Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

margje van dijk

margje van dijk

21-07-2009 om 14:00

Last minut tips gevraagd voor de efteling

OK, morgen "moet" ik naar de Efteling.
Mijn man heeft het geregeld, samen met een collega. (Ze hadden geloof ik 15 jaar geleden afgesproken dat ze "ooit" als ze allebei kinderen hadden samen naar de Efteling zouden gaan, collega is al jaren weg, kwamen elkaar onlangs ergens tegen, en voilà, deal gemaakt, want inmiddels allebei kinderen).
Ik geloof dat we het duurste kaartje moeten kopen dat je maar kunt krijgen (topseizoensdrukste dag). Maar ik heb me voorgenomen er niet over te zeuren en ik zal gewoon meegaan en dan sta ik maar de halve dag in de rij.

Maar goed. Na wat heen en weer gepraat met collega's beweert er één dat het al een heel stuk scheelt als je van tevoren kaartjes hebt gekocht. Want dat je dan niet begint met in de rij te staan.

Dus nu vraag ik me af: waar koop ik die dan? Online gaat niet meer lukken natuurlijk (want morgen er al heen). Heeft de Albert Heijn ze dan of zo?

Volgende collega beweert dat we er écht om half 10 moeten zijn, voordat het open gaat, anders kom je er niet half doorheen op zo'n dag.

Zou het?

(Derde collega beweert dat er héle enge attracties zijn waar je spuugmisselijk van wordt. Hoe herken ik die? Want daar moet ik echt niet in.)

Hebben jullie nog andere last-minute tips voor mij?
Heel graag!

Margje (nooit in de Efteling geweest).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

21-07-2009 om 15:13

Site

Op de site van de efteling staat alles, je gaat trouwens niet op een topdrukte dag maar iets rustiger volgens de datumplanner. Wat die rust ook maar wezen moge...En de voorverkooppunten staan er ook op, ook bij AH. Ik ben nooit geweest en kan je geen tips geven. Leuke dag gewenst

Karen Bunschoten

Karen Bunschoten

21-07-2009 om 15:13

Leuk!

Ik ben dol op de efteling!

de efteling kaartjes kun je bij appie kopen maar ook bij efteling online, je print ze gewoon uit! online zijn ze ook goedkoper!

Ik zou er zeker vroeg zijn want met drukte sta je anders al in de file om te parkeren

Waar ik misselijk van word zijn de ronddraaiende potjes van monseur cannibale en het schip. Ook het huis waar de wanden bewegen is misselijkmakend.

Droomvlucht is echt een aanrader en verder relax en go with the flow anders word je gek als het zo druk is!

Wij nemen altijd broodjes en drinken mee, maard at is net wat je wilt dat is extra slepen.

Heel veel plezier!!

Hillary

Hillary

21-07-2009 om 18:16

10 uur is vroeg genoeg

Was er vorige week ook op een doordeweekse dag. Het was gezellig druk, wel wachten af en toe, maar niet zo dat de lol eraf was. We waren er precies om 10 uur en konden redelijk vooraan nog parkeren. Het park waren we zo binnen. We hadden wel kaartjes al. Ik had ze bij de ANWB gehaald, iemand anders bij de AH (met airmiles). Lijkt me niks om er om half tien te zijn, moet je een half uur voor de deur gaan hangen.

Hier een eftelingfan..

We hebben jaren een abb. gehad maar mijn grootste topper en van de kids ook blijft de droomvlucht!
Dat zit zo goed in elkaar.
Verder is het eigenlijk ook wel een beetje leeftijdafhankelijk. Vogelrok en de phyton vinden ze erg leuk en ook de vliegende hollander maar dat vind ik het wachten niet waard( bovendien wordt ik daar erg misselijk in.)
Waar ik niet tegen kan is de potjes die draaien en het huis, al ging die op het laatst wel beter, ik bleef toen naar de dingen kijken die niet draaiden... dat scheelt.
Ook de fata morgana vonden de kinderen hier altijd mooi, wel oud maar het is wel mooi gemaakt. De carnaval festival ook. Dit is ook voor jongere kinderen.
En als er een show is...gaan kijken ; het openlucht theater is altijd leuk en Tita tovenaar is nu in het eftelingtheater, dat is ook leuk!
De weg naar de efteling zal wel druk zijn, iedereen gaan nml over die weg als je er neit bekend bent dus er staat vaak file.
Het is hier nog geen vakantie dus dat scheelt wel.
Veel plezier!

margje van dijk

margje van dijk

21-07-2009 om 18:49

Super

Geweldig, jullie tips.
Die van het verkeer is ook een goede. (Nu de vierdaagse is losgebarsten....).
Ik zal een lijstje maken met wat jullie aanraden, en wat ik beter kan vermijden
Dank!
Margje

Margje

Ga zeker in de droom vlucht die wil je echt niet missen en verder ja doe zeker pas het sprookjes bos als laatste en laafland is ook aan ons voorbij gegaan het zal wel.

Veel plezier morgen.
wij namen wel altijd eten en drinken mee want dat scheelt ook weer wachten en kan je gewoon ondertussen doen terwijl je bijv ergens staat te wachten.
gr Ingmyr

O en...

laat je ons nog even weten wat je ervan vond???

Lindis

Lindis

21-07-2009 om 20:59

Mijn topper

is De vliegende hollander. Alhoewel ik altijd het idee dat de adem mij ontnomen wordt, als je door de mist gaat. Maar goed, rustig adem blijven halen.

Om 10.00 uur er zijn is goed hoor. Het moet wel leuk blijven vind ik.

De stoomcarroussel is ook erg mooi. Hij staat binnen en is gewoon erg gaaf, vind ik. Mijn dochter vindt hem saai .

Ik zou zeggen, haal een muntje bij Ezeltje Strekje en geniet van de dag. De bloemen staan er vaak ook erg mooi bij.

Mijn twee centjes

Vroeger meermalen geweest (vakantiehuisje in Brabant) en een jaar of tien geleden weer eens. Van de nieuwe attracties vond ik droomvlucht inderdaad mooi, fata morgana was ook wel leuk, en Villa Volta vond ik zeer de moeite waard. Dat is denk ik dat 'huis waarvan de wanden bewegen' wat iemand hier noemde, en hoewel ik zeer gevoelig ben voor wagenziekte etc had ik daar geen last van.

De stoomcarroussel is inderdaad prachtig (en gaat hard!), het spookhuis vond ik, hoewel oud, ook nog steeds leuk.

Python etc durf ik niet, ik ben bang in achtbanen.

Veel plezier

Temet

Tirza G.

Tirza G.

21-07-2009 om 22:58

Oooooooo

jaloers De Efteling is mijn favoriete park. Daar kan Disney niet tegenop. Heel veel plezier!

Tirza

margje van dijk

margje van dijk

22-07-2009 om 00:42

Nou, ik ben d'r helemaal klaar voor

Entreebewijzen geprint, routebeschrijving via de A15 geprint, site bekeken, wandelroute geprint en daarbij aangegeven wat jullie al dan niet aanprijzen, voorop geschreven "Tirza vindt álles mooi".

Dus nu hoef ik alleen nog maar naar bed en er weer op tijd uit te komen.

Ik krijg er al bijna zin in. Trouwens, is het salonfähig / not-done om een boek mee te nemen voor als je in de rij staat of zo?

Margje

Lilian

De shows in het theater waar je gratis heen kon tijdens een dagje Efteling, zijn afgeschaft helaas. Er is nog wel het openluchttheater in het sprookjesbos, waar een paar keer per dag een show wordt opgevoerd met de figuren van de Sprookjesboom.

De stem die het verhaal bij de Indische waterlelies vertelt, is inmiddels inderdaad veranderd, het was een vrouwenstem (volgens mijn man die van Wieteke van Dort) en nu een man, maar we hebben alleen de laatste zin gehoord, dus wie het was weet ik niet. Toch jammer, want ondanks bepaalde irritante trekjes hoorde die stem echt bij dat sprookje.

Er zijn veel leuke rustige attracties, bv. op het plein bij de schipschommel heb je ook een leuke baan met oldtimertjes, dat vinden de jongens hier echt leuk (6 en bijna 8 zijn ze).
Sprookjesbos natuurlijk niet overslaan, een paar favorieten van ons zijn de draak, de trollenkoning, Indische waterlelies, de Chinese nachtegaal en het meisje met de zwavelstokjes.

Droomvlucht is ook prachtig, de Villa Volta als je daarvan houdt (sommige mensen raken er gedesoriënteerd van), de stoomtrein is leuk (ook handig om snel mee naar de andere kant van het park te gaan), Carnaval Festival is leuk, Pagode (vliegende tempel, leuk voor een blik op de omgeving, je gaat ongeveer 40 meter de lucht in) en zorg dat je rond lunchtijd bij de Gondoletta bent, dat is een rustig vaartochtje van ongeveer 20 minuten en ideaal om je brood in op te eten
Ik hou niet van achtbanen, maar de Vogel Rok, een achtbaan in het donker die niet op z'n kop gaat, vind ik wél erg leuk. Over de Vliegende Hollander zijn de menigen verdeeld hier, dochter vindt hem prachtig, man zegt dat het nog wel wat spectaculairder zou mogen en ik ben er 1x in geweest en kwam er met een halve harterzakking weer uit (maar zoals gezegd, achtbanen zijn bij mij niet favoriet )

De stoomcarrousel is leuk, daar vlakbij is ook een plein met ouderwetse draaimolens en zweefmolens, daar blijven we ook nog wel eens vrij lang hangen.
En het Lavenlaar heeft ergens in het midden een huisje waarin 3 glijbanen beginnen, dat vinden ze hier ook het einde.
En dan heb je natuurlijk nog de Piraña (leuk als het erg warm is, je kunt vrij nat worden ), de Bob, het spookslot, de Fata Morgana, de roeivijver, diverse speeltuintjes...
Nouja kortom je kunt er beter een lang weekend voor uittrekken ))
p.s. Veel plezier natuurlijk!!!

Margje

Hoe vond je het? je bent nu onderweg denk ik.
Hier is de Efteling favoriet, de mijne, maar inmiddels ook van dochter. Ik was zo fan van de Efteling dat ik er zelfs als volwassene, toen ik nog geen kinderen had met plezier heen ging.
Dit jaar gaat jongste voor het eerst mee, wel pas over een paar weekjes want hij zit nu in het gips.
Het allerleukst vind ik de foto die ik van dochter heb op een muziekpaddestoel: mijn ouders hebben ook zo'n foto van mij als 5-jarige.
Die mensen die af en toe rondjes lopen met een rits ganzen achter zich aan, die vind ik ook zo leuk!
Efteling rules!!

Tirza G.

Tirza G.

22-07-2009 om 12:46

Mmmmmmmm

Zou er een hyves van zijn? Vast wel

Tirza (fan)

Sancy

Sancy

22-07-2009 om 13:41

Ach margje

"Trouwens, is het salonfähig / not-done om een boek mee te nemen voor als je in de rij staat of zo?"
Maakt het jou wat uit of het done of not done is?
Ik zat gisteravond met 60.000 andere fans in de Amsterdam Arena, te wachten op eerst Snow Patrol en daarna op U2. Heb me prima vermaakt met mijn boek, al heb ik niemand anders zien lezen
Tijdens de optredens zat het boek in mijn tas trouwens. Heel raar, ik was het boek toen helemaal vergeten

Tirza

Jaaaah, die is er!

Esmee (ook een fan)

Tijgeroog

Tijgeroog

22-07-2009 om 20:05

Goed idee

Ik zat vanmiddag te bedenken dat je inmiddels wel over de Efteling zou lopen. En daarna dat dat een goed idee was. Dus 10 minuten later lagen zieke man en zieke dochter nog steeds in bed en zat ik met gezonde zoon in de auto. Om 7 uur waren we weer thuis. Bedankt voor de tip. (abonnement, da's makkelijk )
Hoe vond je het?
Ik heb wel rondgekeken of ik je zag, en 1 keer op het punt gestaan om iemand aan te spreken.

margje van dijk

margje van dijk

22-07-2009 om 23:09

Verslag (heel lang!)

Nou, we zijn weer thuis (net!).
Het was ge-wel-dig. Eerlijk waar. Wat leuk. Wat een leuke dag hebben we gehad.

We waren er iets na 10-en en we wisten niet goed waar we moesten beginnen. Ineens waren we zo'n beetje bij de Vliegende Hollander, dus daar begonnen we dan maar mee. Ik zat er al in voordat ik er erg in had, dus ik kwam er pas halverwege achter dat het een enge achtbaan was. Nou... ik heb zo ontzettend hard gegild (en ik kan hard hoor) dat ik er de rest van de dag (nu nog) een zere strot van heb.

Dus dat begon goed.

Daarna wilden de jongens in het schip, maar dat heb ik fijn aan me voorbij laten gaan. Python, ik meende dat iemand hier gezegd had dat dat wel meeviel, dus ik liet me overhalen, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Daar kijk ik dan zeker een kwartier scheel van

Vervolgens arriveerde ook collega met man en kindjes en waren we ineens met een grotere groep. Erg gezellig. We hebben zo'n beetje alles nog af gelopen en gedaan en we hadden tijd zat omdat het park pas om 9 uur dicht ging.

O ja, dat was dus de grootste verbazing: Dames en heren, het was helemaal niet druk. Gewoon echt niet druk. 's Ochtends konden we vrijwel meteen doorlopen, bij sommige dingen moesten we wel even in de rij staan (kwartiertje of zo) maar dat was helemaal niet erg. Wat een geluk! En het was schitterend weer, we hebben helemaal geen regen of niks gehad (hoewel wel telkens dreiging).

Uiteindelijk zijn we zo'n beetje overal in geweest en daarna was het bonus-tijd. Dus nog 5 keer in de Vliegende Hollander en nog 10 keer in de Python.

Nu de beoordelingen:
- Top-attractie vind ik: de Vliegende Hollander. Ik vond hem doodeng maar ben toch 4 keer gegaan, gewoon omdat ik alles zo mooi vond. Als de climax bereikt is is het wel heel snel afgelopen (dus ik kan me voorstellen dat sommigen het maar zo-zo vinden) maar de hele entourage: echt schitterend. Dat vond trouwens mijn hele gezin.
- de Python vonden mijn jongens ook geweldig, ze waren onverzadigbaar.
- Meest verrassend: Villa Volta (ja, in een keer goed, ik zeg telkens Villa Lobos of Opper Volta) geweest. Ik had namelijk bedacht: als het eng wordt, doe ik gewoon mijn ogen dicht, want het is allemaal illusie. Dat werkte maar ten dele, maar dat beetje misselijkheid had ik er wel voor over. Wat ontzettend leuk en goed gedaan vond ik dat.
- Ook erg leuk: de Piranha's. Wel kreeg IK natuurlijk die plens water over me heen (echt waar, ik was zeiknat), maar het was heet dus wat maakt het uit.
- Fata Morgana vond ik ook erg mooi.
- Droomvlucht vond ik echt helemaal niets, behalve de zwevende kastelen. Sorry voor de liefhebbers, ik gun het je van harte, maar ik vond het echt verschrikkelijk.
- Spookpaleis vond ik ook niets. Het kan denk ik mooi zijn als je je even rustig kunt concentreren, maar er was veel te veel herrie om me heen en je staat daar ook niet lekker te staan, dus je bent voortdurend afgeleid door dingen die er niet toe doen, en dan werkt het niet echt.
- Dingen als theater, museum, carrousel, carnaval hebben we overgeslagen. Onze kinderen zijn typisch attractie-kinderen, geen nostalgie of verbeeldingskinderen. Althans, is mijn voorlopige conclusie.
- Sprookjesbos vond ik heel leuk om doorheen te lopen maar de kinderen waren er gauw klaar mee.
- Pandadroom deden we de laatste 20 minuten nog omdat we er net langs liepen. Eerst dacht ik dat het niks was, maar die 3D-film vond ik erg bijzonder, met al die extra sensaties erbij. Wel vond ik het 'help-de-wereld-vergaat'-gehalte wat hoog, hoezeer ik het WNF ook een warm hart toedraag.

Nou, dat was het zo'n beetje, dus. Echt heel mooi vond ik het! Geweldig uitgevoerd, fijne sfeer, ik heb me bijvoorbeeld ook erg vermaakt met de zwaarmoedig-hollandse teksten die overal hangen en zo.

En o ja, Tijgeroog! Er was een moment dat ik een vrouw zag die mij leek te willen aanspreken. Dat was rond 7 uur of zo (of was jij toen al weer thuis?). We stonden bij de Vliegende Hollander (voor de zoveelste keer), en een vrouw met lang rossig-bruin haar keek mij en de kinderen aan alsof wij bijzonder waren en gaf mij toen een knipoog. Was jij dat misschien (Overigens realiseerde ik me dit alles niet meteen, pas achteraf ging ik denken: wat apart, dat die vrouw mij een knipoog gaf).

Tenslotte, willen jullie nog mijn blunder van de dag weten? Echt heel erg. Ik zat rond half 6 verveeld onder de Python, en stond op het punt om mijn boekje te pakken (de hele dag niet uit m'n tas gehad!), toen ik me herinnerde dat mijn nieuwe mobiel internet heeft. Ik zou eens uit kunnen proberen of ik niet bij het OO-forum kan komen, dan kan ik een live berichtje sturen, alsof ik twitter man, zou dat niet geweldig zijn. Maar halverwege liep m'n telefoon vast dus toen deed ik 'm maar helemaal uit.

Echter, 's ochtends hadden wij op de arm van de kinderen mijn telefoonnummer geschreven, voor als ze ons kwijt zouden raken.

Na de patat van half 7 (en nadat we al 3 keer in de Vliegende Hollander waren geweest) wilden wij nog wat natafelen met koffie, maar de kinderen wilden weer terug de VH in. We lieten ze gaan (want we zaten daar pal naast, en ze waren nu al zo vaak geweest).

Pas rond half 8 kwamen de kinderen terug, jongste met een sticker. "Die kreeg ik van een Efteling-mevrouw, toen ik verdwaald was". Verdwaald??? Ja, ze hadden in de rij gestaan voor de VH, en toen moest jongste ineens plassen. Hij ging op zoek naar de toiletten en was daarna totaal de weg kwijt, in zijn eentje. Na veel dramatisch gezoek had hij zich mijn telefoonnummer herinnerd, en gevraagd of een mevrouw mij wou bellen. Die kreeg mij niet te pakken, en droeg jongste over aan een Efteling-mevrouw. Die bracht hem naar een of ander centraal punt waar weer iemand mij probeerde te bellen. Zonder succes. Jongste wist het mooi te vertellen, hoe hij zijn naam gespeld had, en hoe hij ons had moeten beschrijven, compleet met wat voor kleren we aan hadden en alles.

Gelukkig liepen toen zijn broers net voorbij en was hij weer terecht gekomen.

Dus ik zet m'n telefoon aan en ik heb 4 gemiste oproepen en een voicemailbericht. Of ik m'n kind nog terug wilde. (Nee hoor, dat zeiden ze niet).

Nou ja, eind goed al goed zullen we maar denken

Margje

Tirza G.

Tirza G.

22-07-2009 om 23:28

Ik snor

van tevredenheid. Het is toch zo maf, als je iets leuk vindt wil je dat een ander het ook leuk vindt ofzoiets. Ik ben blij dat de Efteling je heeft kunnen overtuigen. Echt, Disney kan er niet tegenop

Tirza

margje van dijk

margje van dijk

22-07-2009 om 23:44

Nog even

Fijn Tirza, dat ik je een snorrende tevredenheid kan geven

Wat ik nog even wilde zeggen was dat het gewoon zo leuk is om zo een dag met je kinderen op stap te zijn. Jongste bijvoorbeeld (net 7). Heeft-ie me overgehaald om dus voor het eerst (en het laatst) in de Python te gaan, waar hij zelf net een keer vaker in is geweest. Ik verzucht even dat ik het wel eng vind natuurlijk. Vol overtuiging en bloedserieus houdt hij zijn peptalk: "Nou, ik kan me best voorstellen dat je het eng vindt, ik vind het zelf ook heel eng, maar dan moet je gewoon doorzetten. Zet je voeten goed neer, en als je het eng vindt dan druk je wat harder met je voeten, dat helpt. En als je denkt: ik red het niet, dan kun je opzij kijken tegen mijn schouder aan, dat deed ik zo net ook. Maar als het je wel lukt zou ik toch proberen vooruit te kijken want dan is het wel beter. En ik zal je vertellen: het kriebelt wel een beetje hoor. Het kriebelt ergens in je buik. Maar daar moet je niet van schrikken. En nog wat: je mag gewoon gillen. Vind je het eng? Gil je nog wat harder. Dat doet iedereen, dat maakt helemaal niks uit".

Smullen vind ik dat. Van zo'n kind kan ik dan even niet genoeg krijgen. Ook al vond ik de Python een once-in-a-lifetime experience (en zeker niet vaker), alleen al hierom had ik het niet willen missen

Margje
(PS dit is dezelfde zoon die van de week klaagde dat hij zich zo verveelde. Dus ik vraag: "Hoe bedoel je, weet je niks te doen dan?". Hij, zuchtend: "Nou, dat is nu juist het gekke, want ik zit boordevol ideeen, ik weet zo veel dingen die ik wel zou kunnen doen. Maar die dingen zijn allemaal véél te veel werk").

Tijgeroog

Tijgeroog

23-07-2009 om 10:20

Margje

Nee, dat was ik niet. Mijn zoontje is net 4 en moest vandaag weer naar school, dus om 7 hoort ie in bed te liggen. 1 minuut voor 7 waren we dan ook thuis.
Het was eerder, om 3 uur, half 4, bij de uitgang van de Fata Morgana, dus vlak buiten het winkeltje. Daar stond een groep met voldoende mensen en jongens te bedenken wat ze zouden gaan doen ofzo, toen wij ook naar buiten liepen.
De VH heb ik nog nooit gedaan, dus ik ben erg jaloers. Toen ie open zou gaan ging ie niet open, daarna kon ik niet omdat ik zwanger was en daarna altijd met kinderen, en die mogen er ook nog niet in. En ik wil zo graag!!! Als we met het hele gezin gaan is het altijd in het weekend, en dan is de wachtrij daar best lang, daar heb ik geen zin in als we met z'n allen gaan. Maar ik ga zaterdagavond weer, met een vriendin, dan is het park lang open en dan lukt het misschien een keer... En anders in het najaar, als de jongst naar de psz gaat, dan kan ik alleen.
Maar ook wij hadden gisteren veel plezier. In de rij bij het schommelschip en de bobbaan kregen we wel wat blikken dat dat toch niet verantwoord was, met zo'n klein kind, maar als we er dan in zaten had m'n zoontje grote pret, terwijl de "blikken-mensen" heel moeilijk keken. En ik moest na afloop rennen om m'n zoontje bij te houden bij het rennen om er opnieuw in te kunnen.

Hij is niet altijd stoer hoor. Toen hij laatst samen met Pardoes (grote held!!!) in het carnavalsfestival mocht keek hij toch wel wat benauwd.
Zijn jullie nog in Vogel Rok geweest? Dat is samen met de pirana een van mijn favorieten.

tonny

tonny

23-07-2009 om 10:50

Hee margje. wat leuk!

Ik krijg helemaal zin om ook weer eens naar de Efteling te gaan, maar ik geloof niet dat iemand uit mijn naaste omgeving mee wil.

haha, Tirza misschien?

Tonny

margje van dijk

margje van dijk

23-07-2009 om 12:23

Ja, vogelrok

Vogelrok zijn we ook in geweest, dat vond ik ook heel leuk. Ik vond vooral ook die grote vogel die de ingang vormt heel mooi.

En de Bob-baan, daar zijn we ook in geweest, ook prachtig, maar die vond ik ook wel heel eng.

Uiteindelijk bleven we hangen bij Vliegende Hollander / Python, omdat die zich vlak bij elkaar bevinden, en de rest was verder weg.

Tijgeroog, we waren denk ik wel zo ongeveer rond die tijd bij Fata Morgana. Ik had een zwarte jurk met rode bloemetjes aan, met blote schouders (spagetti-bandjes). Twee van de drie kinderen hadden crocs aan. Voldoende informatie?

Margje

margje van dijk

margje van dijk

23-07-2009 om 12:25

Sini

Jaaa, wat leuk he, zulke jongetjes (want de jouwe is precies zo)

Leuk

... dat je zo'n leuke dag had Margje . Ik heb precies hetzelfde als Tirza, als je zelf iets zo leuk vindt wil je ook graag dat een ander ervan geniet. En dat is prima gelukt zo te lezen
Ik had hetzelfde idee trouwens als Tijgeroog (ook hier abonnementen), maar jongste was te moe en heeft de halve middag geslapen. Het was inderdaad prachtig weer. Met mij kun je trouwens prima in de Piraña gaan, want ik ben ook altijd degene die kletsnat wordt
In de VH ben ik ook 1x geweest, onder druk van puberdochter , ik doe het nooit meer, mijn hart zat in mijn keel na afloop. Maar mooi is het inderdaad wel, dus ik ben blij dat ik het een keer gezien heb.
Ik vind sowieso dat geen enkel park aan de Efteling kan tippen wat details en afwerking betreft. In Disney ben ik nog nooit geweest maar daar heb ik ook eigenlijk helemaal geen behoefte aan

Tijgeroog

Tijgeroog

24-07-2009 om 08:58

Margje

Het zou kunnen... Maar ik heb niet echt naar de kleding gezien. Er was een vrouw met blonde stekeltjes en een rechthoekige bril, een vrouw met iets donkerder haar net over de oren en volgens mij wat blonde jongens.
Ik heb lang blond haar in een staart, een wit shirt met ook rode bloemetjes en korte broek en een redelijk opvallende bril. En een klein blond jongetje met een blauw donald duck t-shirt. En geen crocs, maar allebei teva's.

Wanneer ga je weer?

margje van dijk

margje van dijk

24-07-2009 om 09:42

Lol

Dit is nog erger dan de meeting, Mickey, nou heb ik je alwéér gemist

Mmm.... blonde stekeltjes met rechthoekige bril... neuh, dat kan ik niet geweest zijn.
Haar net over de oren... tsja. Ik heb lang bruinrood haar maar dat had ik opgestoken En een grote zwarte zonnebril. Twee van mijn jongens zijn blond, de jongste is wat donkerder.

Ik heb wel een jongetje met blond haar en een blauw Donald Duck shirt gezien. Maar niet op zijn moeder gelet....

Wij gaan volgend jaar weer, is al met de collega afgesproken

Margje

Tijgeroog

Tijgeroog

24-07-2009 om 12:21

Margje

Het jongetje is ook veeeeel leuker dan z'n moeder.
Maar ik denk dan niet dat ik jullie gezien heb.

(en, om iedereen even jaloers te maken: ik ga morgenavond weer, met een vriendin tot middernacht )

Margje

Ja precies, daar dacht ik ook aan... kans gemist! Nou is de Efteling best groot, dus de kans dat we elkaar helemaal niet tegengekomen waren zát erin natuurlijk .
Ik denk dat ik je wel herkend zou hebben, van de China-website , zou inderdaad leuk geweest zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.