Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lange vesten & een jas

vraagje: je ziet nu overal lange vesten. Maar ik zie ook overal korte (winter)jassen. Ik zie op straat nu meer en meer vrouwen en meisjes rondlopen met een vest dat een cm of 20/30 onder hun jas uithangt. Ik vind het niet echt mooi staan.

Wat trekken jullie jas-gewijs aan over zo'n lang vest?

(Ik vind de vesten soms wel mooi, maar ben niet zo'n lange winterjas-fan)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou gewoon ingrid

Een jas die net zo lang is als je vest. Ik heb 3 weken geleden een heerlijke warme jas met dons gekocht, ceintuur in het midden en heerlijke capuchon met bontkraag. Zaaaaalig en ja, die past precies over het vest heen wat ik afgelopen weekend in Amsterdam heb gekocht

Vic

Vic

06-10-2009 om 14:24

Grappig

Ik heb juist nieuwe kleren gekocht voor mijn oudste. Net als veel vriendinnen heeft ze nu ook een paar lange vesten en een kort jack met donskraag, die minstens 20 cm. korter is dan de vesten. Dat hoort zo

Rieke

Rieke

06-10-2009 om 14:37

Ja ,dacht ik pas ook

Net even de proef op de som genomen. Ik heb dus een lang vest gekocht, echt lang tot in m'n knieholte. En mijn getailleerde wollen winterjas is tot iets boven de knie, net even gepast en ik kan die jas niet eens dicht krijgen....hahah echt geen porum om te zien.
Dat wordt ook een omslagdoek breien, heb je een patroon Praia?? Heb ik wel zin in.
En ik denk dat het vest een huisvest gaat worden, of een vest in de auto zonder jas aan. Of vest uit, jas aan, en thuis weer vest aan. Wel een gedoe om hip te blijven..

IngridT

IngridT

06-10-2009 om 14:51 Topicstarter

Ja precies rieke,

dat bedoel ik!

En zo'n mooie omslagdoek staat vast schitterend, maar lijkt me midwinter ook niet zo praktisch als ik op de fiets naar school moet. En om nou een jas te scoren alleen voor dat vest....Hmm. Ik ga er nog even over nadenken. Om zo'n vest nou alleen voor 'binnendagen' aan te schaffen...tja...daar heb ik er eerliojk gezegd niet zoveel van.

Volgens mij vind ik het een onpraktisch kledingstuk.

Ingrid

Tihama

Tihama

06-10-2009 om 18:15

Ik hou niet van vesten

Sorry, dit levert geen enkele bijdrage, maar als er 1 kledingstuk is wat ik vreselijk vind dan zijn het vesten.

Tihama

Massi Nissa

Massi Nissa

07-10-2009 om 13:30

Tihama (licht ot)

Ik vind vesten echt geweldig. Ik gebruikte ze thuis al om wat minder te hoeven stoken (en trek dochter dus ook van september tot mei een vestje aan in huis), maar sinds ik docent ben, heb ik vesten echt broodnodig. Ik hobbel elk lesuur naar een ander lokaal. Bij ons op school heb je maar twee temperaturen in een lokaal: bloedheet (vest uit en alleen een T-shirt aan) of ijskoud (hup, vest weer aan).
Hoe het eruitziet, interesseert me niet zo. Ik doe toch nooit met de mode mee.
Groetjes
Massi

Vesten helpen mij de winter door

Ik werk vanuit huis en zit veel achter de computer. Van stilzitten word je koud, dus ik leef van oktober t/m mei zo'n beetje in een vest. Ik heb dit seizoen maar eens een nieuwe gekocht (bij Zara) zodat ik je me ten minste niet elke dag in hetzelfde zwarte vest ziet, haha.

Onder een winterjas is dat veel te propperig en warm, dus dan gaat -ie uit. Ik ben het wel eens met Ingrid dat je met die lange mode van jurken en tunieken eigenlijk een bijpassende lange jas moet hebben anders ziet het er al snel een beetje rommelig uit. En je loopt er bovendien blijkbaar ook nog bij als een puberella....

Chris

Tihama

Tihama

07-10-2009 om 16:53

Functionaliteit

Voor de kou hebben ze truien uitgevonden, hoor Er is dus geen enkele functionele reden om over te gaan tot dit soort visueel-esthetische martelpraktijken.

Overigens mijn ergernis naar vesten is 2-ledig. Of ze slobberen, waardoor ik er 10 kg zwaarder uitzie. Of ze spannen rond mijn borsten met van die wegplonkende knoopjes, waardoor ik er ook 10 kg zwaarder uitzie.
Ik heb nog nooit iemand gezien waarbij een vest er wel leuk uitzag, maar ik zal vanaf vandaag op gaan letten

Tihama

IngridT

IngridT

07-10-2009 om 18:04 Topicstarter

Functionalitiet...

LOL! Tihama....

Volgens mij is een vest gewoon een trui, met een extra functie...hij kan nl opengeknoopt als het warmer is dan je dacht. Zeg maar iets tussen 'aan' en 'uit' in.

Overigens heb je oook slobbertruien, of juist modelletjes waar de voorgevel wel erg prominent in uitkomt. Dat heeft echt niet zoveel te maken met die knopen aan de voorkant!

Ingrid (vandaag een kort vestje gescoord. Zolvergrijs. een kleur waarvan ik altijd dacht dat ie me niet stond, maar oh boy, met een fris wit blousje eronder en in combi met mijn nieuwe/eigen haarkleur is het echt een sprankelend geheel!)

Luna

Luna

07-10-2009 om 18:27

O jee

Eerlijk zeggen... ik loop dus totaal voor schut met m'n 35 jaar als ik een lange trui met een korte jas draag? Maar een lange jas fietst voor geen meter, en een korte trui staat mij voor geen meter.... Dilemma....

Tihama...kijk naar mij!

ik heb maandag een leuk vest gekocht, bij Geddes & Gillmore....staat echt erg leuk (al zeg ik het zelf).

Het lukt me niet om de link te kopieren, maar als je op de site www.geddesandgillmore.nl kijkt, ga je naar women, dan knits en dan is het één van de laatste vesten, shawl cardigan en dan in het roze.

groetjes van Purk

Ik ben een vestenmens

dus ik ben helemaal blij met wat er nu in de winkel hangt. Ik wacht alleen even op de uitverkoop ivm hoeveelheid van recente aankopen
Ik hang het vest ook even weg ipv een te kort jasje erover. Bij niet heel koud weer doe ik hem wel aan met een lekkere sjaal erover (ipv jas). Hebben jullie die gebreide sjaalmutsen (mutssjaals?) al gezien? Ook zo leuk!! (waar zijn mijn breipennen....)

neteret mut

neteret mut

07-10-2009 om 20:58

Draag vaak een vest

al jaren en jaren. Een trui is zo vaak zo warm en als je die dan uitdoet ( wat draag je er eigenlijk onder?/ kun je hem wel uitdoen?) is het weer te koud. Een vest geeft mij net die warmte waar ik het nodig heb, nl om mijn armen. Dicht heb ik ze bijna nooit, is te warm/ benauwd. Alshet nog weer wat kouder is draag ik ook wel truien en daarover een gilet-achtig ding. Vraagje : sommigen klagen over dat een vest en een jas niet samen kunnen, maar klagen jullie dan ook dat een trui en een jas niet samen kunnen? En hoe doen vrouwen dat die ook colbertjesjes dragen? Ik heb er 2 en dat zit onder een gewone jas niet lekker vind ik. Die enkele keer dat ik zo'nding draag zit ik dan ook altijd te "rommelen" en hannesen tussen colbertjes uit en jas aan ( maar waar laat ik dat colbertjes dan/) of jas thuis laten maar dan is het weer te koud. Gedoe. Een vest is veel makkelijker, overigens doe ik hem bijna nooit dicht, dan kan ik net zo goed een trui aandoen.

Cobijetsers

Cobijetsers: LOL (na twee keer lezen).

Maar eh, Cobi, wat voor wikkelvest is dat waar je aan bent begonnen? Ik heb al een hele tijd niks meer gebreid en heb eigenlijk wel weer zin in een project.

Chris

Tihama

Zelfs ik heb een vest - en nog een leuk ook Verder ben ik ook niet zo'n vesterig typ, moet ik zeggen en die lange staan mij helemaal niet. Alsof ik een meisje van 5 ben dat haar moeders kledingkast heeft ontdekt, zo staan ze me

Tihama

Tihama

08-10-2009 om 16:31

Ribmajo

Je doet het erom, he?

Wanneer is de volgende meeting trouwens?

Hé cobi

Dat is inderdaad een leuk vestje. Ik heb wel vaker een Drops-patroon gebreid, maar ik moet bekennen dat ik vooral een sokkenbreister ben. Mouwen inzetten enzo, daar word ik een beetje nerveus van. Maar misschien moet ik het toch weer eens proberen.

Bedankt in ieder geval voor de link.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.