Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mama 78

mama 78

30-11-2009 om 22:02

Lampekapjes vernieuwen, hoe doe je dat?

Ben met de babykamer bezig en ik wil graag wat nieuwe lampjes ophangen.
In iedergeval een hanglamp. Ik heb een erg leuk idee gezien, van een ruitjestof, maar onbetaalbaar, dus ik dacht: die maak je zo na.
Weet iemand hoe ik dat kan doen? Heb ik daar ook een speciale lamp voor nodig waar je het bovenste laagje vanaf moet slopen, en waar koop je die?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kringloop/rommelmarkt

Ik zou bij een kringloopwinkel of rommelmarkt een leuk model lampekapje kopen en daar de stof afslopen. Opnieuw bekleden met leuk stofje: Klaar!

Joh, schiet me zomaar te binnen

Volgens mij heeft mijn moeder het wel eens zo simpel opgelost door gewoon een lapje stof rond te naaien en dan aan de boven- en onderzijde een tunneltje met elastiek. Is easy.

Vonda

essanlau

essanlau

01-12-2009 om 20:20

Losse kap kopen

Hoi,

Wij hebben het inderdaad ook zelf gedaan. Bij de Praxis een rechte (want makkelijker) losse hanglampkap gekocht en daar zoals Vonda omschrijft een lap stof omheen gemaakt. Dus inderdaad lapje rond naaien, maar wij hebben het zonder elastiek gedaan. Volgens mij hebben we de kap gewoon bekleed gelaten, maar kan het nu niet nakijken want de jongens slapen net. We hebben een losse hanglampfitting erin gehangen.
Ik denk dat je ook wel bij kringloop zo'n kap los kunt kopen.
Wij hebben de hanglamp bekleed met dezelfde stof als de gordijnen trouwens.

Groetjes
Esther

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.