Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

22-04-2011 om 17:36

Lamineervraag - help!

Vast niet moeilijk maar ik weet het even niet meer;
Ik wil kleine plaatjes lamineren voor mijn zoontje. Eerst had ik alles op een A4 geprint en dit A4-tje gelamineerd en alles uitgeknipt. Maarja, dan laat dat plastic dus los.
Nu hoorde ik weer dat ik eerst alles op papier moet uitknippen, maar moet ik de plaatjes dan los in de hoezen schuiven om te lamineren, en kan ik dan alles gewoon knippen zonder dat het plastic loslaat? Weet iemand van wanten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

22-04-2011 om 19:22

Tip

Je moet inderdaad eerst alles uitknippen voordat je gaat lamineren. Bij voorkeur neem je hoezen die net iets groter zijn dan het plaatje, maar zijn de plaatjes erg klein, dan kun je er meer in 1 hoes schuiven, maar zorg dan wel voor een ruime rand tussen de plaatjes. Deze rand smelt dan aan elkaar en kun je gerust doorknippen.

Henriette123

Henriette123

22-04-2011 om 19:59

1cm

Ik neem altijd een ruimte van ongeveer 1 cm tussen de verschlillende plaatjes, je houdt dan ongeveer 1/2 cm per plaatje over.
Je kunt wel de plaatjes helemaal tegen de onder en eventuele zijrand van de hoezen schuiven.
In de regel is een A4 lamineerhoes, en dan na het lamineren knippen, veel goedkoper dan kleine hoezen.
Let ook even op de tijd die het apparaat nodig heeft om op te warmen, soms wel 10 minuten.
Succes

Rafelkap

Rafelkap

23-04-2011 om 08:11

Dank monet en henriette123

Bedankt voor jullie tips! Nu moet het lukken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.