Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Laminaat boven....lawaai?

hai!
In ons vorige huis hadden we laminaat boven liggen en als dan de speen van dochter viel konden we het al goed horen, boven en beneden. Nu ....tig jaren verder hebben we een ander huis, niet gehorig en de vloerbedekking is nu toch op aan het raken.
Ik twijfel nu over laminaat, zeker met 2 pre-pubers, waarvan 1 met zware stappen
Hoe vinden jullie het lawaai erop? Valt het wel mee en wat kan ik het beste leggen om zo min mogelijk lawaai te hebben?
groetjes lilian

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

03-03-2009 om 14:01

Zou het niet doen

Prepubers worden pubers, gaan vrienden op hun kamer ontvangen die met schoenen naar boven klossen, muziek draaien, ploffen hun spullen neer....
Laminaat is zo ongeveer het lawaaiigste wat je kunt hebben.
Ik zou denk ik toch weer vloerbedekking nemen.

liedewij

liedewij

03-03-2009 om 14:08

Laminaat boven geen probleem.

Wij hebben overal laminaat. Boven en beneden. Wel een dikke ondervloer. Weinig geluidsoverlast. Wel 4 kinderen. Mijn ouders hebben ook laminaat maar wel veel lawaai. Hun huis heeft houten vloeren(oud huis).

Vloerbedekking is natuurlijk het minst gehorig maar zitten ook weer nadelen aan. Ik zou opnieuw laminaat nemen boven als ik het voor het kiezen had.

Liedewij

reina

reina

03-03-2009 om 14:08

Wel

Wij hebben juist wel laminaat in een paar slaapkamers. het is goed schoon te houden en minder stoffig dan vloerbedekking. Van lawaai hebben we nooit last gehad.

mijk

mijk

03-03-2009 om 14:55

Op de zolder en eerste verdieping

op de eerste verdieping zit er een dunne ondervloer in. en daar maakt het eigenlijk wat te veel lawaai. De zolder heeft dus een stevigere ondervloer en daar hebben we helemaal geen last! Beide woonlagen hebben dezelfde betonnen vloer en op allebei de verdiepingen stampen onze kinderen zo af en toe.

Mijk

Houten tussenvloeren

Wij hebben houten tussenvloeren en laminaat boven liggen. We hebben er nog geen minuut spijt van gehad, ondanks dat we soms wel het een en ander horen. Maar is zo makkelijk schoon te houden tov tapijt dat ik er direct weer voor zou kiezen. Een volgende keer zouden we misschien wat extra's uitgeven voor een betere geluidweerende ondervloer.

mirreke

mirreke

03-03-2009 om 15:58

Laminaat

Veel prettiger. Maar let even op de kwaliteit van het laminaat. Er is laminaat dat helemaal niet zo duur hoeft te zijn en dat toch al een geluidwerende onderlaag heeft, geluidwerend voor de ruimte zelf bedoel ik dan. Daarmee verlaag je het contactgeluid, geluid van voetstappen, vallende spulletjes, enz, enorm. Dan nog een goede ondervloer eronder, en dan heb je weinig last hoor.

Vic

Vic

03-03-2009 om 16:34

Wel laminaat

Ik zou nooit tapijt nemen op de kinderkamers. Een keertje overgeven of een potje lijm of verf er overheen en het ziet er al niet meer mooi uit. Laminaat is veel makkelijker in het onderhoud en je stofzuigt het veel sneller dan tapijt. Van geluid heb ik nog nooit last gehad, maar er loopt hier ook niemand met schoenen aan boven.

kurk, tapijt tegels of marmoleum.

Wij ook laminaat

En wij hebben het over de (oprakende) vloerbedekking heengelegd. Prima te doen. Natuurlijk wel wat meer geluidsoverlast dan met vloerbedekking maar dat is het me wel waard. De voordelen van laminaat wegen wel op tegen het nadeel van de geluidsoverlast.

Manda-kurk

Manda, weet jij of er ook kurkvloeren in de handel zijn in een beetje sprekende kleuren? Ik vind de kleuren van marmoleum zo mooi, maar de kurkvariant, en andere kurkvloeren die ik gezien heb, zijn allemaal in nogal doffe en gedekte tinten. Kurk lijkt me namelijk ideaal voor een slaapkamervloer.

Groeten,

Temet

Temet

ben het aan het uitzoeken voor dochter1's toekomstige zolderkamer, het komt op mij steeds positiever over, goed geluiddempend, het is vochtig schoon te maken (niet te nat dweilen kan dus), prettig om op te lopen met blote voeten en redelijk betaalbaar, en er zijn verschillende producenten met verschillende lijnen. Ik denk dat we dus kurk gaan leggen op zolder tzt.

Veertje (hier sporadisch aanwezig) heeft haar slaapkamers met witte kurk en dat ziet er erg mooi uit. Kurk lijkt wel wat op marmoleum.

Manda

Forbo heeft een lijn corkoleum oid. Het wordt vooral gebruikt als vloer in gymzalen maar het wordt desgewenst ook wel aan particulieren geleverd (hoewel niet door iedereen, weet ik inmiddels). Ik vind alleen die kleuren ontzettend somber.

Laatst zag ik dus echte kurkvloeren (ben de naam even kwijt), dat zag er wel anders uit - veel meer die duidelijke kurkstructuur - maar had dezelfde voordelen: geluiddemping en voelt zachter en minder koud aan, en is toch glad en licht vochtig te reinigen. Maar ook daar allemaal van die doffige kleurtjes. En wit wil ik echt niet, ik ben niet zo schoonmakerig en zie mijn geest al dwalen (ik vind het trouwens ook niet zo mooi).

Zal maar eens flink gaan googlen op kurkvloeren, het lijkt me vooral voor kinderslaapkamers ideaal eigenlijk. Maar het oog wil ook wat.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.