Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lange muur in 2 kleuren

Wij hebben een lange muur in de huiskamer/keuken. Nu krijgen we binnenkort een lichte keuken. De muren wil ik donker(echt donker!) verven zodat de keuken "eruit" springt. Dat hebben we in de showroom gezien en vonden we mooi. De rest van de kamer is licht. Ongeveer 3 meter van die lange muur hoort bij de keuken en wil ik graag donker maken. De overige 8 meter hoort bij de woonkamer en wil ik eigenlijk licht houden. Nu weet ik niet goed hoe ik de overgang moet maken. Gewoon abrupt overgaan op licht? Bij kennissen zag ik een klein latje als overgang( vond ik niet mooi).

Heeft er iemand een leuk idee?

Corijn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hebben wij ook

Wij hebben de combi donkerbruin/ecru. Mijn man plakt afplaktape( papieren schilderstape ) op de muur en schildert feilloos, keurig rechte banen. Eventueel ook vierkanten,rechthoeken, letters, rondjes, u zegt het maar.
Afplaktape in mooie rechte lijn naar beneden. Eerst heb je de muur al in in de lichte kleur geverfd. Eindje verderop weer tape. Er tussen in schilder je in de donkere kleur, iets over het tape heen. Tape niet te lang laten zitten, anders trek je de verf stuk en krijg je een korrelige lijn. ( Dat gebeurt als ik het doe...) Veel succes!

m@

m@

09-03-2009 om 22:29

Vierkanten

Wij hebben vierkanten in elkaar. We hebben een soort beige en donkerbruin.

Lijn

of wat ik boven heb; blokjes om en om in de kleuren van de muren zodat je kantelen krijgt zeg maar. wellicht voor de keuken iets de heftig.
Maar als je nu een lijn zet en je verft op de lichte muur nog wat vierkanten?Dan hoort het wel bij elkaar. Volgens mij wordt dat mooi.

Toke

Toke

10-03-2009 om 10:01

Speciale tape

Ik heb op vele plekken in mijn huis twee kleuren naast of onder elkaar geverfd, daarbij heb ik speciale tape gebruikt (voor gevoelige ondergronden). Te koop bij de verfspeciaalzaak. Voordeel is dat het de al geverfde laag veel beter afsluit. Je krijgt dus echt superstrakke lijnen. Met gewone tape loopt de verf er toch snel ietsje onderdoor, waardoor je een kartelrand krijgt. Vind niet iedereen erg, maar als jij dat wel vervelend vindt, kan ik je de andere tape aanbevelen.
Als overgang tussen twee kleuren kun je nog een hele smalle strook in een kleur verven die of contrast geeft (goud, limoengroen, rood, ijsblauw) of die juist in je woonkamer terugkomt.
En wat ook 'verbindt' is als je op meer plaatsen de muur in twee kleuren verft. Wat ik op sommige plekken heb gedaan is 'de hoek omgaan' met een kleur op een muur. Dus bijv een korte muur geverfd, en dan de lange muur ernaast ook nog 20 cm in diezelfde kleur.
Verder kun je zo'n overgang ook benadrukken door er 3 of 4 vierkante fotolijsten op te hangen. Of twee planken die een kort deel (30 cm) in de donkere kleur hangen en een lange deel (80 cm) in de lichte kleur. Op die planken kun je dan weer dingen in andere kleuren zetten, of allemaal glas of planten of .. of .. of .. Ik zou dan wel proberen de verhouding van de geverfde delen terug te laten komen (daarom 30-80), anders wordt het snel onrustig, maar dat heeft ook te maken wat er verder al dan niet tegen die lange wand aan staat. Succes!

Hanne.

Hanne.

10-03-2009 om 13:33

Strepen

ik zou denk ik strepen maken. Kijken of ik het uit kan leggen.

Gekeken vanaf het donker.

Eerst een smalle lichte streep, en een brede donkere, en dan de donkere strepen steeds smaller en de lichte strepen steeds breder.

(duidelijk?)
Nog een poging om het grafisch uit te beelden (lijntjes geven het donker uiteraard aan)

||||||||| |||| ||| || |

Jeetje

Ik wordt al hyper als ik aan al die druk-bewerkte muren denk! maar ja, ik kom vast niet bij je op visite! )

Toke

Toke

11-03-2009 om 14:04

Jasset?

Bedoel je drukte bij mij? valt reuze mee hoor. Het zijn geen kakelbonte kleuren naast elkaar, veel met creme en zandkleur. Ziet er juist naturel uit.

Toke

o, gelukkig, toch wel rustig. haha!

corijn

corijn

12-03-2009 om 10:14 Topicstarter

We zijn eruit!

Hartelijk dank voor jullie reakties! De puzzelstukjes vonden we leuk. Nog even verder denkend wordt het een ritssluiting. Bovenaan iets open(als een y ) met een andere kleur bovenin.

Jasset; we zouden voor rustige muren gaan. Enkel roomwit en een donkere keukenmuur. Inderdaad rust zouden we creeeren...maar het is zo saai , het past niet bij ons. Dus komt er toch weer kleur bij en verschillende kleurige kunstwerken. Dus als je bij ons op bezoek komt strasks en je ziet een ritssluiting dan weet je wie ik ben De wereld is maar klein dus wie weet!

Corijn

corijn

corijn

12-03-2009 om 23:21 Topicstarter

Rits

We hebben al wat zitten tekenen. Ik denk een dichte rits met ritssluiting en van boven open. Ene muur heel donkerbruin, andere muur roomwit( lastige kleur, ik heb vandaag al 3 verschillende kleuren wit op de muur gesmeerd in banen en ik geloof dat het nog niet goed is). We hebben een knalrode bank en wat kunst in huis met knalrood dus bovenuit de rits een stukje knalrood is het plan.

Ik heb nog nooit gehoord van mijnalbum.nl laat staan dat ik weet hoe het moet. Maar als het af is en het lukt mij om de foto erop te zetten(niet heel veel kans) dan zal ik het hier melden,

groeten Corijn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.