouten gemaakt. de bank vertrouwde het allemaal niet en bleef maar steeds om informatie vragen. Achteraf bleek dat hij zelf bezig was met allerlei malafide praktijken en mensen had opgelicht. Hij is uiteindelijk failliet gegaan en had allerlei schuldeisers. 1 of 2 dagen voordat we naar de notaris zouden gaan hoorden we dat het niet zou lukken omdat de bank nog niet akkoord was. We zijn toen toch uiteindelijk naar een andere hypotheekadviseur gegaan en die had heel snel een hypotheek rond (2 weken), maar al met al waren we 6 weken te laat met de overdracht (doordat er een nieuwe afrekening van de bank van de verkopers moest komen, waar we enkele weken op moesten wachten, liepen we nog meer vertraging op, maar het kwam wel voor onze rekening, die vertraging) dus moesten we een boete betalen. iets van 1000 euro. We zijn toen officieel in gebreke gesteld. Het was echt een nachtmerrie.
Voorzover ik weet geldt het financieringsbeding ook als je de afgesproken opleverdatum niet haalt. Bij ons dus in ieder geval wel. De boete staat ook in het koopcontract wat je hebt getekend. overigens hadden wij al maanden er voor de offerte getekend, dat zegt dus niks.
maar misschien loopt het bij jou gewoon goed af. Bij ons was het wel heel raar allemaal en dus een louche hyp. adviseur en een hele nare bank waar niet mee te communiceren viel (geen Florius overigens).
Maar goed, blijf er boven op zitten!

oja, zag net in krantje van Leenbakker dat ze verhuisdozen verkopen: 8 voor 10 euro, en je kan ze online bestellen.
Succes hoor met de laatste weken. ik weet hoe stressvol het kan zijn!

Hulp

hoi

wat mij tijdens verhuizingen erg geholpen heeft is het maken van een to-do lijst. dat zorgt er voor dat al die punten waarvan je nu denkt 'o daar moet ik straks aan denken', op papier staat en dat je ze ziet op het moment dat het moet.

Ik had onder elkaar alle punten gezet en dan horizontaal de tijd (eerst in weken, later in dagen). Een vakje kleuren als ik iets moest doen, dingen voor/tijdens/na de verhuizing.

het geeft echt rust in je hoofd!

Daarnaast zou ik vast al de hulptroepen informeren. Wanneer denk je te gaan verhuizen, informeer de mensen die je willen/kunnen helpen zodat ze die datum vast vrij houden.

sterkte!
Gruffalo

Nasha 1st

Nasha 1st

07-03-2010 om 22:12

Verhuisdozen

zijn bij alle bouwmarkten te koop...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.