Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kaatje43

kaatje43

02-03-2009 om 14:10

Laminaatvloer

Wij gaan binnenkort onze laminaatvloer in de huiskamer vervangen. Deze bleek als snel de miskoop van de maand te zijn. Met namen bij het schoonmaken. Gewone vlekken verdwijnen wel, maar er blijven een soort van vetvlekken achter. Het ziet er gewoon niet uit.
Nu denken wij aan een Quickstep of Balterio. Heeft iemand ervaring hoe deze vloeren zich op lange termijn houden. Andere goede ervaringen met merken zijn ook welkom.
Alvast bedankt.
Karin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

02-03-2009 om 15:51

Leverancier?

Hallo
Hebben jullie al aan de leverancier gevraagd wat er aan die vlekken te doen is? En wat hebben jullie er al aan gedaan?
Een kennis van mij klaagde ook altijd over zulk soort vlekken op haar laminaatvloer. Sinds ze de vloer schoonmaakt met middelen van Hara is dat probleem over. Zelf heb ik er geen ervaringen mee, maar hier op het forum hoor ik wel meer goede verhalen over Hara. Wellicht iets om te proberen?
succes

Minet

Minet

02-03-2009 om 17:46

Schoonmaakmiddel

Kaatje43, waarmee maak je de vloer schoon? Wij gebruikte groene zeep, waardoor we ook van die vettige vlekken kregen, het zag er niet uit!
Nu gebruiken we een gewone allesreiniger, maar let goed op de dosering, als je daar teveel van gebruikt gaat het ook niet goed.
Hier nu al 14 jaar een prachtige glanzende laminaatvloer die destijds 'de voordeligste keus' was in de consumentengids.
Groetjes,Minet

kaatje43

kaatje43

04-03-2009 om 09:12

Heb inmiddels van alles geprobeerd

Groene zeep, allesreiniger, laminaatreiniger, gewoon water. Het was toendertijd niet zo'n dure vloer, bij zo'n grote zaak (volgens mij heette het Jumbo) gekocht. Hadden toen ook niet zo veel vertrouwen in het juist afhandelen van klachten, dus daar hebben we niets mee gedaan. Stom natuurlijk. Hij ligt er nu 7 jaar en wij willen er gewoon vanaf en nu een echte goede kopen. Trouwens daarvoor hadden we er eentje van Ikea (ligt nog steeds boven) en die was perfect. Deze is inmiddels al 13 jaar oud. Alleen hebben zij niet met V-groef en de kleur die wij willen. Dus die valt af.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.